Hoi, Wij hebben een nieuw huis gekocht en gaan hierin een nieuwe keuken plaatsen een L vormige keuken. Nu zijn we al bij 2 keuken zaken geweest, de keukenconcurent en bij Bemmel en Kroon maar mijn god wat een prijzen bij de keukenconcurent heb ik me stuk gelachen, de keuken ging van 23,000 euro (je leest het goed) naar 13,000 euro! gewoon 10,000 euro korting! mmmmm nu bij Bemmel en Kroon waar ze niet die netto/ bruto prijzen maken en minder fake willen overkomen kwamen we wel op t zelfde neer maar wel met Miele apparatuur in plaats van Whirlpool en met een stenen aanrecht blad. Wat zijn jullie ervaringen met keukenzaken? en de prijzen? zijn die ook zo gigantisch naar beneden gegaan? Tuurlijk weet ik dat iedere keuken anders is maar ik ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen hiermee? En hoe wordt je hier nou in genept? ook moest ik zo lachen dat ze na de bruto prijs even weg lopen om vervolgens binnen 4 minuten je van de schrik te laten bekomen om er een mooie netto prijs van te maken.... nou ik ben benieuwd naar jullie verhalen! Groetjes en een fijne jaarwisseling allemaal!
Heb je al aan IKEA gedacht? Scheelt je zooooveel geld, ze hebben prachtige dingen en je kunt alles zelf samenstellen.... Kijk maar eens op ikea.nl en dan de keukenplanner
wij gaan ook binnenkort een huis kopen, moet ook een nieuwe keuken in.. en wij hebben een hele goede keuken uitgezocht, alles zelf samengesteld en super kwaliteit.. en nee de keukens hoef je niet met een sleuteltje zelf in elkaar te zetten
The shop to go ... IKEA!! top keuken..vriendelijkere prijs en geen smerige gladde verkoop praatjes Hier ook eentje geplaast afgelopen maart 8)
Wij hebben een keuken bij Bruijnzeel gekocht, die verkopen ook andere merken. Wij hebben een Duits merk keuken. Overal kun je wat van de prijs afpraten geloof ik. Heel tevreden hoor over de service van Bruijnzeel, alles goed geplaats, als de leidingen ofzo binnen zoveel cm verlegd moeten worden, betaal je niets meer en ze werkten als een tierelier door. Onze buren hebben een jaar later eentje van de Keukenconcurrent gekocht. Daar was ik ook al eens naar binnengelopen, maar die verkoper was zooo chagerijnig en eerlijk gezegd vond ik de helft van de keukens nogal Frans Bauerachtig (als het je smaak is, prima, maar ik hou er niet van), dus we zijn die zaak weer uitgerend. Een vraag stellen leverde alleen een hoop gezucht op... Maar goed, dat even terzijde, ik dwaal af, die keuken van de Keukenconcurrent is echt vanaf dag 1 een drama. Kwam een of ander jochie die keuken opmeten. Was dus verkeerd opgemeten, bij het plaatsen kwam het allemaal niet goed uit. Ze hebben er een half stuk muur uitgestoten. Het aanrecht was verkeerd, moesten ze weer een nieuw aanrecht. Het gasstel was in een andere kleur dan ze besteld hadden, de oven of magnetron ging al snel kapot etc. Ik heb dat busje wel 5 x zien stoppen hier voor de deur om weer iets te repareren. Die keuken is nu 2 jaar oud, maar bij die kastjes rond de oven laat gewoon die hele coating los, die kan niet tegen de hitte. Een ding weet ik wel, ik ga nooit naar de keukenconcurrent!
ik zeg IKEA.......volgens mij staan er nog foto's in mijn album .....ben er zo blij mee en het koste geen drol ...vind ik dan he ......heb net zo'n mooie keuken als eentje van een dure keukenzaak......al het apparatuur is van whirpool..... er gaat wel ietsje pietsje meer tijd in zitten als bij een keukenzaak .... wij hebben eerst thuis heel veel zitten plannen op de site van ikea ...en we zijn zo'n 3 keer naar de ikea zelf geweest en daar kregen we ook allerlei tips hoe we het beter konden doen ..... al met al ben ik heel tevreden .......
