Hallo allemaal, Met mijn dochter loop ik al een hele tijd te rommelen met eczeem in haar gezichtje. Ik heb inmiddels hormooncreme, die ik 1 x per dag gebruik indien nodig, en meerdere keren per dag lanettecreme. Het is nu onder controle, maar helemaal rustig lijkt het niet meer te worden. Ook op haar hoofd (tussen de haren) heeft ze veel schilfers en berg. Dat breid zich uit, haar hele hoofdje zit inmiddels onder de schilfers. Op haar armen en benen zit sinds kort ook een droge huiduitslag, dus ik ben echt ten einde raad. Net neutral wasmiddel en verzorgingsproducten gekocht, en even al het andere aan de kant. Hopelijk gaat dit helpen want het is echt vreselijk zielig Maar ik vraag mij nu af of ik alleen de spullen van mijn dochter moet wassen, of ook al onze kleding? Of misschien alleen een aantal truien die we dragen als we haar vasthouden? En is het ook gebruikelijk ook dingen zoals handzeep (voor mijzelf) en afwasmiddel (voor de flesjes) te vervangen met een neutrale zeep? Of is dat weer te overdreven? Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag. Begin een beetje wanhopig te worden.
Ik zou jullie eigen kleren ook wassen met neutral, in elk geval die kleding waarmee zij in contact komt. Dan kun je dat in elk geval uitsluiten. Handzeep en afwasmiddel kun je zo laten denk ik. Heb je trouwens wel eens gedacht aan koemelkallergie? Ik wil geen paniek zaaien, maar soms geeft dat dit soort klachten en verder niks.
Volgens mij heeft berg niet speciaal te maken met eczeem hoor. En omdat ze vooral eczeem in haar gezichtje heeft zou je denken dat ze niet extreem gevoelig is voor parfum. Dan zou je het eczeem juist verwachten op plekken waar ze ook echt kleding draagt. Ik zou gewoon vanaf nu wassen met Neutral en kijken of het verbeterd. Daarnaast krijgt je kindje met dit weer natuurlijk sneller last van een droge huid. Ik zou haar bijv. 3x per dag insmeren met de lanette creme (ochtend bij het aankleden, tussen de middag, en s avonds bij het naar bed gaan). Ik weet niet of ze vaak in bad/douche gaat? Voor een kindje met eczeem zou ik het beperken tot 1 a 2 x per week. Hier heeft onze jongste eczeem en ik zelf helaas ook. Wij hebben vooral in de zomer veel klachten en dan met name door veel contact met water (zwemmen, vaker douchen), insmeren met zonnebrand (terwijl die parfumvrij is) enz. Ik was zelf trouwens niet met Neutral.