autostoel groot kind??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Antares, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoi,

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.

We hebben een maxi cosi tobi stoel. Daar kan ze in tot 18 kg. Maar helaas zit ze al bijna tegen de 17,5 kg.

Ze is nog geen 2,5 jaar oud!

Mag ze met deze leeftijd al in een stoel die van 15 tot 36 kg gaat? Want daar zit ze in de gewone gordel...is ze daar dan niet te jong voor?

En een stoel van 9 maanden tot 36 maanden doen we liever niet.... Ze is nu al zo groot, en ze blijft flink doorgroeien...dus willen we niet het risico lopen dat ze daar weer snel uitgroeit....

Hebben al eens in de winkel in een goedkope versie van zo een stoel gepast maar ze zat er niet lekker in...te smal! :$

Dus tips iemand? En mag ze met 2,5 in die oudere stoel?

(ze zat met 10 maanden al in haar tobi stoel...de maxi groeide ze gewoon al uit.....)

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Lengte is ook heel erg belangrijk voor de volgende stoel, anders zit de gordel tegen haar keel aan.

Ik zou gewoon eens gaan kijken en passen in een grote winkel met je dochter!

Ik heb hier een oppaskindje van 2j4mnd en zij zit ook al in de opvolger omdat ze niet meer in de (volgens mij ook tobi of anders priori) autostoel paste (ze is een wat steviger meisje dan mijn dochter).

Leeftijd zegt minder wat het zijn gemiddelde, oppasmeisje is er dus met 2j4mnd uit en mijn dochter kan er nog wel in tot haar 4de!

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bedankt voor je reactie.

Was je oppaskindje dan ook in de gewone gordels? Het lijkt mij dat eigen gordels als ze zo klein (nuja klein....) zijn beter is.

Ik weet trouwens helemaal niet of het past...met gordel...

Iemand anders ervaring mee, als je kindje wel zwaar is en wat langer maar dus nog net wel net niet in de 2de stoel past?

Groetjes,
    Miranda

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja, hier een groot jongetje. Hij weegt nu zo'n 19 kilo, de lengte weet ik zo niet, in ver in de 90 cm in elk geval. Hij is nu sinds een paar weken over naar de volgende autostoel. Wij zijn even in de winkel gaan passen en ons mannetje zit heel goed de volgende stoel. Ik zou het gewoon even gaan proberen.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bedankt!

Denk dat dat dan de optie word...gaan passen hihi.

Nog meer ervaring deskundigen...of een optie voor wat anders?

6. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    wij hebben al een hele tijd geleden bij heuts automaterialen in maastricht een stoel gekocht voor ons zoontje omdat hy in de vorige niet lekker meer zat en wat te smal werd.

Hij zit er prima in in deze autostoel ,word in oktober 3 heeft een lengte van rond de 1 meter en zal rond de 16,5/17 kilo zijn

de stoel is tevens te gebruiken zonder rug leuning dus alleen dat krukje zeg maar

de stoel koste 50 euro

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    http://www.winkelvoorkinderen.nl/media/catalog/product/6/1/61032601_racer_sp_river.jpg

wij hebben deze ongeveer. Wel andere kleuren enz

Onze dochter is bijna 3, 18kilo en 103cm. Ze zit al een dik half jaar in deze stoel.
    We hebben er 1 met en 1 zonder 5puntsgordel. Voor de langere stukken vind ik het toch fijner dat ze nog in een 5puntsgordel zit.

Je hebt deze stoelen natuurlijk ook in verschillende soorten, maar we vinden hem heel fijn. Als ze te groot worden voor de 5punts dan kun je die weghalen en zet je je kind vast met de gewone auto gordel. EN als ze helemaal te groot worden dan haal je de rugleuning eraf, dan heb je alleen de verhoger.
    Dacht dat de hema ook een soortgelijke stoel heeft

8. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    je hebt ook opvolgstoelen met nog een 5punts gordel... ik zou idd even naar de winkel gaan om te passen...

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bedankt voor jullie reacties!

Nancy, jouw zoontje zit dus in een fase 3 stoel met de eigen auto gordel. Hij is dan wel kleiner als mijn dochter met nog geen 2,5 :p Hij zit er dus perfect in...hmm

Even ter info. Ons meisje weegt nu 17,5 kg en is minstens 100cm lang....

Inlove, ja dat is een 15 tot 36 kg stoel..die kan van 3 tot 11 jaar...heel handig..alleen we hebben er 3 geprobeerd en ze zit er gewoon niet lekker in...lijkt te ver voorover te hangen en zit niet breed genoeg.... (verschil in merk zal er wel zijn..dus ik denk gewoon blijven proberen weer)

Passen passen passen dus.....

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik weet dat ze iig minimaal 15 kilo moeten wegen omdat anders de gordel niet vast slaat als je snel remt omdat ze dan te licht zijn..

Stijn is over gegaan voordat hij 3 werd, hij zat gewoon echt niet lekker meer in de priori..

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en gaan kijken welke het beste bij je kindje past..

11. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Yep hij zit er idd perfect in
    de andere stoelen die hij heeft gehad waren allemaal wat aan de krappe kant maar nu moet ik zeggen dat we zeer tevreden zijn
    idd ik zou ook ff gaan passen in de winkels

12. Jelle is vanaf 2,5 jaar (of een maandje eerder) ook naar de volgende stoel (dus in de gewone autogordels) gegaan. Hij was toen ook zowat 17 kilo, en ongeveer 1 meter lang.
    Als ze maar boven de 15 kilo zijn, en de riem niet teveel in de nek zit inderdaad, maar dat zal misschien ook nog afhangen van het type auto.
    We hebben wel zo'n stoffen hoesje zeg maar voor om de autogordel gekocht, wat dan in zijn nek zit, dan kan de riem ook niet zo snel in zijn nek schuren/snijden.

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn zoontje is sinds een maandje overgegaan naar een nieuwe autostoel. Hij was toen twee jaar en twee maanden. Hij zat voor geen meter meer in de Tobi en de beenbandjes sneden in zijn benen omdat hij gewoon te groot werd. Qua gewicht viel het wel mee (nog geen 16 kilo) maar qua lengte (boven de 1 meter en daarmee boven de +2 lijn van de curve) werd het erg vervelend. Toen we in de winkel aangaven dat we dachten dat hij te groot werd zij de verkoopster meteen dat ze zo zag dat hij niet meer in een tussenstoel kan.

Achteraf had ik op deze leeftijd wel veeeeel beter voor eentje met een 5puntsgordel kunnen kiezen. Hij wurmt zichzelf hier snel uit en is gewoon nog te jong om goed te snappen dat het gevaarlijk is. Als hij blijft zitten zit hij er perfect in. Wij gaan waarschijnlijk alsnog een 5puntsding halen en bewaren deze (we hebben een Cybex gekocht, zitvlak daarvan leek ons het meest comfortabel) tot hij wat ouder is. Tegen die tijd kan onze dochter wel in dat vijfpuntsding.

Deel Deze Pagina