autostoel vanaf 9 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aylins, 16 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    hai
    misschien een beetje raar maar de tweede stoel moet je dat berekenen als de 24ste geboren dan 9 maanden erop weer op de 24e of moet je de weken tellen en bij 36 weken al veranderen??
    ben benieuwd! bedankt alvast;)

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als het gaat om 9 maanden, dan het eerste. Maar ik zou me er niet zo druk om maken en je kleine zolang mogelijk in de maxicosi houden omdat dat het veiligst is. 'k Geloof dat het advies is om kleintjes het eerste jaar achteruit te laten kijken in de auto.

3. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    De stoeltjes zijn vanaf 9 maanden dus in jou geval vanaf de 24e. Maaarrrrr je hoeft niet al vanaf de 9e maand over op de volgende stoel. Zolang je kindje nog in de maxi cosi past is het beter hem/haar daar zo lang mogelijk in te houden omdat dit de veiligste manier van vervoeren is. Ik zou dus wachten tot je kindje er echt uitgegroeid is of het max aantal kilo van de maxi cosi heeft bereikt.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
    Groetjes Kim

4. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Je hoeft pas over na de volgende stoel als je kindje uit de eerste in gegroeid, het ene kindje is dat met 9 maanden maar sommige ook pas veel later.
    Mijn zoontje is nu ruim 15 maanden en past nog prima in de maxi-cosi (het eerste stoeltje).
    Dus je hoeft niet lastig te rekenen met maanden of weken, gewoon kijken of het nog past of niet ;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een kindje mag pas uit de maxicosi als het hoofdje boven de rand uitsteekt. Als de beentjes eruit steken, is dat niet erg. Het is dus echt een kwestie van afwachten en pas overzetten naar een groter autostoeltje, als hij/zij niet meer in de maxicosi past. Hier was dat met een maand of 10-11.

6. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    bedankt iedereen!!!
    jeej dat wist ik helemaal niet,dan past ie nog wel een tijdje denk ik en ga ik uiteraard daarvoor want als dat het veiligst is doe ik dat! bedankt hoor!!!!!

7. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Zolang je kindje nog in de maxi-cosi past qua lengte en/of gewicht. Is het het veiligst om ze daarin te vervoeren in de auto.
    De leeftijd is meer een richtlijn.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

je moet niet op de maanden letten,.. maar op hoe groot jouw kindje is... past hij nog in de maxicosi of niet?
    ons dochtertje paste met 7 maanden al niet meer in de maxi cosi. dus toen hebben wij al een 2e stoeltjes gekocht. (wel met een ligstand natuurlijk)..

9. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Hoi,

Onze meid is nu ruim 9 maanden en heeft sinds een week of 3 een nieuwe autostoel, eentje die vooruit kijkt. De oude was te klein geworden voor haar, vandaar dus overgegaan.
    Ik zou je kleintje in de oude kinderstoel laten voor zolang je kan, als de noodzaak er niet toe is, waarom dan veranderen?

Léonie zit nu in de "nieuwe" autostoel veel mooier dan in haar oude, ze kwam met haar voetjes tegen de rugleuning aan en zat een beetje bekneld, leek het. Daarom een andere.
    Denk niet dat je persé over "moet" op een andere stoel hoor. Wanneer ze te groot voor de stoel wordt, wel.

Succes!

10. tulip

tulip Niet meer actief

idd even kijken of je kindje er nog inpast. Ons meisje zat ook al een tijdje met haar voetjes tegen de bank, maar als dat veiliger is. Zij is met 16 maanden pas over gegaan naar een opvolgstoel.

11. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ons zoontje is ook pas laat overgegaan, met een maand of 16. De lengte had in principe nog wel een maandje (of twee) gepast, maar zijn gedrag/houding niet meer. Mijn zoon hield heel de rit zijn hoofd zo ver mogelijk naar voren gebogen in plaats van tegen de rugleuning om maar meer te zien. Wij vonden dit geen goede houding en hadden ook twijfels bij de veiligheid bij een zijwaardse botsing. Zelf zou ik dus niet puur naar de lengte + leeftijd kijken, maar ook hoe je kind zit.

Deel Deze Pagina