Vinden jullie dit ook? We hebben hem eigenlijk wat snel gekocht omdat hij mooi geprijsd was, maar we twijfelen er nu over. Het is deze: HEMA - autostoel baby
toen wij gingen kijken voor een autostoel, hadden we de testresultaten van de consumentenbond en de ANWB erbij gepakt. En daar kwam de HEMA autostoel als onveilig uit de bus. Ik weet alleen niet of dat dit type was, want het onderzoek was van 2009! Sorry, kan je dus niet verder helpen. Ik zie wel dat veel "goedkopere" autostoelen wat harder zijn, maar dat kan op zich geen kwaad voor de veiligheid!
Nou, ik zie overal dat Hema stoeltjes niet zo veilig zijn.... Normaal kan ik echt dagen allerlei dingen uitzoeken voor ik iets koop, tot het overdrevene aan toe. Doe ik het een keer niet, heb ik gelijk een gaar ding te pakken hihi.... Ik ga 'm terug brengen want ik heb er geen veilig gevoel meer bij. Dan maar wat meer geld uitgeven en zeker weten dat mijn allerkostbaarste "bezit" veilig vervoerd word. Voortaan maar weer eerst researchen.
Wij hebben deze als "tweede" autostoel in de auto avn mijn man. Hij haalt haar soms ook op bij de gastouder. Ze zit er sinds kort in en het bevalt prima. Heb ook nog even gegoogled, maar niks onveiligs tegengekomen... Als autostoeltjes in NL verkocht worden, mag je er vanuit gaan dat ze zeer uitgebreid getest zijn!
en Hema wil zijn reputatie niet kwijt dus die zal ontzettend uitkijken met wat die op de markt brengt.
hhm, bedankt voor de reacties.... wat kan een mens toch twijfelen als het over dit soort dingen gaat he.
Ik had ook een Hema autostoel, gekregen van mijn schoonmoeder. Zij had hem een aantal jaar gebruikt in haar auto voor mijn nichtje, maar die is er te groot voor. Wij hebben hem een tijdje zelf gebruikt maar ik vond hem ook nogal hard. Ook had ik gelezen dat deze niet zo veilig was (tuurlijk is hij gekeurd en dus veilig, maar kwam toch als een van de minst veilige uit de test). We twijfelden dus of we niet een andere wilden kopen. Nu hebben we een maxicosi gekregen van iemand, nooit iets mee gebeurd, en die gebruiken we nu. De hema-autostoel zit in de auto van mijn man en wordt nu gebruikt als reserve-stoel (dus als mijn man ons zoontje moet ophalen/wegbrengen als ik er niet ben)
Uit de test van de ANWB komt hij niet echt bepaald veilig er uit. Ik zou een andere autostoel kopen eerlijk gezegd. Vind dat toch wel erg belangrijk.
Ik heb de doorgroeistoel (9-36 kilo) en die is niet zo hard hoor. Wat ik wel lastig vind is die sluiting. Maar eenmaal vast, zitten ze prima! Veilig is heel belangrijk, maar voor mij is het niet zo dat ik het gevoel heb dat dit stoeltje nu veeeeel onveiliger is dan één van dik 200 euro meer. Ieder natuurlijk voor zich, maar ik ben dik tevreden. PS: als ik denk aan hoe ik vroeger werd vervoerd, in een rieten mandje los op de achterbank van een 2CV.... Dan doe ik het toch heel veilig met mijn Hema stoel.
hier dacht ik zelf dus ook aan, wij hadden zelfgemaakte gordels en ik denk ook: zo is het natuurlijk met veel dingen, een duurder potje voeding, een duurder matrasje, een duurder merk zonnebrandolie kan allemaal natuurlijk net een beetje beter zijn. maar het stoeltje is niet voor niets door een test heen gekomen.
We hebben hem teruggebracht. Mijn man gaat morgen een andere halen van Maxi-cosi, lekker vertrouwd toch weer.