autostoel vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Justy, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    onze kleine is 8 maanden en nog geen 9 kilo (ergens tussen de 8,5 en 9) maar zn hoofdje komt wel al een stukjenboven de maxi cosi groep 0 uit. Zouden jullie dan je kindje al in groep 1 gaan vervoeren of toch nog in groep 0?

En dan.... Welke autostoel? Ik heb de axxis gezien die je een kwart slag kan draaien, die lijkt me wel handig. Maar ook de tobi lijkt me goed en wordt veel verkocht. Welke autostoel groep 1 hebben jullie en waarom is deze stoel wel of juist niet fijn?

Alvast bedankt!!!!

2. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hier ook heel benieuwd naar!

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.742
    1.061
    113
    Ik zou nog heel even wachten tot je kleine zwaarder is, volgens mij moet je kindje 9/10 kilo zijn voor de vervolgstoel.

Ik heb de mc axxis ideaal!!! Ik heb een kleine auto (c1) en deze stoel heeft me al heel wat rugklachten bespaard! Kleine zit er mooi en stevig in en doordat hij hoog zit kan hij lekker buiten kijken onderweg.

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje was precies 9 kilo toen ze over ging.
    En oom zei kwam met haar kruin een stuk boven de maxicosirand van de pebbles uit.
    Mijn kids hebben een heel lang bovenlichaam en zijn extreem lang.
    Dus zodra de kruin boven de rand komt moet je over.
    Mijn meisje zit in een Nania achterwaardse autostoel.
    Ze is nu net over de 10 kilo.
    Ze is nu 92 cm en 15,5 mnd oud.

Het word binnenkort verplicht je kindje tot 15 mnd oud achterwaards te vervoeren.
    Maar tegdn die tijd is mijn meisje al 1,5 denk ik dus is het voor mij niet meer verplicht.
    Maaaaar het is wel velen malen veiliger.
    Ik ga wel voor een nieuwe achterwaardse autostoel waar me dochter lang in kan.

Maar als je een goedkoper alternatief wilt kan je voor de Nania achterwaardse stoel gaan.
    Daar ksn je zoon wel in nu.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zodra het hoofdje van je kindje uitsteekt moet je over,er zijn ook groep 1 stoeltjes die achteruit staan of combinatiestoeltjes die eerst achteruit staan en die je later omdraait.zelf hebben we een stoeltje van de Hema die nu nog achteruit staat onze dochter is namelijk nog geen 9 kg.we hebben deze gekozen omdat ze zich kon optrekken in de maxicosi en zo tenminste achteruit kan zitten en we niet meteen 300 euro kwijt zijn.tot nu toe bevalt t prima maar moet wel zeggen dat we niet zo veel de auto gebruiken.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Met het hoofdje boven de rand is niet veilig maar onder de 9 kg. in een voorwaarts gerichte vervolgstoel ook niet.
    De enige veilige optie is een achterwaarts gericht stoeltje waar hij met zijn lengte en gewicht wel in past.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een stoeltje die wel past bij zijn lengte en gewicht.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik ben toch wel erg benieuwd hoe lang je baby is. Het verbaast me dat hij niet meer in de mc zou passen? Welke mc heb je?

Onze oudste ging met 10 maanden over. Toen pastte ze in principe nog wel, maar het werd zo zwaar ;) Ze was toen rond de 10 kilo en 75 cm.

Wij hebben trouwens de Axiss. Ik vind het superhandig dat ie kan draaien! Ideaal! De Tobi wordt meer verkocht, omdat ie beter uit de testen komt. Minpuntje aan de Axiss: ik heb het idee dat onze peuter er binnenkort uitgegroeid is... Maar ze is nog veel te licht voor de vervolgstoel. Ik zit dus zelf te denken aan een 1/2/3 stoel? Dan hoef je maar 1 keer flink geld uit te geven. Vind het dus eigenlijk tegenvallen hoelang de Axiss (en andere groep 1 stoelen) meegaan. Tot ze 4 is gaan we echt niet redden.

