Autostoel, Tobi, Romer of Lief!?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sara1988, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

#41 sydneys, Mar 27, 2014
    Last edited by a moderator: Mar 27, 2014
    De veiligste autostoel is onveiliger in een smart autootje dan de onveiligste goedgekeurde autostoel in een audi a4

Naar mijn idee zijn alle stoelen die goedgekeurd veilig.

Vind het absurd dat er mensen zijn die denken dat andere niks om de veiligheid van hun kind geven.
    Alle 3 die stoelen zijn heel goed maar er zijn ook mensen die een stoel moeten kopen van maximaal 50 euro omdat ze niet anders kunnen.

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ben het volledig met je eens.

3. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

Feb 12, 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rare reactie, het is bewezen dat achterwaarts vervoeren veiliger is, daarom gaan ze de regels aanpassen.
    Niks wc eend dus.
    Ik krijg altijd een naar gevoel van dit soort reacties, dat je zelf een andere keuze maakt om je eigen redenen, wil niet zeggen dat de argumenten van de andere partij niet kloppen.

En nee, wij gaan ook niet achterwaarts vervoeren, dat is voor ons te duur.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,063
    2,202
    113
    Brabant
    Wij hebbn de tobi.
    ik vind die lief stoel maar een wiebelig ding.
    Mijn gezond boerenverstand zegt dat de tobi steviger staat, de bevestiging is gewoon anders. Plus hij sluit echt heel mooi aan bij onze dochters.
    We hebben ook een priori en zelfs die staat beter/steviger dan de liefstoel.

dan de tobi hoger is en ze fijn uit t raam kunnen kijken klopt. Behalve in mijn alto:) dan zit ze tegen t dag ongeveer.:)

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Mijn zus had een Lief! autostoel gekocht en weer terug gebracht omdat hij wiebelde. Nu weet ik zelf niet of ze hem wel goed had vast gezet omdat ik het bij niemand verder hoort. Ik wil m ook maar twijfel nog steeds na mijn zus haar bericht.. Wat nu??

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Misschien kun je hem lenen van iemand of testen uit de winkel of iets dergelijks? Hier wiebelde hij in eerste instantie ook nadat mijn partner hem had vast gezet, maar hij was 'gewoon' niet goed vastgezet. Ik heb het over gedaan met de handleiding erbij en nu zit hij wel vast :)

7. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,154
    3,034
    113
    Nederland
    Wij hebben ook de lief autostoel. Vind hem erg fijn, en dochter zit goed stevig. Hebben in onze 2e auto n stoel van 50 euro nou dan merk je wel verschil en is de lief stoel echt fijn en veilig voor je gevoel.

Die goedkope stoel gaat overigens naar oma straks voor als ze ooit een x moet rijden, en dan komt er een lief stoel terug denk ik voor in de andere auto.

8. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    1,071
    0
    36
    Weet jij dan toevallig welke dit zijn? Als je dit nog leest.
    Ik heb werkelijk het halve internet afgelezen (daarna een fiske hoofdpijn:D) maar kon niks vinden. Alleen eentje die 2 kanten op kon en die wilde ik absoluut niet.
    En in de winkel waren ze er niet echt positief over. Waarschijnlijk omdat ze de gordel versie niet verkochten.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Haha dat is de Joie Stages op het achterwaarts topic kunnen ze je er meer over vertellen of kijk eens op achterwaarts.nl of de facebookpagina daar staat een lijst met stoelen + prijzen + hoe te bestellen :)
    Er staat inmiddels ook een Max-Way op marktplaats voor 170 euro geloof ik. Tweedehands heeft niet de voorkeur maar je mag er vanuit gaan dat mensen die achterwaarts vervoeren zich er in verdiept hebben en dus veiligheid door willen geven. Die stoel kan tot 25 kg Volgens mij staat er ook een x1 op marktplaats, en via hier verkopen ze ook nog wel eens wat. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

