Mijn dochter trekt alle laden open, dus ik heb ze vandaag beveiligd met zo'n pinnetje dat je dan moet inknijpen om hem helemaal open te krijgen. Maar waar ik al bang voor was, ik vind t dus nog niet erg veilig! Ze trekt namelijk de la open aan de handgreep en pakt m vervolgens vast aan de bovenrand. Als ze er dan tegenaan duwt, komt ze er alsnog met haar vingertjes tussen. Het zijn best zware laden, dus is nog steeds gevaarlijk, vind ik! Zijn er nog andere beveiligingen (waar te koop?) voor laden??
Ik weet niet waar je die kan kopen, maar ik heb wel eens gelezen over magnetische beveiligers. Dan zitten de lades / kastjes helemaal dicht en kun je ze openen met een magneet die je aan de buitenkant er tegenaan houdt. Als ik het goed onthouden heb...
Of het een aanrader is, geen idee ! Maar bij dit systeem kan de lade ook niet een klein stukje open. Dat systeem dat je nu hebt, kan de lade/kastdeur nog een kier open, gezien je er zelf ook met je vinger tussendoor moet kunnen om het weer te openen. Die haakjes zijn mi ook niet tegen het klem komen zitten van de vingers, maar ervoor dat de kindjes de lade/kast niet kunnen plunderen ! Vandaar ook die kier nog. Met die magneet dingetjes gaan je lades/deurtjes geen kant op begrijp ik, ze komen pas los wanneer je die sleutel gebruikt. Ow en sorry voor dat late antwoord gister avond, maar was druk tussendoor en dacht even het linkje plaatsen, scheelt weer gezoek ! Liefs, Hanneke!
Ik heb ze besteld! Ben benieuwd, morgen worden ze als t goed is al geleverd. Gaat hopelijk weer wat meer rust geven voor mij, wat minder achter haar aan rennen
Ik heb nog een veel betere (en goedkopere) oplossing gevonden!! Babyplein: Jippie Safe-Lok Deze haakjes zorgen er ook voor dat de lade nog een stukje open kan, maar hij kan daarna vervolgens niet meer dicht (tenzij je t pinnetje opzij schuift). En dan kunnen ze er dus niet met de vingers tussenkomen. Bovendien kun je het pinnetje er ook helemaal uithalen, zodat de laden gewoon normaal werken (als de kids er ff niet zijn ). Persoonlijk vind ik het nog een betere oplossing dan de magnetische haakjes. Deze gebruik ik nu maar voor de kastjes waar schoonmaakmiddelen enzo instaan.