Autostoel groep 2 welke

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bailief, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik wil voor onze dochter een groep 2 autostoel kopen. Zo eentje waarbij ze vast zit met de gordel die al in de auto zit. Dit omdat dochter zich constant uit de gordels van haar autostoel weet te krijgen en dit absoluut niet veilig is. Het maakt niet uit hoe strak ik de gordels aantrek, dochter haalt altijd haar armen uit de gordels.

Daarom mijn vraag, welke groep 2 autostoel hebben jullie en hoe bevalt deze?

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wij hebben de Britax Römer kidfix SL, bevalt prima :) Hij zit met isofix vast in de auto dat vind ik wel fijn zodat de stoel niet 'los' in de auto zit als je kind er niet in zit.

3. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Maxicosi Rodi hebben wij. Bevalt goed!

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Britax zou ik kiezen, daar zitten geen weekmakers in. Dus die kan je dan zeker tot 12 jaar gebruiken.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maxi cosi Rodi.

Maar ik jou in jou geval eerder naar van die clipjes kijken die je vast kan maken aan de gordels zodat de armen er niet meer uit kunnen.

Als ze verder nl nog prima in de stoel zit is dit een stuk veiliger.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar bij de autogordel kan ze zich ook makkelijk loswurmen, nog veel makkelijker zelf. Ze moet sowieso zwaarder zijn dan 15 kilo en het liefst ouder dan 4 jaar. Ik zou het dus nog niet doen maar een andere oplossing zoeken.
    Wij hebben trouwens Römer stoelen, vind die veel fijner dan maxicosi (rodi)

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt voor de goede tips :)

Dochter is 16 kilo en zou dus in principe over mogen, maar ik heb haar inderdaad liever nog even in de stoel die ze nu heeft. Ik wist niet dat er zulke clipjes bestonden, daar ga ik dus eerst naar op zoek.

Biny en Ikdus vinden dit leuk.
  8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.934
    113
    Die hebben wij ook! Fijne en comfortabele stoel!

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Die ziet er ook wel heel veilig uit, Zohra. Ik las wel dat dat veiligheidskussen maar voor kinderen van 9 tot 15 kilo is dus ik vraag me af hoe lang ze daar dan nog echt wat aan heeft. Want ik neem aan dat ze er dan binnenkort te groot voor zal zijn? Voor de stoel zelf zal ze nog lang niet te groot zijn.

Ik ga eerst even die clip proberen voor de gordels van de autostoel die ze nu heeft. Heb er al eentje gevonden online. En voor wanneer ze naar de groep 2 stoel kan heb ik al veel goede tips gekregen :D

10. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Wij hebben een maxi cosi rodi en twee Römer King iets met fix :p. Vind beide merken prima. Alleen de middelste stoel is zonder isofix, omdat er in het midden geen fix zit. Beetje jammer.
    Mijn zoon heeft ook een tijdje geprotesteerd tegen de gordels in de stoel. Heb hem op een gegeven moment (ik was de uitleg en de strijd zat) gezegd dat hij maar uit moest stappen. Zonder gordel om mag je niet mee rijden. Als je geen gordel om wil is dat prima, dan stap je maar uit en loop je maar naar huis. Ik mag je niet meenemen als jij niet goed in de gordel zit. Kies maar.
    Hij heeft er nooit meer een probleem van gemaakt. :roflmao:

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wij hebben die van de gamma. Je hebt er een die alleen met auto gordel vast kan en je hebt er een, die hetzelfde is, maar die heeft wel nog schouder gordels. De stoel zelf maak je achter vast met de riem. Zodra je het vertrouwen hebt in je kind om met een gewone riem te zitten dan kunnen de schouder gordels ervan af. Mijn zoontje haalt ook de armen uit de gordel maar gelukkig niet onder t rijden. Meestal als we moeten wachten. Ik vetrouw m absoluut niet met een gewone gordel. Die gaat heel gemakkelijk los en zie m al door de auto heen lopen mama ff rijden :rolleyes:, op de snelweg :eek:

12. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Van de meeste stoelen nummer 1 kun je de hoogte van de gordels verstellen. Grote kans dat die niet op de juiste hoogte staan waardoor je kindje de armen er tussen uit kan halen daar zou ik ook eens naar kijken. Bij heel veel mensen staat dat verkeerd en dan is je kindje helemaal niet veilig stel je krijgt een ongeluk.

13. Bailief

Bailief Niet meer actief

TopperD, haha het klinkt als een hele goede tactiek. Helaas heeft mijn dochter het besef niet om dit te begrijpen, anders had ik het zeker als uitgeprobeerd ;)

Birds86, dat is inderdaad ook wel een hele enge gedachte.. ik ga er voor nu vanuit dat dit mijn dochter niet lukt... :confused: zo wel dan moet ik maar handboeien kopen :roflmao:

Liefdotje, stom, dat wist ik ook niet. Wij hebben een maxi cosi Tobi, daar is het dus misschien ook wel bij mogelijk.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij de tobi gaan de gordels mee omhoog als je dat hoofdstukje omhoog schuift...

Althans bij het model van 4 jaar geleden, ga er vanuit dat dit nog steeds zo werkt

Bailief vindt dit leuk.
  15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt! Ik ga het vanavond gelijk proberen

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij die van 2 jaar geleden ook ;)
    Je kunt de hoofdsteun naar voren kantelen en dan schuif je hem zo omhoog of omlaag.

Deel Deze Pagina