Autostoel vervangen of niet?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Melrose, Apr 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hmm dat van dat schuim wist ik ook niet....
    Ik had overigens niet verwacht dat de reacties zo uiteen zouden lopen! Maar dat is niet erg, ik was immers heel benieuwd.

Na het lezen van de reacties en verder online speurwerk heb ik besloten toch maar een nieuwe te kopen. Het feit dat ik niet weet of er met onze huidige een ongeluk is gebeurd geeft hierbij de doorslag. ..!

En ik heb mazzel, heb de MC Cabriofix gisteravond nieuw bij een babyshop kunnen bestellen voor 90 euro! Dat is stukken beter dan de 150 euro en 199 euro die ik vaak zag.

Iedereen bedankt voor zijn of haar mening, het heeft me goed geholpen.

Ik breng die 2ehandse die ik heb binnenkort naar de vuilstortplaats, het zit me nl niet lekker om em door te verkopen terwijl ik em zelf niet veilig genoeg acht....

2. Alita

Alita Niet meer actief

ja het is net zoals een helm...als je die een keer laat vallen mag je m ook niet meer gebruiken helaas...
    Vraag me af of je niet dat schuim nieuw kunt kopen?

Over de reacties op het maar 6 jaar kunnen bewaren van een mc? Nog nooit van gehoord? En als jij weet van wie jij de mc koopt is ook wel weer een groot verschil dan van zomaar een vreemd persoon..

Ik denk dat het allemaal wel meevalt en je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt als ouder.;)

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier stond op het kaartje wat aan de maxicosi zat dat je 'm na 5 jaar moet vervangen.

Hier ook alleen nieuwe stoeltjes om de redenen die al genoemd zijn.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Maar wat ik me nou afvraag hè, stel ik koop nu een model uit 2010. Kan ik die dan twee jaar minder gebruiken dan een model uit 2012?

5. Alita

Alita Niet meer actief

wat voor een kaartje redd?

6. MissJopie

MissJopie Actief lid

Feb 24, 2009
    387
    0
    0
    Tuuuuurlijk niet! Bedenk ook dat maxi cosi er baat bij heeft de periode te verkorten...

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Dat weet ik en dat heb ik ook genoemd. Mijn mening is alleen dat het missen van isofix minder erg is dan een autostoeltje waar je de geschiedenis niet van kent. Er hoeft helemaal geen groot ongeluk gebeurd te zijn om een stoelje onveilig te maken. Daarnaast weet je ook niet hoe mensen met de maxicosi om zijn gegaan. Veel in de zon gestaan, laten vallen. Ik loop liever geen risico op een mogelijk onveilig stoeltje. Liever heb ik een zeker veilig stoeltje die misschien iets minder hoog scoort dan één van de veiligste stoeltje. Ik heb liever zekerheid op een veilig stoeltje dan een iniminirisico dat een stoeltje onveilig is. Iedereen moet de keuze's nemen waar hij/zij zich goed bij voelt.

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Er is ook een verschil tussen een jaar in een magazijn staan, uit de zon en een jaar intesief gebruik. 5 jaar is ook geen strenge lijn, dus ik zou hem zeker niet na 3 jaar weg doen hoor.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik weet niet precies wat voor kaartje, maar er zat volgens mij een soort kaartje aan de stang waar je 'm aan kunt tillen en daarin stond als advies om een stoeltje na 5 jaar te vervangen.
    Ik weet het niet precies meer, is al 2 jaar geleden en dat hebben we natuurlijk weggegooid maar die 5 jaar heb ik wel onthouden.

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou ik denk eerlijk gezegd van wel... ook in die 2 jaar dat ie ergens in een magazijn staat beginnen de haarscheurtjes te komen.

11. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een nieuwe voor in de auto en een 2e hands als reserve en voor in de fietskar. Aangezien mijn vriend de kleine straks met de fiets moet brengen en ik daarna met de auto halen hebben we er echt 2 nodig. In de auto wil ik graag een nieuwe omdat als daar iets gebeurt de klap veel groter zal zijn (gemiddeld dan) dan op de fiets. tevens mocht er een keer veel file staan kan mijn moeder de extra autostoel ophalen om ons kindje op te halen. dus wij doen een combinatie. Heb overginds wel gekeken bij de 2e hands hoe oud de kindjes waren waar ik het ophaalde (1,5 jaar) dus qua leeftijd stoeltje prima.

Ik denk dat je vooral moet doen waar je je goed bij voelt. dat is tenslotte de belangrijkste graadmeter!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Je kunt de nieuwe stoel toch meegeven met de kleine zodat je die stoel op de fiets én in de auto én bij je moeder kunt gebruiken?
    Of denk ik nou te simpel?

13. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

Jan 15, 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al weg naar mijn werk voordat mijn vriend naar de opvang fietst, een aangezien het kdv aan de andere kant van het dorp is is het niet heel handig om in de spits als ik thuis kom 2 keer het dorp over te moeten op het stoeltje te halen. zeker niet omdat ik aan de kant van het kdv het dorp in rijd en we maar 1 brug hebben die toch wel een keer of 6 per uur open gaat (en daar sta je dan dus 2 keer voor :S

Op het kdv kan de maxicosi niet blijven helaas anders hadden we dat wel gedaan.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Oh heb ik dus niet gelezen.........:cool:

15. Alita

Alita Niet meer actief

Maar eigenlijk kan dit toch niet:$ je kunt mensen geen MC verkopen die je nog maar 2 jaar dan kan bewaren???

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Aha oke dat is jammer want dat bedoelde ik inderdaad.

17. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    ik neem aan dat de modellen die ouder zijn daarom voordeliger worden verkocht..

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    #58 ratatosk, Apr 23, 2012
    Last edited: Apr 23, 2012
    Dat dacht ik dus ook en daarom heb ik gisteren een 2012 model gekocht. Maar eigenlijk is het belachelijk toch? Ik heb er niks over terug kunnen vinden qua informatie. Het stond nergens bij.
    Het werd gebracht alsof de prijsverlaging enkel voor de 'oude' kleur was.
    Dus ik vraag het me serieus af.

19. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou wel een nieuwe stoel kopen indd. Heb niets tegen marktplaats, maar zoals waarschijnlijk al gezegt is, weet je niet wat er met een 2e handse is gebeurd.
    Wij hebben een (vind ik) geweldige zwarte met een soort bloemenmotief. Kostte geloof ik 80 euro nieuw. Is niet van mc maar heeft wel gewoon het keurmerk enzo.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar wordt het dan wel erbij verteld? En al die MC `s wat in het magazijn ligt...houden ze daarvan bij hoe oud deze is?

Share This Page