Fijne aan de Axiss (maar Tobi kan dat ook) is de ligstand. Zeker als ze nog jong zijn. Ik had/heb bij de Axiss wel moeite met de gordels strak trekken... Zie de foto (eerste keer in de Axiss, 10 maanden oud dus). Is dan toch niet zo heel veilig... Dus ik snap de bezwaren van de dames die gereageerd hebben.

300665_929850704940_173971_n.jpg

9. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Als het al verplicht word een achterwaartse autostoel dan wordt dat pas in 2018 ingevoerd dus denk dat als je die koopt je het voor de veiligheid doet en niet voor de wet ;)

10. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL

En wat is dan een goede 123 stoel?

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier de maxi cosi tobi, sinds 2 weken
    Hij zit er perfect in :) ik heb tot nu toe nog niet echte nadelen gevonden...
    Ook hier bij de tobi moet je wel flink trekken om de gordels aan te trekken

Maar als je nu wil gaan overstappen zou ik zeker kijken voor een stoel die je ook achterwaarts kan doen... Je kindje is nog heeel jong en dan is dat toch net wat veiliger

12. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waarom worden er überhaupt nog 1 en 2 stoelen verkocht als er ook 123 stoelen zijn? Als die goed en handig zijn, neemt iedereen die toch? Of zie ik dat verkeerd? Of zitten er ook nadelen aan?

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
  14. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Emmarijn, ik ga kijken! :)

15. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm je moet lid zijn van de consumentenbond om de testresultaten te bekijken... Dat ben ik dus niet. Weet iemand of heeft iemand die testresultaten anders beschikbaar?

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Het grootste probleem is denk ik dat er bij een groep 1 stoel veelal gebruik gemaakt wordt van een 5 punts gordel. Een groep 2/3 stoel maakt gebruik van een gordel. Dit combineren in 1 stoel is niet zo eenvoudig.
    De beste 1/2/3 stoelen hebben dan ook vaak een vanglichaam, dat combineert beter.

Maar Maxi-Cosi verkoopt bijvoorbeeld geen 1/2/3 stoel.

Ik denk dat het een beetje vergelijkbaar is met de vraag "Waarom worden er nog zoveel Babybjorn draagzakken verkocht terwijl er ergonomisch veel betere draagsystemen bestaan?".

17. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Daarom had ik ook de pagina gelinkt met extra informatie. Die vrij beschikbaar is, ook al ben je geen lid ;)
    Die testresultaten zelf zijn niet zo boeiend hoor.

18. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Owwwww sorry, verkeerde linkje gepakt en niet verder gekeken dab m'n neus lang is...

19. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Mag ik eens vragen hoe dat dan gaat met de benen? Heb je miss een foto waar je kindje in die stoel zit? Ik heb namelijk t idee dat de benen dan in de nek moeten op een gegeven moment, haha.

En hoe duur was die stoel?

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik snap het niet helemaal? Je had het idee dat hij niet veilig was doordat je de gordels niet goed aan kon trekken bedoel je? Hmmm das wel kwalijk ja....

He en kan je die dikke dingen aan die gordels er niet af schuiven zodat ze beter zit?

Zo een 1-2-3 stoel is miss ook een optie dan... Ga t weekend info inwinnen en dan zal ik ook naar die vragen

Oh ja en dat mijn zoontje er bijna niet meer in past komt door zn lange boven lichaam. Hij is pas (maand geleden gemeten dus weet niet nu precies) 75 cm maar hij heeft bijv voor rompers echt al maar 86/92 nodig, vor bovenkleding 80 maar voor zn bentjes gaat hij nu net langzaamaan over naar 74 (en die zijn vaak nog ietsje te lang) dus zn verhoudingen zijn gewoon een beetje apart denk ik, haha. Hoe dan ook steekt zn kruin net iets boven dat ding uit helaas.... Wij zullen dan ook met de vervolgstoel wel t zelfde probleem krijgen.

Deel Deze Pagina