10. M89

M89 Bekend lid

Jan 12, 2013
    683
    20
    18
    Wij hebben een Römer stoel (de dualfix, die zowel voorwaarts als achterwaarts geplaatst kan worden) en daar zijn we heel tevreden over. De Maxi Cosi Tobi hebben we ook bekeken vond ik ook een mooie stoel, Lief! niet naar gekeken dus ook geen oordeel over :)

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kijk eens op www.achterwaartsvervoeren.nl. Scheelt een hoop Gegoogle ;)
    In de winkel zijn ze alleen enthousiast over de stoelen die ze zelf verkopen en dan vooral over de stoel waar ze de meeste winst op maken ;) Helaas heeft advies in een winkel weinig met veiligheid te maken ...

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Lief gebruikt alles basics van kidsriver en pimpt deze. Doen ze met de buggy en campingbedjes ook :)

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ts, je geeft een specifieke stoel van het merk maxi cosi aan, nl tobi, maar van het merk romer geef je geen stoel aan. Dus dat is lastig te vergelijken.

Mijn tip; kijk vooral naar een stoel waar je kindje goed in zit, hoewel het nu eigenlijk nog echt te vroeg is om over te stappen naar een autostoel 1. Het veiligst is om zo lang mogelijk autostoel 0 te kopen. Een kindje kun je beter in verschillende stoelen laten zitten en kijken wat het beste past.
    Daarnaast is een autostoel met isofix veiliger dan zonder. Dus heb je de mogelijkheid om dit te gebruiken is dat beter.
    Test ook hoe een stoeltje in de auto staat. Iemand gaf al eerder aan dat een bepaald stoeltje niet goed vastgezet kon worden in hun auto.

De test van de consumentenbond van 2013 geeft aan;
    Beste uit de test;
    Cybex juno 2 fix
    Kiddy phoenixfix pro 2
    Beste uit de test en beste koop;
    Kiddy energy pro (2 vanaf 2011)
    Beste koop;
    Cybex juno fix

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier een Tobi en Joie Stages a 200 euro (achterwaarts). Deze kan tot 18 kg achterwaarts en tot 25 kg voorwaarts. Mijn oudste van 4 weegt nog geen 17 kg en die zit er soms ook in.
    2 nieuwe stoelen kopen naast nog 2 nieuwe voor de oudste was wat teveel van t goede. Dus de jongste zit soms wel in de Tobi vanaf 15 mnd.
    De Tobi bevalt hier redelijk. Met de oudste wel gehad dat ze armpjes uit gewurmdkrijgt en de hoogte vind ik een nadeel als ze ouder worden.

Voor de oudste een Maxicosi stoel en een Romer. Die Romer is in elk geval een stuk fijner!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Oh fijn om te horen. Laten nou net die Mamamazzeldagen voorbij zijn :( Het is wel een goed idee, dat ik hem uit zou kunnen proberen... zal het eens vragen. Dank je wel!

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Aaaah denk echt dat ik die Lief stoel gaat kopen. Eerst uitproberen maar er staat dat hij goedgekeurd is dus lijkt me inderdaad helemaal geen probleem te zijn met die autostoel. Zal het is met haar over hebben nog. Bedankt voor het delen van je ervaring van de Liefautostoel.

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik heb de Lief! autostoel Cato besteld. Heb hem voor €130,89 nieuw kunnen krijgen! :)

18. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    ik snap ergens wel dat mensen zeggen dat je bij lief! voor design ipv veiligheid kiest.

Lief is een kidsriverstoel, maar dan met lief!hoesje.
    De kidsriverstoel kost 90,-, de liefstoel 130,-. Dan betaal je dus 40euro voor het uiterlijk, terwijl je misschien met die 40 euro ook een andere stoel die veiliger is had kunnen kopen.

De lief! is veilig, net als de goedkoopste stoel die verkocht wordt. Anders mogen ze niet verkocht worden. Maar er zit wel verschil in veiligheid tussen de merken/modellen.

Share This Page