penis zoon 4,5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door helma85, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Hallo dames,

Bij de geboorte zat de voorhuid van de penis van mn zoon best strak om de top heen zeg maar. We hebben daar zalf voor gekregen wat in een tube zit wat we onder de voorhuid moesten spuiten/smeren. Daardoor kwam de voorhuid makkelijker over de top heen.
    Nu ziet zn top er rood uit en wat gevoelig, zn voorhuid krijgen we er lastig over, we doen dat enkel wanneer hij aan het douchen is.
    Uiteraard ga ik morgen dokter bellen voor advies, maar misschien dat een van jullie ook zoiets meegemaakt heeft?

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Is hij niet te jong om zijn voorhuid te bewegen? Wij hebben dat nooit gedaan bij de jongens. Was ons juist geadviseerd door de uroloog om met rust te laten. Op een gegeven moment gaan ze er zelf aan rommelen en wordt de huid soepeler. Maar als het rood en pijnlijk is dan even naar laten kijken. Het zalfje is dermovate? Ik zou daar de bijwerkingen even van lezen. Wij kozen er destijds voor om het niet te gebruiken en alles kwam vanzelf goed :)

3. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Mischien laten besnijden een optie ?(

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Mijn zoon word donderdag 5 jaar en zit al een tijdje zelf aan zijn piemel.
    Wel aangegeven dat hij ook zijn voorhuid naar achter moet trekken om schoon te maken.
    Sinds kort zegt hij uit zichzelf als hij van de wc afkomt "kijk mama, hij kan helemaal naar achteren" en trekt de voorhuid helemaal naar achter.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat zou ik persoonlijk alleen overwegen als het echt niet anders kan. Onze zoon is als baby geopereerd aan zijn penis en wij wilden niet dat hij besneden zou worden (dat gebeurd bij dergelijke operaties soms bij gecompliceerde gevallen) en de uroloog was dat ook echt niet van plan gelukkig.

6. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Deze middag bij dokter geweest, zn voorhuid is ontstoken. Ben daar best blij om, ook al klinkt dat raar. Hij heeft nu voor 10 dagen antibioticazalf.
    Bedankt allen voor het meedenken!

Deel Deze Pagina