Vraagje mbt zindelijk worden

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Meis28, Jul 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is deze maand 2,5 jaar en we zijn al een beetje begonnen met oefenen op de wc (bril verkleiner op het bidet gezet en een klein krukje er voor). Dit naar aanleiding van het feit dat hij een paar keer op de wc geplast had bij een vriendin (thuis wilde hij dit overigens niet). Na een beetje oefenen steeds voor het douchen Savonds dachten we dit weekend: we doen de luier lekker ff af! Na een tijdje meegenomen naar de wc en hij deed een plas, blijkbaar vond ie dat enthousiasme erg leuk en heeft ie dit weekend best vaak op de wc geplast! Ook een paar ongelukjes en moest hem wel steeds vragen maar merkte dat hij ook een keer zelf er mee kwam en toen echt plaste. Overdag is hij op de creche en ik ben eind Vd middag en avond thuis met hem waarbij we ook vaak nog even naar speeltuin of supermarkt gaan. Wat moet ik nu doen: luier helemaal weglaten (behalve snachts) zodat het duidelijk is voor hem? Of nog even rustig aan en hem beetje laten wennen nog..? Ik denk dat hij het wel redelijk doorheeft maar wil ook niet overhaasten. Bovendien ben ik bang dat het met poepen moeilijk wordt want hij heeft twee keer dit wknd een klein beetje gepoept maar gaf dan niets aan, kwam er later achter dat hij vieze billen had en als ik dan vroeg of hij wilde poepen op z'n wctje dan zei hij nee en wilde ook niet..

2. ziezo

ziezo Bekend lid

Mar 2, 2007
    709
    39
    28
    Mijn dochtertje is ook 2,5 en sinds begin juni plaszindelijk overdag en s'nachts. Wij hebben de luier meteen afgelaten. Anders is het verwarrend.
    Poepen begint ze nu onder controle te krijgen. Ze was iedere keer net te laat. Nu is zij de laatste dagen net op tijd.
    Poepen vinden bijna alle kinderen eng. Misschien kan je met hem afspreken dat hij dan luier om krijgt en zodra hij klaar is meteen de luier weer afdoen. Zodat hij wel plaszindelijk is,want dat gaat al redelijk goed

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ok, wat denken jullie: gewoon nu af laten overdag? Er is nu ook een nieuwe leidster op de creche jammer genoeg want zijn leiders zijn de hele maand met vakantie. Maar denk niet dat dit zoveel uitmaakt voor hem..

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier luier gewoon afgelaten. Zoon had het plassen vrij snel door. Poepen vond ie lastiger, voelde het wel maar weinig geduld om lang genoeg te blijven zitten ip wc dus dan zat het in onderbroek maar na 3 dagen had ie ook die link gelegd en ging poepen ook netjes op wc. Sindsdien vrijwel nooit ongelukjes.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Thuis ging t vandaag (namiddag, want heb gewerkt de hele dag) heel goed en gaf het zelfs zelf aan! Alleen in de speeltuin een ongelukje (hij was thuis nog geweest dus had m ook niets gevraagd). En bij thuiskomst ook. Ik twijfel echt heel erg of ik m al naar de creche moet sturen zonder luier, misschien nog even paar daagjes zo verder? Wil alleen ook niet het risico nemen dat hij weer minder enthousiast wordt oid haha

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik zou op de crèche zeggen dat je ermee bezig bent en dat je het daar ook wil proberen.
    En dat ze erop let hem er vaak naar te vragen of hij moet.
    En als het niet gaat kan de luier altijd nog terug om toch?

7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,316
    10,282
    113
    Toen hij enthousiast werd hebben we de luier uit gedaan. Hier was het juist als je een luierbroekje aan deed dat hij dan vroeg wat heb ik aan.

Poepzindelijk was hij juist eerst. Hij wou niet meer platliggen na het poepen en zei hem dat hij anders al lang klaar was. Dit had hij snel door. Hij krijgt nu alleen nog een luierbroekje aan wanneer we lsnge afstanden rijden omdat hij dan in slaap valt. Hij is bijna elke nacht droog dus gaat best goed.

Op de opvang aangeven dat jullie er mee bezig zijn en hoor je de reactie wel. Anders lading makkelijke broekjes en rokjes mee.

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja op de opvang zeiden ze al dat als ik merkte dat hij er zin in had, ik dat gewoon door kon geven en dan zouden ze er voor gaan (ze oefenen daar ook al een tijdje gewoon na de luierwissel met op de wc zitten). Maar omdat nu maandag dat nieuwe meisje is begonnen vind ik t wat lastig omdat ik bang ben dat hij zich nog niet zo heel erg op z'n gemak voelt ofzo maar misschien is dat ook wel helemaal niet t geval..! Net jammer dat zijn eigen leidsters nu op vakantie zijn de hele maand juli..

Share This Page