autostoel in fietskar.

Discussion in 'De lounge' started by Dink87, Sep 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Lieve medemama's,

Voor het op de fiets vervoeren van mijn zoon van 5,5 maanden heb ik een fietskar aangeschaft.
    Helemaal happy, snelle bezorging. Je kon je kindje meenemen in een autostoel of babyschelp.
    Helemaal ideaal, autostoel hebben we toch staan.

Maar nu komt het....... Ik kan écht nergens vinden hoe ik dat verrekte autostoeltje bevestig in die fijne fietskar :p .

Wie oh wie helpt mij?

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Dit niet doen, pas na 9 maanden doen. Door het gehobbel en de snelheid van de fietskar kan je het shaken baby syndroom krijgen. Dit is dat de hersentjes te veel door elkaar geschud worden en daardoor hersenbeschadiging ontstaan. Ik wist dit ook niet, maar toevallig vertelde 2 weken terug een arts mij dit, nadat hij dit ergens op straat had gezien. Hij vond dit gewoon kindermishandeling, maar ja veel mensen weten dit niet. Pas met 9 maanden je kindje op de fiets vervoeren, dan zijn de hersentjes iets minder kwetsbaar.

3. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Daarom stop je hem toch in de autostoel? Is europees goedgekeurd hoor.

Maar wil niet horen dat het slecht is of dat ik een slechte ouder ben. Ik wil weten hoe ik de autostoel bevestig.

4. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ik wilde reageren maar beter van niet.. Succes.

5. Maar denk je dat zo'n autostoeltje dat schudden en hobbelen in dat koppie tegen kan gaan?
    Ik zou ook zeggen, een gewaarschuwd mens telt voor twee..

6. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Ik was niet op de hoogte van wat Sas schreef en dacht ook dat het veilig was, maar deed dit als volgt:

maxicosi achterstevoren in de fietskar (zodat je kleine dus tegen rijrichting in zit). Dan de banden die normaal over de schouders gaan heel lang maken en daarmee de zijkanten vastzetten langs de draagbeugel. Bij ons zat er ook een lange band voor het middel in de kar en die deed ik onder de grepen aan de zijkant van de mc door en maakte ik het over de beentjes vast. Op die manier dat de mc echt als een huis vast.

Heb je anders een foto van de binnenkant van je kar?

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Geen idee hoe je een autostoel moet vastmaken in de fietskar, maar hier is het ook de bedoeling dat de baby dadelijk meegaat in de bakfiets. Ik heb geen auto, zou niet weten hoe het anders te doen. Je gaat toch ook niet rijden als een gek met een baby in te fiets. Gewoon een kwestie van voorzichtig en rustig te rijden lijkt me...

8. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Sommige mensen hebben geen andere keus dan hun kind 1 dag in de week voor 1 km heen en 1km terug op de fiets te vervoeren. Kan hem moeilijk voor de dichte deur van de opvang leggen of wel.

Wat ik haat is als je vraagt hoe iets werkt. Heel normaal. Europees gekeurd op veiligheid en andere mensen gelijk kritiek gaan leveren dat je het helemaal niet moet doen.

Dat vroeg ik toch niet?

9. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Nen87 en pixiehollow bedankt voor jullie reacties

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,664
    1,426
    113
    Bij mijn fietskar heb je dan een speciaal verlengstuk nodig om die te kunnen plaatsen. Dus misschien daar nog een naar kijken.

11. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het was een goed bedoelde waarschuwing ;)

12. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Thnx Blaine. Zal eens kijken.

13. Sempje

Sempje Niet meer actief

#13 Sempje, Sep 24, 2013
    Last edited by a moderator: Sep 24, 2013
    Volgens mij was het echt gewoon goed bedoeld advies en geen kritiek. Zo heb ik het in ieder geval geïnterpreteerd :)

14. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    Ik heb mijn dochter in een schelp vervoerd je kan er voor kijken op marktplaats ik vond het ideaal

15. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    Thnx mammievan2 ik ga ook zo'n schelp aanschaffen.

16. Imensa

Imensa Niet meer actief

lekker laten gaan.

17. Dink87

Dink87 Actief lid

Apr 28, 2013
    278
    0
    16
    De mensen die wel kunnen lezen en dan ook een antwoord op mijn vraag hebben gegeven, waar dit topic voor bedoeld was.

Super bedankt :) . We gaan voor de babyschaal.

Groetjes

18. Laust

Laust Niet meer actief

Welk merk heb je? Ik heb een kidcar en moest daar speciale 'adapters' voor kopen. Waren uiteindelijk een paar extra riempjes waar je een hoop geld voor moet betalen...

Ik vond de fietskar altijd veiliger voelen dan achterop. Je kindje valt niet mee als jij valt oid. Zolang je niet vol gas over de klinkers raast of de stoeprand op en af vliegt valt het gehobbel reuze mee.

19. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Zo verkeerde been uit bed gestapt???

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    In de kar die ik heb, plaats je de middel beugel over de beentjes heen onder de beugel van de maxi cosi. Ik stopte een kussen tussen d'r maxi cosi en de onderkant in tegen het hobbelen.

Mijn man is achter mij aan gereden om te kijken hoe het met de kleine gaat en die hobbelde dus gewoon niet. Gewoon met beleid over hobbelige tegels, en stoepje af gewoon af stappen.

Mijn meisje genoot overigens van de ritjes in haar maxi in de kar!

Share This Page