nog oorontsteking

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sandhya, Jun 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb net al even op het forum gezocht of ik antwoord op mijn vraag kon vinden, wel veel info maar toch niet wta ik zocht..

Goed, here it goes

Al eerder bericht gepost, vanaf zaterdag heeft de kleine oorontsteking, met die druppels mag je 5 dagen doorgaan, vandaag is de vijfde dag.

Gisteravond toen ik hem in bed legde, en dat is eigenlijk geen probleem savonds, begon hij weer ontroostbaar te huilen..ik denk ik kijk het ff aan, ga ik kijken ligt hij met zn hand op zn oor te huilen. Toen hij net aan het drinken was de hele tijd zn hand tege zn oor..gisteravond maar voor de tv gezet in zn tsoeltje zodat hij kalm bleef...maar hij zit dan de hel etijd aan zn oor te frutten.
    Gisteravond vond ik op zn slaapzak en op mn kleding ook allemaal gele derrie..of dat nou van zn oor is of dat hij gespuugd had..t leek een beetje op snot. Misschien snot wat vast zat in zn keel overgegeven?

yes, veel questionsmarks hier..vandaag weer naar het KDV en weet niet wat nu wijsheid is..eerst naar de dokter? Ben eergisteren nog geweest namelijk..

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou echt even naar de dokter gaan weer, want als de ontsteking niet wegtrekt, is het wel belangrijk dat er snel wat mee gebeurt...
    Ik weet niet wat vor druppeltjes je hebt, ga er even van uit dat het een soort anti-biotica is? Want daarmee kan het zijn dat je op de ene niet reageert en op een iets andere soort wel, dus dat je kleintje andere druppels dan nodig heeft.
    Echt even overleggen met de huisarts dus!!!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Hij kan even in het oor kijken of de ontsteking geknapt is, of dat de ontsteking minder is geworden.

Als een ontsteking knapt is opzich niet zo erg, de rommel komt eruit, de druk is eraf. En de last is dan ook voorbij. Het heelt meestal wel weer netjes, mits het niet tevaak voorkomt.
    Ik denk niet dat je mag druppel in een oor wat geknapt is. Dus dat is sowieso een reden om even langs de huisarts te gaan.

Wij hadden een drankje als AB bij de oorontsteking, daarmee was het in 2 dagen weg..

4. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Er kan pus uit het oor komen bij een oorontsteking. Ik zou ook nog een keer langs de huisarts gaan. Als er pus uit komt is het behoorlijk serieus denk ik. Ik heb hier antibiotica gekregen tegen de oorontsteking (orale toediening) en misschien dat jouw ukkie dat ook nodig heeft. Volgens mij zit er geen antibiotica in oordruppels (dacht ik :S).

Hopelijk gaat het snel beter!

5. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Ik ontdek dat er wel antibiotica in oordruppels kan zitten, maar als er veel troep in het oor zit, dan werken die natuurlijk niet...

6. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    T zijn neusdruppels die je 5 dagen moet gebruiken,van de weekendarts gehad.

Onze eigen arts vond het raar dat hiij geen ab had gehad.

Morgenochtend een afspraak met de huisarts ik ben benieuwd..nu ook al een week zetpillen ik vind het wel mooi geweest zo!

Dank jullie wel voor de reacties. Is soms een beetje twijfelachtig wat te doen. Ik wil t liefst meteen naar de dokter maar wil ook niet overdrijven...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Oke, neusdruppels, dat is ook wel logisch. AB hoeft niet perse bij een milde oorontsteking.

Onze weekendarts schreef ook neusspray voor, samen met paracetamol. Dat hielp toen wel prima trouwens, maar dat was een milde ontsteking.
    Veel succes morgen..

Share This Page