Autostoel, Tobi, Romer of Lief!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sara1988, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nee daar heb ik namelijk allang meegelezen. Dat is allang niet meer objectief :) En je hoeft het ook niet met mij eens te zijn, dat geeft niet. Ik heb kritisch onderzoek gedaan - vind ik - en vind dat ik hierdoor de beste keuze gemaakt heb. Wat een ander daarvan vind of denkt dat mag die persoon zelf uitmaken.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee hoor ik heb een geweldige achterwaartse stoel die ook nog voorwaarts kan voor maar 260! Isofix en met gordel ook te gebruiken.
    Ok het is maar tot 18 kg maar dan zien we wel weer verder ;)

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Achterwaarts vervoeren is 5x veiliger dan voorwaarts.
    Zeker tot de leeftijd van 2 jaar wordt het geadviseerd. Als je de testfilmpjes ziet van voor- en achterwaartse stoelen, wil je echt wel een achterwaartse...wij in ieder geval wel. Het nekje is echt nog niet sterk genoeg om de klap van een botsing op te vangen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Jij moet je toch duidelijk echt eens goed gaan verdiepen in die stoelen......
    Ik weet niet wat voor een "inspectiebladen" jij dan hebt gelezen maar de stoelen van lief zijn echt een stuk minder veilig dan die van de andere merken. Oa wat fleursilvano zegt. Het zijn kidsriver stoelen die voornamelijk van piepschuim zijn.
    En die komen echt niet zo geweldig uit de crashtesten...
    En ik heb een goedkope badstofhoes a 5 eurie erom zitten die binnen 2 tellen eraf is. Stuk makkelijker dan de hele bekleding eraf.
    Maar he, ieder zn ding toch. Ik kies veiligheid boven een leuk kleurtje en jij andersom. Ieders eigen keuze:)

5. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik zweeeeeer bij de Tobi! Echt een hele fijne stoel. Dochter zit er ook goed in, en doordat hij wat hoger is kan ze lekker naar buiten kijken. In de auto van mijn man zit de Romer King, en die is duidelijk lager zeg maar. Ook een hele fijne stoel hoor, maar door dat de tobi hoger is, en vanwege de 'opstaande' gordeltjes vinden wij beide de Tobi toch fijner.

6. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wat een gemene opmerking in die laatste zin. Ook al verschil je van mening, houd het netjes zeg..

7. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

Huh? Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier naar tevredenheid een romer king plus voor de jongste en een romer kidfix voor de oudste.

9. Melief

Melief Niet meer actief

Ze bedoelde jou niet denk ik ;)
    Ik vind het ook een erg lage opmerking.

Ik verkies geen kleurtje boven veiligheid maar ik heb 2 stoelen nodig en ik ga en kan geen 2 x 180 euro betalen. Ik heb nu 2 stoelen voor 270 euro dusja dan weet ik het wel.

Overigens gaf ts aan dat ze geen info hoefde over achterwaarts vervoeren en wederom wordt deze info opgedrongen in een topic, zwaar irritant vind ik het!

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Wij hebben de Tobi, hele fijne stoel.

11. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier de twijfels tussen de tobi en de maxi cosi pearl...uuteindelijk voor de pearl gegaan maar meer voor bevestiging met isofix.

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij zijn voo de Romer gegaan, vonden het een hele fijne en stevige stoel

13. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij hebben in de gezinsauto een Romer King en in mijn auto een Priori.

Ik vind het beide prima stoelen.

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Romer king, zeer tevreden!

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.039
    2.904
    113
    't Gezellige Brabant
    Tja, werkt het niet net als met auto´s? Er is er altijd wel eentje beter of liever gezegd anders met het daarbij behorende prijskaartje. Maar als ze niet veilig genoeg zijn mogen ze ook niet op de openbare weg.
    Wij hebben ook de Lief autostoel en zijn heel tevreden. Niets op aan te merken. Voor onze 2e komt er een blauwe bij :)

16. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    De fete is weer aan de gang lees ik al....

17. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Dus als je een lief! Stoel hebt dan kies je niet voor veiligheid
    Lekker kort zichtig...
    Wij hebben hem ook en voor de baby die bijna komt hebben we de maxi cosi 2way pearl
    Omdat het achter waarts beter is
    Maar de lief stoel voldoet ook prima hoor

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ach, lekker kansloos om te zeggen dat een andere stoel niet deugt, terwijl er verder in geen wegen of velden bewijs te lezen valt anders dan wat de producent zegt. Gewoon een stel kortzichtige moeders met teveel geld die zich op laten naaien. Gelukkig heb ik meer verstand.

Achterwaarts is net zoveel veiliger als wc-eend wc-eend als beste optie adviseert.

19. Melief

Melief Niet meer actief

Ik geloof persoonlijk echt wel dat er veiligheidsvoordelen zitten aan achterwaarts vervoeren. Maar voor ons zitten er ook nadelen aan onder andere waar ik mijn 2 meter lange man moet gaan laten?
    Ik vind het alleen zo jammer dat een aantal van de dames van het achterwaarts vervoeren dat als enige waarheid zien. In ieder autostoeltjes topic moet het worden aangehaald ook als duidelijk aangeven staat dat mensen geen achterwaartse zoeken en sommige opmerkingen die er gemaakt worden vind ik echt belachelijk en zeer ongepast zoals de opmerking van damay!

Het zou fijn zijn als er gewoon respect zou zijn voor elkaars keuzes, zolang de kindjes niet los over de achterbank jumpen lijkt mij dat er geen probleem is toch?

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als ik zou kiezen voor een voorwaartsgerichte stoel dan zou het de Römer worden :) Maar dat is voor mij ook puur gevoel..

Lief! vind ik maar niks.. prima voor kleding etc. Maar een autostoel ??
    En bij Maxi Cosi heb ik altijd het gevoel dat dingen van hun altijd stukken duurder zijn vergeleken met vergelijkbare producten van andere merken.
    En ik heb het idee dat uit de 3 die jij noemt de Römer het veiligste is, gevoelskwestie denk ik :)

Deel Deze Pagina