Hallo allemaal. Wij hebben nu voor de oudste een Maxi Cosi Rodi maar dat is werkelijk een drama. Ze wringt zich in mum van tijd onder de gordel uit en zit dan los op de achterbank. Heb hier al eens mee geschreven in een soort gelijk topic en kreeg daar oa het advies om dan maar een stoel met 5 punts gordel te nemen. Daar zijn we nu voor aan het rondkijken. Maar bij Halfords hebben ze gezegd dat kinderen in een groep 3 stoel altijd met een normale 3 punts gordel moeten worden bevestigd. De gordeltjes in een groep 1,2,3 stoel zouden niet meer werken vanaf een bepaald gewicht. Deze informatie kan ik dus niet vinden bij de autostoeltjes die ik nu gezien heb op internet. Zijn er hier die ook hun kindje in een 1,2,3 stoel hebben en gebruiken jullie idd de gordeltjes niet meer vanaf groep 3?
we hebben ook rodi. maar zoon zit gewoon goed. misschien maak je het te losjes vast? hij klaagt wel dat deze echt niet lekker zit. zoon is al plus 17kg, 1m lang. is je kind misschien te klein vr rodi?
Hier moeten we ook goed opletten dat we de gordel aan de kant waar je hem vast klikt... ONDER die "haak" zit. Anders kunnen we waarschuwen tot we een ons wegen maar hangt er altijd minimaal 1 arm uit. Vaak doet ze hem dan onder beide armen door... En dan is het veilige idee van een gordel ook aardig weg. Maar stiekem zit de gordel gewoon tegen dr nek aan als je hem niet onder die haak door doet. En dat zit niet lekker. Nu blijft ze prima zitten.
zonder dat het meteen aanvallend overkomt...denk ik dat je niet op zoek moet naar een andere stoel, maar je dochter moet aanspreken en leren dat dit gewoon de bedoeling niet is. Een kind van 3,5 heeft gewoon te snappen dat dit niet mag en te gehoorzamen. Ik zou elke keer stoppen als ze dat doet en pas weer verder gaan als ze fatsoenlijk blijft zitten.
Hoi, Eens met tuc. (en snap dat dat heeeeel lastig kan zijn.) Wij hebben onze zoon verteld dat 'dat moet van de politie'. Heeft enorm indruk gemaakt en hij zeurt er nooit meer over. We hebben ook zo'n kussentje gekocht wat je om de gordel bevestigd, zodat het lekker zacht aanvoelt (laatst bij de kruidvat met sesamstraatpoppetjes erop) En sinds we diehebben is het helemaal geen probleem meer. En voor de veiligheid: De bovenste gordel moet ALTIJD over de schouder. Dus niet je kind zijn arm over de gordel laten doen. Ik dacht ook dat dat geen kwaad kon, maar blijkbaar kan je kind toch ernstig letsel ooplopen bij een ongeval als de arm boven de gordel zit. De schouder is beter bestand tegen de druk.
Je dochter is 3 jaar en ruim 4 maanden lees ik? Mijns inziens is ze dan eigenlijk nog te klein voor een Groep 2 stoel. Tenminste... die zijn vanaf 15kg en mijn zoon van 3 jaar en 4 maand is denk ik net 16kg bij 1 meter lengte. De groep 1 stoel is tot 18kg en dat lijkt me dan ook niet voor niets. Je hebt haar waarschijnlijk over gezet omdat haar zusje in de opvolgstoel is gegroeid. Hier hadden we dezelfde situatie, alleen nog wat eerder. Wij hebben dus zo'n Groep 1-2-3 stoel gekocht omdat ik onze zoon echt niet voor hij 4 is over wil hebben in een stoel waarbij ze vastzitten met alleen de autogordel. We hebben die van Britax/Römer gekocht en zijn er erg blij mee. Hij zit nu nog gewoon vast met een 5-puntsgordel en zodra hij daar echt niet meer in past of zwaarder wordt dan die 18kg gaan die eruit en doen we de gewone gordel. Afgelopen week bij mijn ouders zat hij in zo'n grotere stoel maar hij had echt nog wel een kussentje nodig om enigszins fastsoenlijk in die gordel te zitten en dan nog klaagde hij dat die te hoog langs z'n hals kwam. Dus mijn advies zou idd inwisselen voor of een groep 1 stoel of een groep 1-2-3 stoel.
