Hoi meiden, Ons dochtertje heeft vanaf haar geboorte al last van het feit dat ze moet kokhalzen/spugen als ze aan het huilen is. Ze komt dan vrijwel direct aan het kokhalzen en moet spugen. Nu is ze verkouden en moest ze net huilen, en ja hoor, ze komt direct aan het kokhalzen en echt haar hele bed zat onder, zoveel heeft ze gespuugd. Ik hoorde laatst van mijn neefje dat hij dit ook altijd heeft gehad. Herkennen jullie dit? Ik vind dit zo vreselijk naar, ze is dan zo benauwd als ze spugen moet, vreselijk!
Hey, Wat vervelend! Mijn dochter heeft het een paar keer gehad toen ze flink neidig was. Keihard schreeuwen en gillen en als kers op de taart.. kokhalzen of zelfs spugen. Ze kon wel eens een ouderwets driftbuitje hebben. Maarr.. ik denk dat het bij jouw dochter iets anders is? Raakt ze echt over stuur van te voren? Komt het door spanning? Is er iets mis aan de binnenkant, medisch iets? Ik heb nu met m'n dochter afgesproken dat ze moet roepen en niet gelijk in de schreeuw en huil modus moet gaan. Ook een beloningssysteem aan gehangen. En meer rust in huis. Dat helpt hier wel aardig.
Ik herken het deels. Mijn jongste gaat spugen om alles wat dwars zit. Hoesten? Hij gaat spugen. Niet fit? Hij gaat spugen. Zeker in combinatie met verkouden is het heftiger. Hij is echter nog geen jaar (bijna) en mijn hoop is dan ook echt dat het door het maagklepje komt.
Oei, wat lijkt me dit lastig zeg, want zo af en toe huilen hoort erbij en kun je bijna niet voorkomen! Mijn dochter gaat alleen kokhalzen/spugen als ze zwaar woest en overstuur is. Bij haar is het echt emotie, maar het lijkt erop alsof het bij jouw kindje toch iets fysieks is. Ik zou er toch (maar weer?) mee naar de HA gaan. Sterkte!!