Hoi allemaal, Ben even op zoek naar tips of nieuwe invalshoeken. Situatie is (kort) als volgt: Mn dochter is nu 3, en iets onder de 20 kg. We willen begin volgend jaar op familiebezoek in de USA. Familie daar heeft geen autostoeltje. Daarnaast willen we misschien met de taxi naar het vliegveld. Thuis hebben we een achterwaarts gerichte stoel, maar die is zwaar en lomp en niet geschikt om mee te nemen. Vraag is nu, wat is veilig en toch nog handig? Familie gaf aan anders een stoelverhoger maar daar vind ik haar toch echt te klein voor, toch? Een "gewone" autostoel, is die (voor haar gewicht en leeftijd) toch nog wel veiliger? (Komt daar in een echte Amerikaanse stevige auto te staan, voor zover dat verschil uitmaakt) Dacht zelf om hier een tweede stoel te kopen, daarmee in de taxi, vliegtuig en daar te rijden. Maar dan meteen de vraag welke? (En voor een redelijke prijs?) Zag bv de Nania racer sp voor 39 euro. Kan dat iets zijn? Of is dat wel een heel grote stap naar beneden qua veiligheid vanaf een axkid minikid? En zo ja is er een tussenstap?
Dat is inderdaad wel een verschil van dag en nacht (Axkid of Nania)! Ik zou mijn kind voor geen geld op de wereld in een Nania stoel zetten.... het is een schande dat zo'n slechte stoel nog verkocht wordt. Hoe oud is je dochter als jullie op vakantie gaan? Als ze dan 4 is, zou ik alvast een goede verhoger met rugleuning kopen en die op vakantie gebruiken en later thuis ook als ze uit de Axkid gegroeid is. Heb je hem alvast. Als ze nog geen 4 is, is ze te zwaar voor een voorwaarts gerichte stoel (die zijn maar tot max. 18 kg.). Dus een andere keuze dan of je Axkid meenemen of een goede verhoger gebruiken heb je eigenlijk niet.
Dankjewel voor je reactie! Nee ze is dan 3 jaar en 6 maanden. En ik dacht ook al dat die stoel nooit heel goed kon zijn voor die prijs. Maar wat bedoel je dan met een goede verhoger met rugleuning? Of zou een stoel van rond de 100 euro wel ineens een goede kwaliteit zijn? (Of maakt dat nog steeds geen verschil?) Want axkid meenemen gaat m echt niet worden en om nou alleen voor de vakantie een stoel van 300 euro te kopen 😳 (die dan net zo onhandig als de axkid is) ook geen optie....
Sophie je kunt ook goede autostoeltjes huren, die in het vliegtuig mee mogen en die je in Amerika kan gebruiken. Ik stuur je een PB!
Heb even verder gegoogled en heb nu duidelijk wat ik dan nodig ga hebben, kunnen we m daarna meteen bewaren voor als ze uit de axkid gegroeid is. Heb jij toevallig nog een mening over een goede groep 2/3 stoel? Daar zitten weer ontzettend grote prijsverschillen in.... Gaat me dan vooral over de veiligheid. Uiterlijk/kleur/welk merk maakt me niet zoveel uit. En vies wordt hij toch wel Ga natuurlijk ook even live kijken hoe ze erin zit, maar waar let je dan op? (En liefst een beetje stevig omdat hij dus in het ruim van het vliegtuig mee gaat moeten) Bedankt!
Zelf heb ik gekozen voor de Cybex Solution M-Fix voor mijn dochter, die groeit bijna uit haar achterwaartse stoel. Heb hem nog niet in gebruik maar hij staat er alvast voor wanneer het zover is. Ik zou inderdaad gaan passen met je dochter en in jullie eigen auto. Let er op dat de heupgordel goed over de heupen loopt. Die gordelloop verschilt per combinatie stoel/auto. In mijn auto liep de heupgordel het best in stoelen met 'armleuningen'. Mijn dochter zat in de Cybex veruit het fijnst naar mijn idee, ze is groot en ik vond de andere stoelen een vrij korte zitting hebben. Uiteraard was dit ook 1 van de voor mijn gevoel veiligste stoelen. De Britax Romer Kidfix met 'Sict' en evt. 'XP-pad' is naar mijn idee ook een hele veilige stoel. Voor onze combinatie kind en auto was hij alleen minder geschikt dan de Cybex.
Waarom heb je gekozen voor de M-Fix en niet voor de Q-Fix? Wij zijn ook aan het oriënteren, vandaar mijn vraag.
De M-Fix kon ik tijdens een mooie aanbieding kopen 150 euro bij Babywalz vorige maand. Edit: het enige verschil tussen de Mfix en Qfix is dat de Qfix ook in de breedte verstelbaar is. Vond ik niet van meerwaarde omdat mijn dochter groot is en de stoel juist mooi breed waardoor ze er zo al heel mooi inzit.
Wij hebben een cybex pallas m fix en zowel zoon waar de stoel voor is, als dochter vinden deze stoel erg comfortabel! Ik zou de stoel meenemen in het vliegtuig en hem niet in het ruim doen. Naar nieuw zeeland zat zoon ook in zijn autostoel, toen nog een groep 1 stoel waar hij ook heerlijk in sliep. Ze slapen namelijk veel lekkerder in hun eigen autostoel als opzij hangend in de vliegtuigstoel. En dan weet je ook zeker dat de stoel veilig behandeld word.
@ kusjesmama: bedankt voor de tip! Heb de cybex al even opgezocht en die ziet er goed uit! @suusjuh bedankt voor je ervaring, goed om te horen dat de cybex met meerdere modellen bevalt hier 😊! Goede tip ook om m mee in het vliegtuig te nemen, was dat al een beetje van plan maar wist niet zeker of dat het zou passen! Ervaringen zijn dan welkom! En idd ik wil wel graag dat de stoel goed behandeld wordt, als ik weet hoe de vorige vliegreis de buggy eruit kwam! 😳
Overigens mag niet elke stoel in het vliegtuig gebruikt worden maar dat is op google wel op te zoeken.