Ons meisje begint nu echt te groot te worden voor de maxi cosi. Ze is namelijk erg lang. Nu 8,5 maand en 77 cm en 9500 gram. Als ze meegaat in de auto moet ze haar beentjes heel raar krom doen omdat ze ze nergens kwijt kan. (we hebben overigens de maxi cosi pebble). Nu wil ik niet te vroeg zijn met de autostoel maar weet niet precies wanneer het nu mag. We hebben er wel een aangeschaft. Er staat op geschikt van 9 tot 36 kilo. Ons meisje is dus wel 9 kilo maar kan nog niet zelfstandig zitten. Is dat een vereiste of hoeft dat niet? Ik ben erg voorzichtig met dat soort dingen ivm het ruggetje dus vandaar mijn vraag hier. Alvast bedankt!
Ze moet echt kunnen zitten ja. Pas als de bovenkant van haar oortjes boven de mc uitkomt is die te klein. Dat de benen er al eerder uitsteken is normaal. Misschien een stomme vraag, maar heb je de hoofdverkleiner en het kussentjes dat daarin zit er allebei al uitgehaald? Je zou nl niet de eerste zijn die dat niet doorheeft .
Hoe zit haar hoofdje? Haar beentjes, die trekt ze wel op, dat doet ons meisje ook al een poosje (74 cm 9,6 kilo, lange benen ) maar bij ons komt het hoofdje nog niet boven de MC uit. Zelf zou ik echt zo lang mogelijk de MC gebruiken, het nekje moet tenslotte wel sterk genoeg zijn om de krachten van heel hard remmen op te kunnen vangen als ze vooruit reizen.
ja ben het absoluut met jullie eens. Dan nog even wachten in de maxi. Heb de verkleiners er inderdaad uitgehaald maar wel bedankt voor de tip! Haar hoofdje zit er nog netjes tussen, steekt nog niet uit dus wat dat betreft hartstikke veilig. Ze blijft er gewoon nog even in! Bedankt voor jullie reactie!