Uit mondje ruiken: oorzaken? Behalve voor de hand liggende..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We komen niet uit.
    Dochter heeft daar vaker last van: ruikt uit mondje. Het kan weken aanhouden dan ineens weg zijn voor week en dan weer. Is eigenlijk iets wat ze al zeker halfjaar al heeft.

- verkouden/infectie/ziek? door mond ademen/verstopte neus.
    Kno arts zegt dat het reden zijn. Ze is niet verkouden en geen verstopte neus. Kno arts ze dat hij dan geen antwoord op heeft (oor/neus/keel zien prima uit). We dachten dat zelf ook omdat als ze verkouden is of keelpijn dan ruikt ze inderdaad maar nu dus geen verkouden al maand niet geen loopneus niets ruikt ze ook alweer 2weken.

- tandjes? Nee is zeker uitgesloten. Geen relatie en we poetsen erg goed.

- etenrestjes? Ook uitgesloten.

Kinderarts keek ook maar zei dat ze daarop geen antwoord heeft wat dat kan zijn.

Dus ik vraag hier welke oorzaken voor nog mogelijk zijn?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Spruw/schimmel? Hoef je niet altijd goed te zien of last van te hebben.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee denk niet. Kno arts heeft uitgebreid specifiek nagekeken.
    Meerdere artsen ook vaak gekeken.
    Het komt en gaat niet dat het al halfjaar duurt zeg maar.
    Ik weet niet hoe spuw symptomen heeft etc maar lijkt mij onmogelijk dat zijn als ze eet en drinkt als een hongerige rups en er is totaal niets te zien in haar keel. Ze had in oktober wel keelontsteking toen ruikte ze ook maar dat was te verklaren (verstopte neus en echt rode keel).

"Hoe herken je spruw?
    Je baby drinkt slecht en de ontlasting is dun. Er zit een witte aanslag op het slijmvlies in de mond. Tussen de billetjes (dat is immers de andere kant van het maag-darmkanaal) kan de schimmel een gemene uitslag veroorzaken: rode vlekken en kleine rode puntjes, vaak met schilferende randen."
    - dat heeft ze dus totaal niet. Ze drinkt juist goed en billetjes gewoon wit. Geen aanslag in mond niets roods. Misschien bij rond 2 jaar is anders zich manifesteert? Maar kan dan kno,kinderarts (2 verschillende(, huisarts het niet gezien hebben??!

4. adi

adi Niet meer actief

Kinderen kunnen slechte adem hebben door vergrote keelamandelen, maar daar zal ook naar gekeken zijn.

Poets je haar tong ook dagelijks?

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dat ze kno arts ook maar Dat zit in orde indd.

Hmmm.. Specifiek tong poets ik niet. Is hier lastig met tandenpoetsen: we doen onder dwang elektrisch alle tanden 1 minuut. Tong pak ik ook bij maar niet dat ik dat express doe maar meer omdat tong in de weg zit.
    Erna poetst ze zelf 1 minuut.
    Zou dat door tong kunnen? Ga vanavond proberen tong specifiek poetsen als dat lukt.

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Maag/darmklachten?
    Speengebruik?

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Geen speen of flesje of duimen etc. Ook geen dingen in mond stoppen etc
    Geen maagklachten voor zoveel ik weet.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb geen ervaring met slecht ruikende peuter adem, maar wel bij slechte kinderadem. Mijn bonuszoontje heeft heel lang een slechte adem gehad, soms zo erg dat ik er tijdens mn zwangerschap misselijk van werd. Na van alles geprobeerd te hebben, hebben we hem voor het poetsen tanden stokers laten gebruiken en... het probleem was opgelost. Wellicht heeft ze net zoveel ruimte tussen haar tanden en/of kiezen dat er, ondanks goed poetsen, toch hele kleine stukjes eten blijven ztten? Vooral bij een melkgebit wil er nog wel eens flink wat ruimte tussen kiesjes zitten.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tandarts heb ik wel nagevraagt omdat ikzelf ook parodontitis (lichte) hebt.
    Hij ze dat het niet kan bij zulk kleine kinderen minst we goed poetsen.
    We poetsen goed, perfecte witte tanden, geen suiker.
    Het ruikt ook niet zoals slechte adem (tandvlees), het is soort geur van groene thee, niet erg vies maar ruikt wel dus..

Wat kno arts zei is enige idee wat ze heeft is dus dat ze snachts ademt vaker door mond, wordt droog en ruikt. Maar waarom zou ze dat doen als neus niet verstopt geen amandelen groot etc weet ze niet.
    Ze snurkt ook nooit en ik weet niet echt of ze door mond ademt die is gewoon dicht?!

Raadsel...

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    amandel stenen?

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat zijn dat?
    Kno arts uitgebreid nagekeken zei dat alles perfect was
    Wel niet met camera maar gewoon met licht en stokje. Weet eigenlijk niet of ze bij die leeftijd met camera ingaan?

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Geen groene thee meer laten drinken?

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Haha is goede;)
    Ze drinkt alleen water;)

Het geur lijkt op zouthout meer.. zoiets.

14. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Eet je kindje veel kruiden/specerijen? Als ze bijvoorbeeld met 'de pot' mee eet?
    Het kan wel door ademen door de mond komen 's nachts, en waarom ze dan door de mond ademen hoeft niet altijd een duidelijke reden te hebben.
    Misschien voor het slapen gaan glaasje water en een bekertje wegzetten mocht ze wakker worden?

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    - nee geen specirijen of sterke geur, suiker, zout etc (ivm eczeem)
    - ze drinkt snachts indd veel ook voor slapen gaan maar dan snachts ook veel denk c. 100cc

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    amandelsteentjes zijn kleine stinksteentjes die in de amandelen hangen, zijn wit. met lampje en stokje zie je dat meestal wel :)

17. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik dacht inderdaad ook aan amandelsteentjes. Dit zijn eigenlijk etensresten en speeksel welke zich in de kleine holtes van je amandelen nestelen. Soms laten ze ineens los en dan is de slechte adem ook weg.

18. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook een meisje dat niet altijd even fris uit haar mondje ruikt. Heb ook geen idee hoe het komt.

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nee geen amandelsteentjes dus want kno arts keek en twee andere kinderartsen specifiek met het vraag naar ruiken uit mondje..

Nou ja blijft dus dan een raadsel voorlopig.. Enige wat daar mij nog opvalt : sinds ze ruikt paar dagen heeft ze ook dat rode oogleden beneden en boven (dat heeft ze dus meestaal als ze flink verkouden is of erg aan eczeem). Misschien is iets van kleine keelontsteking? Maar neus is gewoon goed nu..

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ruiken de kinderen altijd uit hun mond als ze ziek zijn.Verkouden,hoesten etc.
    Misschien hoort het gewoon bij haar en is er geen onderliggend probleem.

Deel Deze Pagina