Ik heb ongeveer dezelfde "nep"ervaringen maar dan met Grando. Ik vroeg om een prijsindicatie en de verkoper begon meteen te zeuren wat het budget was. Aan de hand daarvan ging hij een keuken ontwerpen (hadden we niet gevraagd) en die kwam op 15.000,--. Als we dezelfde middag nog een beslissing namen dat werd het opeens . 8.200,--. Bij Brugman werden we erg onbeschoft geholpen, ik denk omdat er geen fornuis en koelkast ingebouwd hoefden te worden want dat had ik al ergens anders gekocht. Bruynzeel was te arrogant voor woorden, daar kon je niet eens wat informatie vragen, alles moest op afspraak. De laatste tijd zijn er in mijn vriendenkring veel nieuwe keukens gekocht en eigenlijk hoor ik van alle grote ketens negatieve berichten zoals foute aanrechtbladen, kastjes die pas weken later worden nageleverd. Uiteindelijk heb ik mijn keuken bij een kleine zelfstandige zaak gekocht. Perfecte service en wat mij vooral opviel: op de offerte stond ieder kastje apart genoemd en dus geen "all-in" prijs, zoals bij de grote winkels.
Onze keuken komt van Keukenmaxx. Wij hebben daar heel goede ervaring mee. We zijn heel goed geholpen. Er was veel keuze uit opstellingen, fronten, bladen, apparatuur en kranen. De levering en plaatsing is ook in een keer goed gegaan. Ze hebben het stenen aanrechtblad ook heel netjes geplaatst - zie je ook wel eens anders. Die prijzen en de manier waarop dat gaat, ach daar moet je maar even doorheen prikken. Wij waren twee jaar terug uiteindelijk voor 13.000 klaar. Kwam van 22.000 af. Vaak kun je ook de aansluitkosten nog wel bedingen. Anders komen die er ook weer bovenop. PS Staar je niet blind op apparatuur van Miele. Het is een merk met een goede naam en er zit natuurlijk garantie op maar als die voorbij is en je moet de reparaties/onderdelen zelf gaan betalen, betaal je je blauw (ervaring van mijn ouders). Pim
Wij hebben een keuken bij supe keukens gekocht! Die hebben we zelf samen gesteld.. Met een apothekerskast, carousel, vaatwasser, 5 gas pit, combi magnetron (nieuweste van pelgrim) een koel en vries combi een enorme afzuigkap voor 4500 euro! En als je dan naar keukenkampioen gaat, moet je de keuken nemen die daar staat, wil je wat veranderen dan ben je zo 700 euro extra kwijt, die er na lang praten ook weer ineens af kan. Wij voelden ons zo bedrogen daar! Bij super keukens vragen ze naar het budget en aan de hand daarvan word een 3d tekening gemaakt op scherm met al jouw wensen.. Echt een aanrdaer en goeie service, geen mannetje die continu achter je aan loopt omdat die zn provicie wil hebben! Succes!
Wij zijn een jaar geleden ook op pad geweest voor en nieuwe keuken voor ons nieuwe huis en ik vond het echt vreselijk. Uiteindelijk hebben we hem bij Brugman Keukens gekocht en er ging inderdaad (nadat we 7 uur in de showroom hebben gezeten) bijna 10.000 euro af vanaf het begin bod. Nou hebben ze natuurlijk nog vette winst gemaakt. De service vond ik minder..de keuken is uiteindelijk wel in één keer goed geplaatst. Onze buren hebben de keuken van de Keukenconcurrent en zijn daar niet tevreden over. Ze verleggen niets en sluiten zelfs je apparatuur niet aan!
Ook wij hebben geen goede ervaring met zo'n grote keukenbedrijf. Dat was bij piet klerx. Verschrikkelijk. Wij hebben ook uiteindelijk hier in de buurt een bedrijf die zelf keukens maakt. En het was bijna de helft goedkoper incl een granieten blad. En dat was bij piet klerx kunstof. Dus ik zou nog maar eens goed rond gaan kijken.
Wij hebben bij een keukenzaak een keuken uitgezocht en een tekening laten maken, maar uiteindelijk wilde hij niet onderhandelen, dus echt met geen cent zakken qua prijs. Terwijl we hem ons budget hadden verteld (1000 minder gezegd dan we daadwerkelijk te besteden hadden zodat we nog wat speling hadden) maar hij ging daar bijna 4000 boven zitten. Vervolgens met deze tekening langs alle zaken hier in de buurt gegaan en gevraagd voor wat voor bedrag zij deze keuken konden leveren en op die manier toch nog binnen ons budget gebleven. Later trouwens alsnog die eerste man gebeld om aan te geven dat het elders goedkoper kon, om hem toch nog de kans te geven te onderhandelen, hij zou er nog op terug komen maar niks meer van gehoord. Nou dan weet ik wel genoeg, iemand die zich niet aan afspraken houdt hoeft mijn keuken niet te leveren.
