De titel zegt het al min of meer. Ik heb mijn dochter afgelopen weekeind met zonnebrandcreme van de Etos ingesmeerd, maar daar kreeg ze vreselijke uitslag van. Ik las hier op het forum dat mensen erg tevreden waren over Ultrasun, en dan ook m.n. voor kindjes met een gevoelige huid en/of exceem. Ik wilde dat ook proberen, maar bij de Etos hebben ze zo veel verschillende : - glimmer formula - extreme formula - clear gel formula - clear spray formula - family formula - En dan hadden ze nog twee plekken die leeg waren, maar waar normaal ook nog twee andere varianten stonden. Welke moet ik nu hebben? Welke hebben de meiden die zo tevreden zijn over Ultrasun?
Ik gebruik ook Ultrasun en ben inderdaad heel erg tevreden en sinds ik dit product gebruik nooit meer verbrand! Ik gebruik de ultra sensitive 50+ voor mijn dochter en de family formula 30+ voor mijzelf. Family formula betekent gewoon dat het een grotere verpakking is voor het hele gezin. Ik zou gewoon op de factor letten en op basis daarvan je keuze maken, volgens mij kun je dan niet verkeerd zitten.
Dit is heel erg moeilijk Ik heb mijn hele leven eczeem en ik ben het meest gebaat bij parfumvrije creme. Ik heb nu van Kruidvat eigen merk kids crème en die is erg fijn. Ook voor mij. Mijn zoon heeft ook eczeem en kan het ook smeren. Ik moet zeggen dat ik zelf eerst met mijn kind naar de huisarts zou gaan als mijn kind echt uitslag krijgt van crème. Even laten testen waarvoor ze precies gevoelig is. Over Ultrasun, geen idee. Ik ken het niet. Wat je kunt doen is bij een goede drogist vragen of je het eerst een beetje mag testen op de huid. Maar goed, zou ook langs de huisarts gaan.
Bedankt voor de reacties! Ik ga er denk ik maar gewoon één met factor 50 proberen dan. En even kijken bij kv. Ik wil ook zeker naar de ha. Het probleem is alleen dat mijn ha-praktijk woensdag gesloten is, en ik alleen woensdag en vrijdag vrij ben. Het moet dus altijd op een vrijdag. En de laatste weken was het iedere keer als ik de mogelijkheid had om te gaan, dat de exceem veel minder was. Dus had ik zoiets van, dan heeft de ha ook niet veel om naar te kijken. Afgelopen vrijdag belde ik voor een afspraak, maar toen was de praktijk dicht vanwege de vakantie... Schiet niet echt op dus... Maar goed, ze zit nu dus "gelukkig" helemaal onder, dus a.s. vrijdag gaan we ervoor! Alleen voor we dan duidelijkheid hebben over waar ze precies niet tegen kan, zijn we waarschijnlijk minstens een paar weken verder. In de tussentijd wil ik haar wel in kunnen smeren tegen de zon. Hier op het forum was laatst een topic over zonnebrandcreme bij baby's en daarin waren meerdere meiden die erg enthousiast zijn over Ultrasun. En dat waren vooral meiden die zeiden dat hun kindje een gevoelige huid en/of exceem had en dat dit het eerste product / één van de weinige producten was waar hun kind dan wél tegen kon. Dus vandaar dat ik die wilde proberen, maar ik kon vanochtend bij de Etos door de bomen het bos niet meer zien...
hier ook exceem huidjes ik gebruk Vision (hoef je theoretisch ook maar weinig keren te smeren) of biodermal maar de vision smeert ook erg fijn en ruikt lekker
Ja Biodermal hebben we hier ook hele goede ervaring mee Maar wat je gewoon het beste kunt doen is vragen of je een heel klein beetje mag testen. Ik doe dat bij mezelf altijd binnenkant pols. Heel klein beetje. Je merkt dan vaak al heel snel of het wel of niet kan.
Finn heeft ook haast altijd last van erge eczeem. Ik heb voor hem nu notenspray factor 50 van kruidvat. Helemaal geen uitslag of iets (terwijl hij dat van heel veel dingen heel snel krijgt) en ook echt totaal niet verbrand of iets.
Doen ze dat echt dan? Het lijkt me dat een verpakking dan is aangebroken?! Van parfums ofzo hebben ze testers, maar met zonnebrandcremes niet.
Ik heb ultrasun gebruikt en dochter kreeg er uitslag van, heb nu la roche posay daar zit echt helemaal geen parfum in en is beter te smeren als ultrasun.
Lees de kleine lettertjes bij het kopje 'ingrediënten'. Als er ergens Parfum of Fragrance tussen staat, zou ik het niet gebruiken. Zelf heb ik goede ervaring met La Roche Posay. Persoonlijk zou ik de notenspray ook niet doen, maar dat is omdat ik allergisch ben voor noten (en mijn zoon ook). Niet alleen kunstmatige, maar ook natuurlijke allergenen kunnen een reactie uitlokken. Je kunt wel naar de HA om naar het eczeem of de uitslag te laten kijken, maar er valt niet zo heel veel 'even te testen'. Er zijn zo ongelooflijk veel stoffen die eczeem zouden kunnen uitlokken, dat je een heel gerichte verdenking moet hebben om een allergietest te kunnen laten doen. Het beste is meestal om de huid zo min mogelijk in aanraking te brengen met stoffen die belastend of prikkelend kunnen zijn. Vooral parfums zijn een heel bekende boosdoener.