Ik ben geen voorstander van plastic clips bevestigen.... als je een ongeval krijgt, kan zo'n ding schade veroorzaken. Áls je het dan toch gebruikt, zorg dan dat hij goed op tepelhoogte zit. Anders brengt het zeker schade toe bij een aanrijding.
Goed om te weten Kusjesmama! Ik gebruik het alleen voor de kinderstoel. Ze blijft tot nu toe netjes in de gordels van de mc zitten. Geen idee hoe dat gaat als ze uit de MC gaat ... we hebben een MC Tobi voor haar klaarstaan als ze niet meer past.
Normaal gesproken moet het voldoende zijn als je de gordels zo strak mogelijk vastmaakt (wat ook noodzakelijk is voor de veiligheid, ivm het verdelen van de kracht die vrijkomt bij een aanrijding). In principe zouden ze dan de armen niet los moeten kunnen maken. Van sommige stoelen hoor ik wel vaker dat het ze toch lukt, maar dat zou in principe niet moeten kunnen. Anders is een 'anti escape' een veilige oplossing tegen het losmaken van de armen.
Ik hoop t Ze heeft iets met (losse?)b andjes om haar schouder. Had in de zomer twee superleuke tuinbroekkies maar ik kon 100x per dag die banden terug doen en zo dus ook met het tuigje van de kinderstoel hahah
Toevallig ook onderzoek naar zn stoel gedaan. Maar vind je dit niet eng dan? Kreeg er namelijk de kriebels van toen ik het zag. Alle Fakten auf einen Blick