voedingsschema wel/niet aanhouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sunshine09, Jun 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Even een vraag laten jullie je kindje zelf s ochtends komen of houden jullie je aan je schema.

Niek kwam vanochtend pas om 7.45 (moest hem eigenlijk een beetje wakker maken :)) terwijl hij meestal om 7.00 zijn fles krijgt. Nu heb ik wel een beetje speling. Maar anders ligt gelijk het schema in de war.

Hoe doen jullie dit, maken jullie je kindje wakker of laten jullie het 's ochtends voor de 1e voeding zelf komen.

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik laat mijn jongens altijd zelf komen. ene keer is dat 8 uur en de andere keer 9 uur. De rest van de flessen vervroeg ik dan steeds met een kwartiertje/half uur zodat ik dan weer redelijk op schema kom.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij voeden sowieso niet op schema. Dus hij gaf zelf aan wanneer hij wilde drinken. Ik denk dat het vanaf een week of 10 er vanzelf meer ritme kwam. Maar de ochtendfles varieerde nog wel. Alleen de rest van de flessen overdag waren dan precies zoveel uur na de vorige.

Als je verder nergens heen hoeft zou ik hem niet wakker maken. Mits het niet te idioot lang wordt natuurlijk ;)

4. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    Ik zou hem ook niet wakker maken 's morgens. Je kan misschien de 2e voeding iets later geven om zo het verschil een beetje weg te werken.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Voordat ik werkte voedde ik op verzoek en liet em zelf wakker worden, nuik werk moet ie wel wakker worden omdat ie naar de creche moet, maar meestal is ie nu zelf wakker vlak voordat de wekker gaat ;)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij laten ze smorgens altijd gewoon zelf komen! Ook echt geen schema wat we aanhouden. We hebben weleens gehad dat we een verplicht schema hadden, maar dat was dan (bij Malou en Ruben) om de 2 uur voeden en (bij Benthe) elke 3 uur voeden. Maar daarna eigenlijk gewoon op verzoek. Als ze trek hebben dan drinken/eten ze en als ze slaap hebben drinken ze.

Hier alleen soms als we weg moesten of toen ik werkte dat ze op tijd op moesten en ik ze dan liet drinken.

Maar ik zou de kleine dus gewoon laten slapen en pas een voeding geven als ie er zelf om vraagt. En dan niet alleen de eerste voeding maar gewoon alle voedingen ;)!

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Bedankt voor de reacties!

Voeden op verzoek werkt hier niet zo heb ik al gemerkt, meneer is dan niet te genieten. hij is gezelliger als ik hem wakker maak en rustig wakker laat worden.

Lijkt ook wel alsof ze klokje ingebouwd hebben, want hij zou nu rond 10-10.30 krijgen en er begint boven al geluidjes te maken :).

Ga het voor de volgende keer proberen!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben ons zoontje altijd stipt om 8 uur de fles gegeven. Soms betekende dat wij hem wakker moesten maken, meestal werd hij kort daarvoor wakker. Was duidelijk voor ons EN voor hem een prettige manier.

9. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

Jan 17, 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt meestal tussen 6 en 7 uur de fles s'ochtends. Soms moet ik haar wakker maken, als ik dat niet doe is mw de hele dag niet te genieten. Dus ik ben van mening dat je gewoon naar je kindje moet kijken, of het op verzoek goed gaat of niet. Als ik mijn meisje op verzoek ga voeden is vaak helemaal van pad af. Ze heeft een schema van om de 4 uur en dat gaat super.

Share This Page