Ervaring Romer Kid II?

Discussion in 'Met je kind op pad' started by SophieW, Feb 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SophieW

SophieW Actief lid

Oct 11, 2012
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb laatst een vraag gesteld over autostoelen groep 3. Nu ben ik nog steeds aan het twijfelen welke het gaat worden. Ik weet het, ik ben echt een twijfelaar :)

Ik heb de Romer Kid II gezien en ben benieuw of iemand er hier ervaring mee heeft? Ik ben van plan zaterdag te gaan passen/kijken. Maar zou graag vooraf wat info hebben.

Toen kreeg ik van jullie de tip van de Cybex Solution M. Lijkt me ook een goede stoel, maar wel weer 90 euro duurder. En ik vind ze erg op elkaar lijken?

Kortom, wat vinden jullie van de romer kid II?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een cybex, wel een iets ander model namelijk een mee groei stoel. Wat het prijs verschil tussen de twee stoelen maakt, is de grijze ronde knop die je op de cybex ziet. Dat is een kracht-geleider oid. Je drukt aan de kant van de deur/portier die knop open en die vangt en geleid dan een en ander aan krachten bij een aanrijding. Hierdoor is de stoel wel een stuk breder aan de bovenkant als de romer. We hebben ze beiden, zoonlief van 3,5 zit in een cybex pallas M fix met isofix en een vang kussen dus en dochterlief zit in een romer kidfix. Wij zijn er erg tevreden over, wel blij dat we een isofix hebben ( want de stoel staat los op de achterbank, kindje erin, gordel dicht. Bij isofix staat de stoel vast op de achterbank en bij een aanrijding staat hij dus steviger, ook als er geen kind in zit zou zonder gordel dicht, de stoel door de auto vliegen.

Maargoed, de stoel is mooi, veilig en mn dochter is er blij mee. Britax Römer Kidfix SL - ANWB Autostoeltjestest 2015 dit is de test van de isofix stoel.

Share This Page