Ja daar ben ik weer met een smoelentopic In mn eerdere topic had ik het over dat ik een beugel wil. Alleen zal ik zeer waarschijnlijk ook een kaakcorrectie nodig hebben. Nou ben ik absoluut bereid om dit traject aan te gaan. Er is alleen 1 maar, want ik lees op internet ervaringen dat de kaak weer terug groeit in de oude positie. Ik wil veel doorstaan om het fatsoenlijk te krijgen, maar niet als ik over een paar jaar met hetzelfde probleem zit. Ik kan alleen niet ontdekken of dit uitzonderingen zijn of dat dit toch wel regelmatig voor komt. Uiteraard ga ik dit vragen tijdens mn afspraak, maar ik hoop al wat meer duidelijkheid te krijgen. Dus wie heeft er ervaring met een kaakcorrectie? Hoe vond je het proces en viel de pijn er na mee of tegen? En het hersteltraject? En is er iets gezegd over de kans op terugval/relapse?
Uhm ik weet niet of wat ik gehad heb onder een kaakcorrectie valt. Maar ik ben toen ik 18 was wel aan mn bovenkaak geopereerd. Die hebben ze breder gemaakt doormiddel van een soort krikje in mn gehemelte. Het traject was vrij pittig. Pijnlijk en lang. Ik weet niet of het echt tegen is gevallen. Maar ik kon 3 weken niet fatsoenlijk eten en werd meerdere keren per nacht wakker en ging dan douchen om de boel te ontspannen. De beugels erna vielen me mee. Bij mij zijn mn tanden ietsje veranderd qua stand daarna maar niet heel veel en ik ben nog steeds heel blij dat ik t heb laten doen. Nou had ik ook geen keuze omdat mijn kaakgewricht anders verkeerd afsleet, maar goed.