autostoel priori sps of xp of isofix?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Britt1, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Wie heeft welke?
    Maakt het echt uit sps of xp?
    Zit het niet onhandig die isofix?

Britt

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    wij hebben sps, bevalt prima, was ook overal in de aanbieding! Wilden eigenlijk de kiddy maar die was nergens te krijgen!
    Isofix schijnt beter te zijn en makkelijk in te klikken maar hier hebben we niet voor gekozen, gaan de stoel toch in de auto laten zitten

3. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb de priori en bevalt hartstikke goed, en hij is op zich ook wel makkelijk in en uit de auto te halen

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben de sps gekocht omdat er zo'n geweldige aanbieding voor was. De isofix hebben we niet nodig want we laten de stoel net als Lisette toch in de auto zitten.

Op de site van Maxi cosi kun je trouwens alle specs bekijken en de verschillen zien.

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben de XP en bevalt prima. Heb zonder isofix en vind trouwens dat ie echt heel stevig staat met de gordels vast :)

6. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    wij hebben ook de sps.. 125 euries.

de tobi past niet in onze auto (gordles te kort)
    en isofix hebben wij niet

7. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ik heb de Sps zonder isofix, bevalt goed, mijn baby maxi cosi was ook een Sps. Vind die dingen aan de zijkant een stuk veiliger

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat voor auto heb je als ik vragen mag... Ik heb zelf een Nissan Micra, en daar kan de Maxi Cosi ook niet op de achterbank. Nou is dat niet zo'n probleem omdat ik er meestal alleen mee rij, maar een gewoon zitje hoort toch op de achterbank vind ik...

Mijn man heeft een bus, een Renault Trafic, en daar hebben we van de zomer langere gordels in laten zetten, omdat het daar ook niet paste, maar dat koste wel 300 euro... :confused:

9. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    mazda 323.. heel oud model :)

bij de mc tobi moet de gordel om het stoeltje heen . en bij de mcpriori gaa thij er achterlangs.
    de romer. heeft ook zo´n makkelijk systeem!

10. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Vandaag de XP binnen gekregen. :D
    De Isofix schijnt wat veiliger te zijn (stoel zit dan nog vaster in de auto) maar dat kan alleen als je auto (fabriek af) bevestigingspunten in de auto heeft. Heeft dus niet zoveel te maken met of je de stoeler vaak uit haalt of niet. Aangezien wij die bevestigingspunten niet hebben, zijn wij voro de XP gegaan.
    Het verschil tussen de XP en de SPS is dat er bij de XP een extra hendel zit waarmee je de stoel nog vaster op de achterbank bevestigd. Ook komt deze stoel volgens mij wat beter uit de testen.

Misschien een tip:
    Ik heb de stoel via Ebay bij een een duits bedrijf besteld. 26-12 smiddags besteld en vanmorgen om 09.00 uur al geleverd. Zonder verzendkosten! :D Het scheelde ons al snel zo'n 30/35 euro met in NL ;)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zelfde maatje dus.. :) Ik zal blij zijn als ik een wat grotere heb..

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je een Isofix systeem in je auto hebt, en je hebt het geld voor een Isofix autostoel zou ik je die zeker adviseren. Veiliger kan bijna niet. Stoel zit muurvast geklikt aan de kooiconstructie van je auto, bij een botsing blijft de stoel 100% op zijn plek, terwijl een stoel die bevestigd is met gordels nog best ver naar voren komt. Toevallig heb ik een paar weken terug een programma op tv gezien met botsproeven met autostoeltjes; Isofix vs. autogordels. Ik schrok ervan hoeveel een gordel nog meegeeft zeg....

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Wat is nou het verschil tussen de Maxi Cosi Tobi en de Maxi Cosi Priori sps
    :( Ik zie door de autostoeltjes het bos niet meer :rolleyes:

14. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    nee vandaar! is er een veiliger of maakt dat bijna niet uit?

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier isofix dus

alleen kan dat dus enkel als je inderdaad isofix in je auto hebt
    en enkel de wat nieuwere autoos hebben dat volgens mij

vind het wel superveilig
    je zet je maxicosi erop.. *klik* en hij zit muurvast
    vervolgens om hem eruit te halen zit er een soort handgreep waar je aan moet trekken en dat gaat ook best makkelijk

vind het toch wat eng om te zien hoe dat met autogordels vast zit
    want we weten allemaal.. dat een autogordel altijd eerst mee geeft tenslotte.

16. Saskia78

en volgens mij is isofix als beste getest.. maar daar zou ik eens opnieuw op ometen googlen :)

17. Saskia78

http://nl.youtube.com/results?search_qu ... rch=Zoeken

crashtests maxi cosi vs los in de auto
    crashtest met je kind in normale gordels

(maar dus geen verschil tussen gordels/isofix nog... ik zoek nog even verder... maar vond dit al naar om te zien en dit is gewoon met crashtestdummies dus)

18. Saskia78

19. Saskia78

hier zelfls een maxicosi die uit de gordel vliegt dus..
    http://nl.youtube.com/watch?v=LrlmTo7Sq ... re=related

anyway.. deze meneer heeft best schokkende filmpjes geupload
    ook bijv. wat er gebeurd als je je kind op de voorstoel op schoot hebt en dergelijke

je moet maar eens doorklikken op gerelateerde filmpjes als je besloten hebt dit te willen zien :)

Deel Deze Pagina