Elke nacht wakker, huiluurtje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Balou, Dec 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze zoon slaapt vanaf dat hij 6 weken oud was s'nachts door.
    Maar hij owrdt wel elke nacht tussen 3 en 4uur wakker, wij gaan naar hem toe, doen de speen erin en hij is weer even stil. Na een paar minuten herhaald zich dit weer. Dit gaat zo ongeveer 60 a 90 min door. Zou dit nu zijn huiluurtje zijn? Overdag heeft hij trouwens geen huiluurtje. Wel erg vervelend dat dit s'nachts is :). Kunnen we hier trouwens iets aan doen zodat hij lekker door slaapt?

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Misschien heeft hij honger? Hij slaapt wel door vanaf 6 weken maar is nu nog maar 2 maanden dus kan best zijn dat hij honger heeft.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De laatse fles is rond 23.30u, hij laat dan al zo'n 50cc staan. Ik heb niet het idee dat hij hinger heeft want dan huilt hij anders. Hij is dan best wel onrustig, schoppen met de beentjes enz. Ik dacht zelf aan krampjes, maar elke nacht op hetzelfde tijdstip?

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Honger was ook mijn eerste gedachten.

Onze dochter krijgt s'avonds om 20.00 uur de laatste fles en daar ze regelmatig 80 cc van staan met als resultaat dat ze s'nachts wakker wordt voor nog een flesje.

Ik zou gewoon eens proberen om een klein flesje te geven, kijken hoe hij daarop reageert.

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Kan zijn dat hij om 23.30 eigenlijk te moe is om te drinken en daardoor iets laat staan. En daardoor in de nacht toch wat honger krijgt. Hoe laat gaat hij naar bed toe?

6. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij denken ook dat hij gewoon te moe is om te drinken. Hij krijgt rond 19u nog een fles en gaat dan rond 20u naar bed. We maken hem rond 23u weer wakker voor de laatste fles. We slapen ook vaak door de wekker heen, hij wordt dan zelf tegen 00.30u wakker voor de fles, weet eigenlijk niet hoe hij het dan doet s'nachts. Mss de laatste fles wat later geven?

7. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

heb het zelfde gehad hij heeft gewoon honger of dorst...
    zorg dat je een flesje ranja zonder suiker klaar heb staan...
    of maak nog ff een flesje aan...

8. adi

adi Niet meer actief

Sorry je gaat toch geen ranja aan een kind geven midden in de nacht??? En dit is een baby van 2 maanden!! Die MAG helemaal niks anders dan melk.
    Overigens bestaat er geen ranja ZONDER suiker, je hebt ranja met fruitsuiker en ranja met geraffineerde suiker, maar zonder suiker heb je gewoon water met kleurstof.
    Wat voor rare adviezen kom je allemaal tegen op deze net :(

TS: hij is nog maar 2 maanden, waarschijnlijk heeft ie gewoon honger, dat is echt niet vreemd of raar voor deze leeftijd hoor.
    Overigens kunnen het ook krampjes zijn als ie met zijn beentjes samentrekt en kronkelt. Je kunt dan het beste even zijn buikje masseren en met de beentjes fietsen, misschien hem bij jullie in bed nemen en je hand op zijn buikje houden zodat ie het warm heeft. Warmte verlicht buikpijn namelijk.
    Sterkte

ps: wat is een huiluurtje? :)

9. tulip

tulip Niet meer actief

huh:$:$:$:$ dit is niet serieus mag ik hopen, ook niet voor jouw zoontje van 4 maanden.

adi, er zijn kindjes die op de dag dezelfde tijd huilen. Vaak is het van 17-18 ofzo. Omdat het elke dag op dezelfde tijd is noemen ze dat een huiluurtje. Hier eigenlijk ook niet gehad, want dan ging ze gewoon slapen.:D

ts, misschien niet meer wakker maken voor de laatste fles en even kijken hoe het dan uitkomt. Anders kun je de 7.00 uur fles misschien verlaten???? En dan komt hij misschien wel s ochtends vroeg, maar dan kun je hem ws weer meteen terugleggen. Dit zijn altijd lastige dingen hoor, uitproberen werkt het beste, dan zie je wat bij je mannetje past. Suc6!!!

10. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Nou ranja ga ik hem in ieder geval niet geven :D.

De fles rond 23u/23.30u drinkt hij dus niet helemaal leeg, hij laat zo'n 50 tot 80cc staan. Dan slaapt hij alweer.
    Zaterdagaond hadden we de wekker gezet tegen 23.30u maar we zijn er doorheen geslapen :), onze zoon werd zelf wakker om 2.30u :$. Hij had die avond rond 19u de fles gehad, dus dat is zo'n 7,5 uur dat hij achter elkaar sliep. Hij zou het dus mss wel kunnen. Begrijp me goed, we maken met alle liefde een flesje s'nachts maar ik moet over 3 weken weer aan het werk en dan zou het wel fijn zijn dat we kunnen door slapen.
    Ik denk dat onze zoon de nacht van 20u t/m 2.30u ziet, we zien het liever van 23u t/m een uur of half 7.
    Vannacht werd hij ook 2 x wakker om 4u, we gaven hem zijn speentje en een droge luier en hij sliep weer verder. Toch heb ik het idee dat hij niet echt honger heeft als hij wakker wordt rond 4u.