Haha, dat heeft hier ook wel gewerkt. Ze klikte midden op de snelweg eens per ongeluk dr (5punts) gordel los. Ik schrok, zij nog meer en begon keihard te huilen. Na een paar km kon ik pas de weg af. Heb dr even goed toegesproken dat het heel gevaarlijk is en vooral dat niet mag van de politie. Dat was geloof ik wel aangekomen.. Maar nav dit topic nu toch echt besloten om direct een nieuwe stoel aan te schaffen. Ze zit nog steeds in de gr1 stoel (wat op zich nog prima past met haar 1,08m), maar ze is al >18kg.
Hallo allemaal. Bedankt voor jullie reacties. De reden dat ik deze vraag stel is omdat wij alles al geprobeerd lijken te hebben en er nog niks heeft gewerkt. Wat hebben wij al geprobeerd: -Toen we op weg waren voor een dagje uit zijn we na 1 waarschuwing terug naar huis gegaan. Weg dagje uit maar mevrouw ging al snel weer verder met de orde van de dag. -Niet geheel opvoedkundig misschien maar mijn man heeft een keer flink geremd zodat ze tussen de stoelen lag. Even schrikken maar 5 minuten later zat ze alweer los. -Een pittig gesprek met meneer agent heeft ook niet het gewenste effect gehad. -Flink toespreken werkt hier voor de rest bij alles maar ook weer niet voor deze situatie. Heb het idee dat hoe harder je tekeer gaat hoe leuker ze het gaat vinden. Dit heb ik zoals gezegd al eerder aan gegeven in een ander topic. Daar kreeg ik oa het advies van een autostoel met 5 puntsgordel. Omdat ik deze nergens kan vinden heb ik deze vraag gesteld in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen. @fransa,ik ben dus idd op zoek naar een 1,2,3 stoel vanwege de 5 punts gordel. Maar ik ben gaan twijfelen omdat men mij heeft verteld dat deze gordels niet gebruik mogen worden boven een bepaald gewicht. Nu wil ik graag weten of er uberhaupt stoeltjes zijn die een 5 punts gordel hebben wat geschikt is ook voor de oudere kindjes. Of dat je idd vanaf een bepaald gewicht alleen de normale gordel moet gaan gebruiken.
Wat vervelend zeg! Is ze nog geen 18kg? Dan kan een 1-2-3 of gr 1 stoel toch nog? Overigens heb ik ook wel eens gehoord dat kindjes zich met de armen uit de 5punts gordels kunnen wurmen.. Als ik t me goed herinner heeft dochter dat ook wel eens gedaan, maar niet lang. Tja, vroeger hadden wij van die losse 5 punts gordels, die je vasthaakte in de auto. Ik begrijp ook niet zo goed waarom kinderen tegenwoordig in de 3 puntsgordel moeten zitten. Maar t zal wel veiliger zijn..
Mja zo'n ribbenkast... Kan verrassend weinig hebben... En een gebroken rib kan dus weer een orgaan stuk prikken... En dan ben je met wat pech heel ver van huis.
Wij hebben de Evolva van Britax/Römer en het gebruik van de 5-puntsgordel is bij deze stoel net als bij de normale stoelen t/m 18kg. Weet niet hoe het bij de andere merken zit. Wij zijn voor dit merk gegaan omdat dit toch wel bekend staat als een goed merk voor autostoelen en de stoel er ook gewoon goed uitziet.
Hier hebben we voor de oudste ook een 123 stoel. Ze is ook nog geen 15kg en de jongste moest over in haar vorige stoel. Ik denk dat als die gordels boven een bep gewcht niet werken dat het al 18 kg moet zijn, is ze al zo zwaar? Daarbij heb ik wel heel vaal gehoord dat de gewone gordel onder de 15 kg niet werkt werkt (daarom hier ook een 123 stoel) maar andersom nog nooit van gehoord. Misschien eens een fabriekant ofzo daarvan mailen hoe dat zit.