niet tegen zalf van de dokter kunnen?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Mamzie, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Owen heeft van de dokter zalf gekregen vanwege eczeem in zijn gezichtje.
    Maar nu heb ik het gevoel dat ie er helemaal net tegen kan.
    ALhoewel me dat raar lijkt want zover ik weet is het alleen vaseline?

Het heet : vaselinecetomacrogol

Weet iemand of hier iets inzit waar een kindje niet tegen kan?

Elke keer als ik het op zijn gezichtje insmeer dan begint ie enorm te krijzen en word zijn huidje ook wat roder en dikker.
    Of kan dat helemaal niet bij dit soort creme?

Als ik hem insmeer met Bepanthen dan huilt ie nooit. En het word ook nooit roder maar juist minder geirriteerd zijn huid.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Vaseline sluit de huid af, en kan er voor zorgen dat de hood roder wordt. Mijn zoontje heeft deze zalf ook gehad (hielp voor geen meter). Ik heb "oogzalf" basis gekregen en sindsdien heeft hij geen droge huid meer. Kan zelfs geen lipikar (te koop bij de apotheek) tegen op.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He mamzie,

ik heb toevallig vorige week zalf gekregen tegen de eczeem van mijn dochter.
    Toen ik de bijsluiter las stond er dat er een overgevoeligheid voor sorbinezuur kan zijn.
    Ik las je vraag en moest hier gelijk aan denken.

Nu heb ik dus even gegoogled op Lanette creme en kwam bij 'bijwerkingen' dit tegen:

Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Vaseline-Lanette cr me FNA

Het zit dus ook in cetomacrogolcrème. Even aangeven bij de apotheek dus. Grote kans dat het dit is.

Succes!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Oke bedankt! :)

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ow dat wist ik niet, dat vaseline de huid als het ware afsluit, en ik maar trouw smeren op zijn schrale wangetjes :S Kan ik maar beter bepanthen gebruiken;)

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Waarom bel je de huisarts niet even terug? Er zijn een hoop verschillende créme's tegen eczeem, dus misschien dat hij iets anders voor kan schrijven?

Veel beterschap voor je kleintje iig.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik smeer nu gewoon na elke voeding met Bapanthen en dat werkt ook mega goed. Dus denk dat ik het daar bij hou. Zijn huid ziet er weer super uit.
    Dat wil trouwens niks zeggen want het verschilt zo bij hem. De ene dag zit ie helemaal onder de bultjes en iszijn gezicht behoorlijk rood. En de volgende dag ( soms zelfs de volgende voeding ) is er niks meer van te zien.
    Net en toverbal hihihi

Moet eczeem niet gewoon continue aanwezig zijn?

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Nee hoor. Ik heb zelf ook eczeem en het komt en gaat. Ik gebruik en Triamcinolon voor en daarmee is het zo weg.
    En dan kan het binnen een paar uur ook weer terug zijn. Echt heel irritant.

9. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    vaselinecetomacrogolcreme bevat zowel vaseline als cetomacrogolcreme, en zoals al eerder genoemd is, sluit vaseline de huid af en bevat de cetomacrogolcreme als conservering sorbinezuur, waar sommigen allergisch op reageren.
    Terug naar de huisarts is mijn advies.

gr. wup (apothekersass.)

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    eczeem gaat inderdaad heen en weer. Mijn zoontje zit er de hele dag onder, en de volgende dag (net als hij naar de dermatoloog moet) zie je er bijna niks van.

Deel Deze Pagina