Hoi allemaal! Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Sparta amazone mamafiets. Sinds gister heb ik er een Yepp mini voorzitje + windscherm er op zitten. Dus we kunnen nu heerlijk fietsen! Alleen, bedacht ik me, dat ik eigenlijk alleen maar kan fietsen! En verder niets! Aangezien ik hem niet kan vervoeren zonder fiets als we ergens zijn. Nu las ik dat je op de fiets een buggydrager kan plaatsen, waar je dus een buggy aan kan hangen. Maar volgens mij zijn dit soort buggy's niet erg stevig? Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik zou ook eventueel wel een draagzak mee kunnen nemen zodat ik hem daarna op de rug kan vervoeren, maar 11 kilo vind ik best zwaar Tips erg welkom!
Je kindje mag mee op de fiets zodra het zelf van liggen naar zitten kan en andersom..als je kindje dat kan kan het ook in de buggy zitten hoor.
Ik heb een koelstra buggy gekocht op marktplaats. Een zeer lichte buggy met 5 standen dus kan bijna helemaal plat. Vanaf 9 maand (als kindje zelfstandig kan zitten ivm nekklappen opvangen bij hobbels be N ik gaat fietsen met buggy achterop. Gezien ze daar in kon liggen ging dit perfect. Ze vond en vindt het super veel.mee zier!! Zorg wel dat je kindje niet in slaap valt op de fiets! Dit kan heel erg gevaarlijk zijn want dan ondersteunen ze hun nek niet goed met alle gevolgen van dien..
Buggy kan prima als jij kleine ook sterk genoeg is om zelf te zitten . Mijn zusje heeft zelf een buggy drager gemaakt door de achterwielen in fietstas te stoppen en met stevig ijzerdraad de bovenkant vast te houden bij bagage drager.
Welke buggy's kunnen er dan op? Ik denk dan namelijk aan van die krakkemikkige dingen die ik soms zie... dat lijkt me niet echt geschikt. Als alleen zulke er op kunnen dan moet ik daar nog maar even mee wachten. En fietsen pas vanaf wanneer je kleine ZELF gaat zitten? Echt waar? Hij zit prima als ik hem neer zet. Valt niet om en corrigeert zichzelf. Maar zelf gaan zitten kan hij nog niet. Wil namelijk geen enkel risico nemen, dus nu ben ik weer in twijfel...
Ja echt waar er zijn natuurlijk genoeg mensen die beweren dat het ook kan als ze gewoon kunnen zitten en dat er bij hun kinderen nog nooit iets misgegaan is, maar dat maakt het niet meteen waar Wanneer zij die beweging kunnen maken is het ruggetje (en het nekje) stevig genoeg om de klappen tijdens het fietsen op te vangen. Klappen die wij niet eens voelen maar zo'n ukje wel. Ik zou in jouw geval dus nog even wachten maar op je andere vraag, ik heb een steco buggy mee deluxe en kan buggy's tot 7 kilo houden
Wij hebben een nuna pepp luxx. Hier is ook een buggydrager bij de krijgen voor achter aan de fiets . De buggy is erg fijn kan helemaal plat en makkelijk in uit klapbaar. Hier hoeft de buggy niet mee op de fiets omdat ze al stukjes zelf loopt maar anders had ik de buggy drager er zeker bij gekocht.
Maar, misschien is het wel al zo sterk, maar weten kindjes dan alleen nog niet hoe het moet?? Kan ook toch? Die drager ziet er goed uit idd, maar ik bedoelde eigenlijk de buggy's zelf
Nou, zit wel wat gradatie in. Mijn zoontje kan pas sinds een paar weken zelf gaan zitten, maar mocht van de fysiotherapeut wel al mee op de fiets. In het algemeen ben ik het met je eens, maar ik zou verdere motorische ontwikkeling wel meenemen in het geheel.
Ik heb wel een goede MacLaren buggy maar geen buggydrager. Als ik met de.fiets weg ga neem ik altijd de draagzak mee. Eerst de Manduca en nu met 21 maanden de Tula peuterdrager. Met 11 kg zou je met een goede ergonomische draagzak (dus geen babybjorn ofzo) nog wel een tijd op de rug moeten kunnen dragen zonder dat het zwaar is voor jou.
Ik heb de Stokke carrier, maar ik hoor daar opeens toch best veel negativiteit over. Terecht? En zo ja, welke raad je me dan aan? Als ik deze gebruik dan voelt het alsof alles op mijn heupen hangt wat het dus redelijk zwaar maakt.
Nee die kan niet mee achterop. Is zeker zwaarder dan 7kg en erg lomp... Ik heb die ook namelijk. We hebben de chicco lite way gekocht, 5 standen buggy.
De Stokke is inderdaad geen ergonomische drager. De benen van je kindje zitten niet in de M-houding, en dat is niet zo goed voor de heupen. Verder heb ik van een vriendin die hem had ook gehoord dat de Stokke voor haar helemaal niet fijn was. Ze heeft mijn Manduca geprobeerd en daarna de Stokke meteen verkocht. Welke drager je kiest is heel persoonlijk, maar ik raad sowieso een ergonomische drager aan. Bijvoorbeeld een Bondolino, Marsupi, Tula, Ergobaby, Manduca. Op facebook is een groep draagadvies, daar kun je eens rondkijken. Je kunt ook kijken of er bij jou in de buurt een draagconsulente is die je advies kan geven en waar je een drager kunt uitproberen.
Klopt deze niet open? Ik heb twee buggy een lichte voor op de fiets en deze voor langere stukken. Maar jij hebt m dus gewoon op de fiets? Niet te zwaar? Deze loopt wel 10 x fijner namelijk
Ik vind de Quinny Zapp erg fijn op de fiets. Niet de Zapp extra, want die kan niet mee op de fiets. Meeste buggy's vouwen lang in, lijkt me dan zo'n lang ding op de fiets? Wordt je draaicirkel dan niet groot? De Quinny Zapp vouwt heel kort en compact in. Ik vind hem dus ook echt heel fijn meenemen en ook niet zo zwaar. Je moet er wel de bijpassende buggydrager bij kopen, die is volgens mij 5 euro duurder dan een gewone buggydrager. Maar een buggy kan vanaf een maand of zes, en fietsen vanaf een maand of 9 a10. Dus een buggy is sowieso geen probleem.