Last van de buik ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door monique75, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn zoontje heeft last gehad van obstipatie en zit nu in de afbouw van de Movicolon.
    Wat hij al die tijd al doet is steeds zijn broek naar beneden duwen. Hij kan werkelijk niets op zijn buik dragen. Alles, van spijkerbroek tot aan zwembroek moet naar beneden.
    Ik heb hem gevraagd waarom hij dit doet, allerlei antwoorden krijg ik, van ik wil het gewoon niet totaan dat het pijn doet. Snap er niets van.
    In het ziekenhuis heb ik gevraagd wat hun ervan vonden en daar zeiden ze toen dat de obstipatie gevoeligheid veroorzaakt en dat dit misschien de reden is. Dat moet nu na ruim 3 maanden Movicolon en goede stoelgang toch wel over zijn ? Het lijkt of het ook steeds erger wordt.
    Aan zijn buik is niets te zien, wel aan zijn t-shirts, die lubberen verschrikkelijk aan de voorkant. Hier kun je dus aan zien dat hij het vaak doet, tijdens alle activiteiten doet hij het, maakt niet uit of hij zit, ligt of loopt.....

Wie herkent dit of heeft voor mij een (vermoedelijke) verklaring ? Begin een beetje radeloos te worden.......

Bedankt voor het "luisteren" !!

Groetjes Monique

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Mag jij gewoon op zijn buikje drukken, want als die broek echt pijn doet dan moet drukken toch ook niet wenselijk zijn.

Het kan natuurlijk heel goed zijn dat het een gewenning is, als het daar altijd pijn heeft gedaan dan kan hij natuurlijk een soort van "angst" hebben ontwikkeld en wil hij daarom daar geen broek meer op hebben.

Maar het belangrijkste is wel luisteren naar je eigen intuïtie, ook al ben je onzeker luister maar lekker naar dat stemmetje binnen in jezelf want die heeft het vaak helemaal goed.

Groetjes Anita

3. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Ben afgelopen vrijdag naar de dokter geweest en die zegt dat het een gewoonte is. Gaat vanzelf weer over....

Laten we het hopen, ga in ieder geval over op een neutraal wasmiddel, hij heeft ook regelmatig jeuk op zijn rug, dus wie weet helpt het voor allebei.
    De Movicolon zit inmiddels op een half zakje per dag en dat gaat goed. Als het over is ga ik misschien met hem naar een alternatief arts. Mijn dochtertje was steeds moe en de huisarts vond niets. Volgens de alternatief had ze een sluimerende oorontsteking en ja hoor, na een maand chinese kruiden was het veel beter met haar !!

Jullie horen nog van mij.

Groetjes Monique

ps Anita bedankt voor het antwoorden !!

Deel Deze Pagina