nog in maxi cosi of autostoel

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door ikke12345, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke12345

ikke12345 Lid

16 sep 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan over ruim een maand op vakantie. Onze dochter is dan net 3 (is groot en dun) Wij hebben een maxi-cosi axiss en een maxicosi-priori (2dehands voor in 2de auto) Onze zoon zal dan 9,5 maand oud zijn (is een flinke knul, heeft nu al maatje 80 aan). In de maxi-cosi past hij eigenlijk nog maar net, voeten komen er al buiten uit, hoofd nog net niet.

Wat te doen als wij op vakantie naar Frankrijk gaan. Baby al in de maxi-cosi axiss (staat eigenlijk op vanaf 1 jaar). En voor dochter een 123 stoel kopen? Of andere dochter in de iets minder comfortabele priori? Of Baby nog in de maxi-cosi en dochter in de Axiss.

Moeten we wel een 123 stoel kopen of beter wachten tot dochter in autostoel groep 2 kan? Dilemma... Het is een lange rit dus we willen dat ze allebei comfortabel kunnen zitten.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zolang het hoofd er nog niet boven uit komt is de maxi cosi dus nog niet te klein, benen maakt niks uit.

Ik zou dus voor de veiligste optie gaan, de maxi cosi

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Absoluut in de maxicosi. Enige andere veilige optie is je jongste in een achterwaartse stoel.

4. Olicha

Olicha Niet meer actief

Onze zoon van 8 maanden, ook groot ( draagt maat 92, is 12 kilo). Hebben wij nu ook mee in een peuterstoel ( onbekend merk). De maxi cosi dat is 'm veel te klein, een achterwaartse stoel verhuurde het bedrijf niet. Hij zit in principe lekker, maar als ik kon kiezen zou ik dan wel kiezen voor een achterwaartse.

Heb jij je zoon al eens geprobeerd te leggen in een peuterstoel en hoe viel dat bij hem? Zit hij er goed in, of is er toch veel ruimte?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maxi cosi is de meest veilige optie.

6. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem in de maxi cosi doen. Mijn dochtertje heeft er ong. 2,5 jaar in gelegen. Zolang het hoofdje er niet uitsteekt is dat het veiligst.

7. ikke12345

ikke12345 Lid

16 sep 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat we inderdaad maar gewoon voor de maxi-cosi gaan. Hij heeft nu nog zo'n 2 cm over. Hopelijk krijgt hij geen enorme groeispurt. Denk dat hij al wel voor 1 jaar in de volgende stoel moet.
    27mama wauw 2,5 jaar in de maxi-cosi?

Deel Deze Pagina