hoi hoi, mijn zoontje is nu 2,5 jaar oud en mijn andere zoontje bijna 3 maanden. Over ongeveer een half jaar kan mijn zoontje denk ik uit de maxi cosi over naar een autostoel nr. 1. mijn andere zoontje is dan 3 jaar. Hij weegt nu 15 kg, over een half jaar vast zoiets van 16/17 kg...of zwaarder..heb geen idee in hoeverre ze groeien... maar nu mijn vraag: kan mijn oudste zoontje dan al over naar een volgende fase in de autostoel-wereld? Ik weet dat er autostoelen zijn vanaf 15 kg...maar daar staat bij: vanaf 4 jaar.... hoe werkt zoiets...? we hebben nu nl 2 autostoelen nr 1 (in elke auto 1stoel) en t zou mooi zijn natuurlijk als de één plaatst maakt voor de ander zeg maar...... maar ik weet niet of dat al mag op 3-jarige leeftijd. ps...hij is wel lang voor zijn leeftijd. Is nu 100 cm en weegt dus 15 kg...
In principe gaat het op gewicht. De leeftijd is iets meer een richtlijn, zeker van nr1 naar 2. Van 0 naar 1 is die 9 maandne wel het minimum, ivm het nekje. In de maxicosi kunnen ze vaak wel langer dan 9 maanden. Dus misschien heb je daar nog iets speling. Mijn jochie was wel 9 maanden, maar erg zwaar. In principe kan hij dus wel over naar een grotere stoel. Maar misschien kun je een combistoel 1+2 vinden. Of een met eigen gordels. Dat vind ik persoonlijk fijner dan de gewone autogordels.
denk dat je niet naar de leeftijd moet kijken want elk kind weegt anders op een bepaald leeftijd, mijn neefje van 3 is al 18 kilo (maar ook heel erg lang) als je naar het gewicht moet kijken dan zou esmee nu pas uit de mc kunnen ze is namelijk net 10 kg
Wij zijn net over naar een vervolgstoel omdat ik mijn dochter niet meer in de Tobi gepropt kreeg met de winterjas aan... Ze is nu 3 jaar en maanden, weegt ca 15 kg en is 95 cm en ze zit prima in de Rodi
Hoi, Fleur zit ook sinds een paar weken in de Rodi XR. Ze is net 15 kilo en 93 cm zoiets. Ze is 2 jaar en 4 maanden. Het gaat volgens mij op gewicht (autogordel die je met groep 2 autostoel gebruikt werkt pas vanaf ruim 15 kilo) en ook de lengte. Komt je zoon boven de huidige stoel uit is het ook niet meer veilig. Volgens mij moet het grootste gedeelte van het hoofd tussen de 'oren' van de autostoel zitten anders is het niet meer veilig. Bij ons was het ook gewoon zo dat ik haar er niet meer in kreeg zonder dat we allebei onze hoofden stoten. Ze is erg groot voor haar leeftijd. Ze zit er prima in en maakt de gordel niet los. Succes, Charlie