welke wipstoel, nuna leaf of stokke bouncer

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mris, Mar 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mris

Mris Actief lid

Feb 13, 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Wie heeft ervaring met een van deze wipstoelen?
    Ik heb een dochter van 7 maanden en ze heeft een simpele wipstoel. Ze kan niet zelfstandig zitten, maar in deze stoel lukt het haar om te gaan zitten om vervolgens steeds om te vallen. Ik ben dus op zoek naar een andere wipstoel waar ze veilig in blijft liggen/zitten. Ook ben ik bijna 20 weken zwanger dus de stoel zal ik ook gebruiken voor onze uk.

Ik vraag me af bij de stokke: zit er ook nog een zit-stand op, of blijft deze helemaal plat? En tot welke leeftijd /gewicht is deze te gebruiken?

En de nuna: zover ik begreep is deze te gebruiken voor zowel baby als dreumes en peuter. Zal mijn dochter hier veilig in kunnen blijven zitten? Ze kan dus nog niet zitten, maar als ze zich tot zit optrekt, kan ze er dan uitvallen?(ze mist balans).

Wie heeft er ervaring mee en wat raden jullie aan?

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Als ze zich in de Nuna optrekt tot zit dan zit ze alleen rondom haar heupjes vast. De stoel is wel stabiel dus die zal niet omvallen, maar zij zal zelf dan om vallen, maar goed, ik neem aan dat je er bij blijft dus gek veel kan er niet gebeuren. Ik denk dat je dit probleem met elke.stoel zal hebben!

3. Mris

Mris Actief lid

Feb 13, 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie!
    De stoel die ze nu heeft kan ze ook niet goed in vast gezet worden. Ze gebruikt haar ellebogen om te gaan zitten en dan valt ze of voorover of naar de zijkant. Ik zoek dus een stoel waar ze goed in vast gezet kan worden.

De nuna leaf is inmiddels van ons lijstje af om verschillende redenen.
    Nu zagen we nog de babybjorn balance, deze lijkt op de stokke bouncer.

Iemand hier ervaring mee?

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Wij hebben de Stokke. Als je 'm helemaal rechtop zet (je kan 'm aan de onderkant stellen, van zit tot lig), dan zitten ze in het begin best "recht". Maar, hij is geveerd.. Mijn zoontje is nu 10kg, en eigk te zwaar waardoor hij alsnog meer ligt dan zit erin. Ik zal morgen een foto maken, want als je 'm in de winkel rechtop ziet, ziet het er ideaal uit, maar leg je er een kindje in van 8+ kg dan ziet het er heel anders uit.

5. Mris

Mris Actief lid

Feb 13, 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel. Ik ben heel benieuwd naar de foto!

6. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

Dec 12, 2013
    411
    1
    18
    Hier zweer ik bij de Babybjorn... Heb er nu een tweede bij gekocht ivm een tweeling op komst.
    Superfijne stoel

7. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Hierbij de foto. De stoel staat bij beide foto's in de hoogste "zit-stand". Maar, zoals je ziet, zodra zoontje van 10kg erin zit, staat de stoel gelijk voor de helft minder hoog. Ik vind het alsnog een ideale stoel, voor bv tv kijken, zelf flesje drinken etc. Voor aan tafel heb ik gewoon de tripptrapp (eerst met baby-nestje, nu met de babyset (dus rugleuning en tussen de beentjes-ding). Maar, mocht de BabyBjorn hoger blijven dan zou ik denk ik daarvoor gegaan zijn. Hier nog een kleintje op komst, dus wordt voorlopig ook nog wel gebruikt.

Attached Files:

8. Mris

Mris Actief lid

Feb 13, 2013
    204
    23
    18
    NULL
    NULL
    Dankje voor de foto! Ik zie inderdaad dat de stoel flink naar beneden veert. Maar volgens mij ligt je zoon wel erg lekker, ziet er comfortabel uit:D
    Mijn dochter is maar 6,6 kilo, maar denk wel dat het bij haar ook zo gaat gebeuren.

Iemand een idee hoe dit is bij de babybjorn?

9. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ja hoor, hij ligt er zeker niet verkeerd in.. Heb ook zeker geen spijt van deze aankoop. Alleen kan het er nogal vertekend uitzien in de winkel ☺️.

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb een titaniumbaby irelax. Daar zit een 5 puntsgordel in, dus ook over de schouders. En hij heeft een zitstand waarbij ie bijna rechtop staat.

Prima stoel, bekleding makkelijk te wassen en niet zo duur. Zl heeft er tot 1 jaar ingezeten om zijn laatste fles te drinken.

11. Flo2

Flo2 Lid

Mar 27, 2009
    21
    0
    1
    de nuna zonder twijfel. Hier word ie dagelijks gebruikt zelfs door de oudere broers 6 en 4 die er ook nog voor de tv heerlijk in kunnen relaxen.

Share This Page