Vorige week een topic geopend over het zindelijk worden van mijn zoontje dat hij niet wilde en ik me er zorgen over begon te maken omdat hij 3 jaar en 9 maanden is. Zondag is bij hem het kwartje gevallen van af die tijd is hij met plassen helemaal zindelijk zowel overdag als snachts. Maar met poepen wil het niet lukken dat doet hij ook steeds in de broek hij wil ook geen luier om als hij moet poepen. Hebben jullie nog tips om hem ook met poepen zindelijk te krijgen of moet dat ook vanzelf goed komen. groetjes daphne
Tip van een andere moeder die kreeg zij van de psz.. Als hij wil poepen snel van ontbijkoek een "drol" kneden..die in de pot leggen hem laten "poepen" en dan laten zien wat hij heeft gedaan.. Bij haar dochter ging het daarna goed.. Ik moest erg lachen toen ze vertelde maar als het werkt....
Je hoort het wel vaker. Bij een kennis was het na 3 weken goed. Bij een ander was het 3 maand lang nog ongelukjes.
Bij Emiel viel het kwartje van poepen op de wc zo'n 2 weken nadat hij plaszindelijk was. Emiel is sinds een maand eindelijk zindelijk, was in 1 dag gebeurd. Voor poepen vroeg hij om een luier. Op een gegeven moment gezegd dat hij dat ook op de wc kon doen en het ging goed. Heeft even tijd nodig voordat daar het kwartje bij je zoontje ook gaat vallen.
Mijn zoon was al een jaar plaszindelijk, voordat hij op de wc poepte. Hij durfde het echt niet, was doodsbang. Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, zoals dat altijd gaat met zulke dingen. Maar het kan dus nog best een tijd duren voordat hij het poepen op de wc door heeft of durft. Aan de andere kant heeft hij wel een leeftijd waarop het natuurlijk wel erg fijn zou zijn als hij het gaat doen, omdat ie bijna naar school gaat. Ik had voor mijn zoon allemaal kleine kadootjes gekocht bij de action en ingepakt en elke keer als hij op de wc gepoept had, mocht hij een kadootje uitpakken. Dat werkte op zich best goed. En nu is ie gelukkig helemaal zindelijk en gaat uit zichzelf op de wc poepen. Soms nog wel met tegenzin, maar uiteindelijk doet ie het wel gewoon. Gelukkig maar, want hij zit nu ook sinds kort op school, dus voor hem begon de tijd ook te dringen...... Succes!!!
Mijn dochter was al vroeg plaszinnelijk het poepen ging daarna ook direct goed, ze heeft nog twee keer een ongelukje s nacht gehad (plassen) maar het ging allemaal zo snel, ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben en dat het vanzelf komt sucses.
Ik lees ook even mee! Plassen gaat hier ook perfect, ze is nu 2 wkn zindelijk ( snachts en bij middagdurje nog een luier ) Maar poepen wil hier ook niet, maar ze wil ook geen luier aan, ze doet het dus in de onderbroek maar is er daarna wel heel vies van!
Heb je misschien al geprobeerd of hij wel op het potje wil poepen? Verder heb ik ook geen ideeën. Veel succes. Groetjes, Willes
mijn verhaal: me dochter eindelijk net voor haar 3de zindelijk met plassen ik dacht YES! toen kwam het monster poep.... peeh mense wat is ze bang ervoor nadat we hebben gepraat dat het niet eng is en dat het dingetjes zijn die het buikje niet nodig heeft blablabla kwam de juf met een tip voor ons de gouden tip! heb je ontbijtkoek in huis? hier gaf ze eindelijk aan ik moet poepe dat deed ze dus vaker maar eenmaal op de wc ging ze perse en durfde ze niet verder dus viola niks in de pot nu zei ze weer ik moet poepe dus deze mama maakt een duik naar de keuken grips de ontbijtkoek en scheur er een homp uit inmiddels zit dochterlief op de wc al ik kneed dat ding met wat water heel snel in me handen en loop naar haar toe ik vraag < en? nee mama niks ik zeg: laat mama maar even kijken en gooi snel me eige boetseerde drol erin ik zeg ooo kijk!!!!! je hebt een poepie gedaan! en ze kijkt en zegt ye!!!! mama ik heb een poepie gedaan! ze zegt het lijkt wel een cakje! hahaha jajaja kind... dus wij doortrekken afscheid genomen ervan stickers geplakt papa meteen het grote nieuws verteld en we zijn zo trots bla bla bla ze gaat boven spelen ...ze heeft dus niks gedaan eigelijk nog en zegt na 10 min : mama ik moet weer een poepie doen ik zeg nou ga maar kind hoor ik mamamamamaaaa nu is die groen!!!!! ik kijk ja hoor een heerlijke verse drol! hahahahah dus wij weer stickers plakken bla bla ze zegt ook nog morgen poep ik roze..... goed ze doet het nu dus wel op de wc of potje! ze heeft wel nog 2x een ongelukje gehad maar ze is over de angste heen ben zo blij en ik lach me kapot op de manier hoe we het hebben gedaan maar soms moet je ze ff voor de gek houden blijkbaar gaf het haar genoeg zelfvertrouwen dat ze zag dat ze het ook zelf kon lang verhaal maar moest het plaatsen want ik was helemaal gefrusteerd ervan ! ze hield het dagen op en had dan buikpijn te zielig gewoon maar nu poept ze of dr leven ervan af hangt iets te veel weer van het goede
mijn zoontje is ook plaszindelijk maar poepen doet hij meestal stiekem in een hoekje in zn broek. nu heeft hij ook een poliep gehad en daar is hij denk ik een beetje bang van geworden (die poepte hij uit namelijk) maar ik zeg er niets over,ik was gewoon 1 keer per dag zn onderbroek en schenk er geen aandacht aan. komt vanzelf goed.