wie is er met een klein kindje verhuisd? onze meid is alweer 7 maanden we gaan verhuizen over pak en beet 2 maand. ik had het idee eerst ukkie en haar spullen en de dierente laten gaan zodat we gewoon kunnen schjouwenen uitpakken en ukkie dan gewoon naar bed kan en in de box (zodat de oppas ook gewoon weet hoe en wat). ze heeft al die tijd bij ons op de kamer geslapen maar nu we meerdere slaapkamers krijgen kan ze naar een eigen kamer. doe je dit in een keer of dan eerst op onze kamer en dan naar haar eigen kamer. waar moet ik nog meer aan denken voor ons uk zowel voor te laten wennen als gewoon met het verhuize. alle tips zijn mooi meegenomen. groetjes toetie
Wij zijn met een ukkie van 9mnd verhuisd. Ging eigenlijk prima, ik had haar s ochtends naar ene opa en oma gebracht zodat wij rustig alles konden verslepen, omdat je best wat kabaal maakt met verslepen. Haar kamertje hadden we op e zelfde manier gezet als haar eerdere kamer. Toen alles stond hebben we haar weer opgehaald en samen door het huis gelopen en alles benoemd, dit s de huiskamer, de keuken, de hal, de trap, papa mama slaapkamer en dit is jou kamertje en hier ga jij slapen. Ging hardstikke goed. Ik zou haar in jullie situatie wel eerst nog even op jullie kamer laten slapen anders zijn het ineens wel heel veel veranderingen. Of je moet toch de mogelijkheid zien haar nu alvast in een appart kamertje te laten slapen, masr lijkt mij niet handig
k zou haar wel gelijk in haar nieuwe kamer laten slapen! alles is toch al anders voor haar dus ze weet niet beter dan dat het slapen in het nieuwe huis op die manier zal gaan. idd oppas regelen ergens anders zodat jullie je handen vrij hebben! weet je het allerbelangrijkste voor zo'n kleine uk zijn jullie als ouders! tuurlijk speelt omgeving mee, maar jullie zijn haar vertrouwensbasis!
ja er word opgepast in het nieuwe huis zodat ik daar de dingen kan aanpakken en uit kan pakken enzo voort. ze kan ook hier niet blijven want wij willen voor de zekerheid alles even met vlooienspray behandelen zodat we ongenodigde verdwaalde gasten niet meenemen en zodat het ook preventief is. dus dan moet ze wel naar dat huis we zitten te twijfelen wat te doen of we een dag eerder al gaan met met alles van haar en ons matras zodat ze al een beetje met ons alleen kan wennen aan het huis.
Ik zou hier eerlijk gezegd niet eens over nadenken als wij zouden gaan verhuizen. Kindjes passen zich makkelijk aan, dus ik zou gewoon doen wat jullie willen en je kindje vind het uiteindelijk wel prima toch. En de dag van overhuizen en uitpakken enz even naar de oppas zodat jullie je handen vrij hebben.
we zijn verhuisd toen onze kleine 5maanden was(is natuurlijk anders als bij jullie) en hij was hele dag bij opa en oma totdat wij zijn spullen in ieder geval helemaal gereed hadden en we niet in dozen op zoek moesten als we iets voor hem nodig hadden.. wat betreft het slapen moet je kijken waar je jezelf het beste bij voelt en of ze snel overstuur is als iets anders is.. heeft ze bijvoorbeeld een vaste knuffel in bed ofzo waardoor ze zich vertrouwd voelt?
krijgen jullie hulp met verhuizen?(verhuisbedrijf,vrienden) wij hadden een verhuisbedrijf ingehuurd(moesten van 3hoog zonder lift naar rijtjeshuis) en dit nam natuurlijk ook veel stress weg wij hoefden alleen te zeggen waar wat heen moest.. konden daarna rustig alles uitpakken en waren dus niet kapot van gesjouw.. we hadden spulletjes die de kleine waarschijnlijk snel nodig had samen in paar dozen gedaan en opgezet BELANGRIJK BABY..(zoiets) dus dat we dat in ieder geval meteen uit pakte.. als je klaar bent zou ik met de kleine even rustig langs de kamers lopen en dat ze beetje kan kijken.. misschien even spelen op der nieuwe kamer dat ze eraan went..
hier met 13maand verhuist, en toen moest hij gelijk op eigen kamer, sliep nog bij ons maar past hier niet. Ging gelijk goed. Hij had overdag lekker "geholpen" met van alles