hallo, krijgen kindjes een tetanus prik bij kind en gezin? mijn dochter is gebeten geweest door een poes zaterdag, nu staat dit heel dik en jeukt en doet pijn zegt ze, mijn dochter is nu bijna 3 jaar. kreeg ze de prik al bij kind en gezin? ik zie hier niets van staan in haar boekje
Wat ik zou doen is wel even de huisarts bellen. Zoals jij omschrijft is er toch een ontstekingsproces gaande (pijn, zwelling, jeuk). En dierenbeten (hond, kat enz) zijn zgn. 'vuile' beten..... Even laten beoordelen! Een tetanusprik zegt ook niet alles (alleen dat je beschermt bent tegen de tetanus-bacterie en alle gevolgen van dien)... Wil je even laten weten als je gaat bellen, of laat beoordelen hoe het was!?
Gewoon even voor de zekerheid je huisarts bellen want ingeent of niet het leest alsof het aan het ontsteken is. Volgens de huisarts hier wordt je kind als baby gewoon voor tetanus ingeent (en als ik de TE lees neem ik aan dat dit voo tetanus staat) en dus zijn ze dan hiervoor beschermd. (mijn dochter is vorig jaar gebeten door een hond)
Als het goed is is je kindje geent, mijn zoontje is ook eens flink gekrabt, gebeld toen en we moesten het goed in de gaten houden inverband ontstekingen
Ik vind overigens dat je met een dierenbeet altijd even naar de huisarts moet (muggebulten uitgezonderd natuurlijk )
Ben echt heel benieuwd hoe het afgelopen is. Dus mocht je dit lezen hoop ik dat je een berichtje wilt posten...