11. tina1981

tina1981 Niet meer actief

Een kind wat door slaapt. Wordt niet wakker hoor 's nachts

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Waarom die late fles en niet gewoon kijken wanneer hij zelf komt voor de fles?
    Ik neem aan, dat hij na die voeding van 2.30 gewoon doorsliep?
    Zou het dan gewoon zo doen en snachts op verzoek voeden.
    Dat je er dan uit moet, tja, erg vervelend, maar hoort er een beetje bij. Wij mogen er hier meestal ook nog uit 's nachts. ;)

Over die ranja van de vorige pagina zeg ik maar niets..... mag hopen dat het een grapje was.

13. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Een kindje slaapt door, of niet....
    Soms slapen ze eerst door en dan ineens niet meer. Tsja dat kan gebeuren.

Maar je kindje is nog jong hoor. Ik zou toch proberen te kijken of hij dan een (klein) flesje wilt drinken. Heeft hij weer wat warms in zijn buikje en dan slaapt hij misschien met 10 minuutjes wel weer (ipv de 90 minuten).
    Of misschien heeft hij het koud?

14. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    #14 Balou, Dec 27, 2010
    Last edited: Dec 27, 2010
    Ok, onze zoon slaapt dus niet door :).
    We zouden idd kunnen kijken wanneer hij zelf voor de laatste fles komt, dit is dus s'nachts :). Tuurlijk is dit niet erg maar ik ben gewoon zooooooo lam dat dat ik weleens een nacht wil doorslapen! Sorry hoor, zo dat is eruit :).

@Jacky78: Hij is nu geen 90 min meer wakker. En hij heeft het niet koud.

We laten hem nu zelf bepalen wanneer hij zijn "laatste" flesje wil en dat gaat goed.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik begrijp goed dat je graag een paar nachten echt goed kunt slapen. Maar dan kun je beter zelf iets eerder naar bed gaan, misschien rond 21.00uur? Dan kun jij ook een lange rek maken totdat hij zich meldt 's nachts.

En ik wil je niet teleurstellen, maar er zijn echt maar weinig babys die nooit wakker worden 's nachts. Meeste kindjes worden 1x of vaker wakker. De een wil dan drinken, de ander heeft raar gedroomd, last van tandjes, wil eigenlijk bij mama zijn, enz enz enz..

16. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik zit er nu nog maar dat is meer een uitzondering, ga s'avonds tussen 21u en 21.30u naar bed. De avonden zijn kort maar dat wisten we van tevoren.
    En ik weet dat baby's s'nachts wakker worden, maar als ik dan eenmaal wakker ben dan kom ik heel moeilijk weer in slaap em lig dan zeker een uur wakker. Maar goed, heb een hele lieve vent hij gaat er uit s'nachts :). Maar het zal allemaal wel weer goed komen, ben op het moment gewoon even op.

17. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    onze zoon deed dit ook altijd. wat ons wel opviel is dat hij een enorme zuigbehoefte had snachts als hij begon te huilen. een speen erin was al voldoende want hij huilde niet op de manier dat hij honger had. we zijn toen bij zijn laatste voeding een kleinere speen gaan gebruiken zodat hij die behoefte wat beter kwijt kon en als hij wat vermoeider werd over op een grotere speen zodat hij niet wat liet staan van vermoeidheid. dit hielp heel erg goed.
    hij heeft daarna nog een tijdje gehad dat hij later op de nacht huilde en dan was de speen erin doen voldoende omdat hij die dan gewoon kwijt was. toen zijn we het gebruik van de speen gaan afbouwen overdag en later ook snachts. nu slaapt hij in zonder speen en krijgt hij hem alleen als hij het echt nodig hebt.
    nu gaat hij om 21:00 uur slapen na zijn laatste voeding en slaapt door tot 6:00 uur. soms komt hij tussen 4 en 6 een keertje en dan krijgt hij zijn speen wel en slaapt verder.
    overigens is dit pas echt elke nacht goed gegaan vanaf 3 maanden daarvoor had hij nog wel eens een kleine hoeveelheid voeding om 3 uur snachts nodig maar vaak maar 1 keer in de week een onrustige nacht

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ken het heel erg goed... En het is echt heel vervelend als je voor je gevoel niet meer kan.
    Maar meestal is de makkelijkste oplossing om te voeden snachts. Meestal zijn ze dan het snelst weer in slaap...
    Maar wens je veel sterkte, want het kan echt zwaar zijn. Ik val ook erg moeilijk in slaap als ik wakker ben 's nachts. Maar het went..

19. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,838
    9,341
    113
    Gelderland
    Ts, mijn zoontje had dit ook en wij hebben het altijd kunnen rekken met een speentje. Heel vermoeiend maar het werd elke nacht iets later. Met elk minuutje langer slaap was ik erg blij;) met ongeveer 5 maanden kon hij zelf zijn speentje pakken:) maar toen kwamen er tandjes... Hihi er is altijd wel iets. Ik heb volgens mij toen de nachtfles eraf was nooit meer een nachtfles gegeven en een speentje was altijd voldoende om weer door te slapen.

20. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Hij heeft gisteravond om 19u een fles gehad en werd vannacht rond 3.30u weer wakker, ik dacht dat hij huilde maar mijn vriend zei dat hij niet huilde en uit zichzelf nog niet was wakker geworden, ik sliep nog half haha. Maar hij heeft wel een fles van 180cc gehad en helemaal leeg gedronken. We laten het maar eerst zo.

Share This Page