Hoi, ik weet niet waar je woont, maar als je echt een goede keuken wilt hebben, moet je bij Boer in staphorst zijn, de service is geweldig! Geen loze praatjes. Hun devies is geen korting, of extra "gratis"apparaten, maar wel heel veel service! We hebben er nu twee keer een keuken laten plaatsen en als er iets niet goed is, word het meteen opgelost of meegedacht, als je een betaalbare, goede keuken wilt, waar ze de tijd voor je nemen, en waar je ook nog achteraf service hebt, dan moet je daar zijn! Ze plaatsen door heel Nederland. Heel veel succes kikker
Hoi, Ook wij hebben de keuken bij bruynzeel gekocht. De man die wij hadden was erg goed qua service, wist veel. Inderdaad ging er bijna 8000 euro vanaf ten opzichte van de eerste prijs. Leveren: Prima ! 1 man 3 dagen bezig geweest, de oven zat een deuk in, en die kwamen ze zonder morren vervangen. Er zaten alleen krassen in ons keukenblad, er is een man bij geweest, maar meer konden ze er niet aan laten doen. Dus dat was minder. De verkoper kwam zelf ook nog eens langs om te kijken of alles goed ging. De volgende keer zal ik ook weer naar bruynzeel gaan( en nee, ik heb geen aandelen hierin We waren ook nog bij een andere keukenzaak ( in de regio ook een grote) en die spraken ons niet eens aan toen we voor informatie wilden, dus die zien ons ook nooit meer ! Succes ermee en laat je weten wat voor keuken je hebt gekocht ? gr kili
Wij hebben em bij Cucine Italiane gekocht. Hij bestelt spullen rechtstreeks van een fabriek. Wij hebben nu een hele grote keuken voor 12000. Hadden wij dezelfde keuken bij een keukenzaak gekocht dan waren we minimaal 15000 kwijt geweest. Ach en met een beetje commerciele inslag praat je er zo 3000 Euro tussenuit hoor!
Mijn tip: koop geen apparatuur van Whirlpool. In mijn vorige keuken had ik Siemens, perfect! In deze keuken Whirlpool.... dat is echt een stuk minder.
www.cucine-italiane.nl Hij komt bij jou thuis in plaats van dat jij naar hem gaat, maar inmiddels heeft hij in Assen een eigen vestiging.
in ons vorige huis hadden we een keuken van de keukenconcurrent. Stelletje arrogante lui, we hebben twee keer voor een gesloten deur gestaan terwijl we een afspraak hadden. Uiteindelijk toch bij hun gekocht omdat we daar de beste prijs kregen. Ze hebben wel netjes geleverd en geplaatst. De keuken die we nu hebben is van de ikea. Dit is niet zonder slag en stoot gegaan door verkeerde voorraad informatie, leverinstermijnen die flink uitliepen door een kwaliteits onderzoek met de mogelijkheid dat onze keus niet meer geleverd kon worden, kleurverschil en verschil van afwerkingskwaliteit. We werden van het kastje naar de muur gestuurd met onze klachten. Uiteindelijk toen we het na een jaar echt zat waren zijn we bij de klantenservice gaan zitten en eisten we dat een vast contactpersoon de problemen op zou lossen anders zouden we stampij gaan maken daar. Uiteindelijk hebben ze het opzich wel netjes opgelost maar nu zitten we eigenlijk met een keuken die niet onze smaak is. Omdat we toch sneller willen gaan verhuizen dan we in eerste instantie dachten valt hier goed mee te leven.
Wij zijn ook bij de keukenconcurent geweest en hebben daar een prachtige keuken zien staan deze was in de aanbieding omdat het een showroom keuken was geweest....dus wij dachten dan dat ie ook een stuk goedkoper zou zijn.... Volgens de meneer de baas daar zou die keuken nieuw 25.000 euro kosten (oeps ...iets bbuiten ons butget) We zijn uiteindelijk voor onze 2e hans keuken (want dat is een showroom keuken toch?) dan op een prijs van 15.000 euro uitgekomen. Maar geluk boven geluk hebben wij nog niets ondertekent en alles op papier laten zetten. Toen we later thuis kwamen hebben we eens op de internetsite van de KC gekeken en daar vonden we al snel onze keuken ...presies dezelfde opstelling! alleen de prijs was ietsjes verschillend. De keuken stond daar nieuw voor 4.100 euro dus meer dan 20.000 euro verschil. Zòn bezeikte boel is de keukenconcurent dus! Nu hebben we een keuken van de IKEA inc. apperatuur koste deze nog geen 4000 euro en we hebben er 25 jaar garantie op .....dat geeft geen enkele keukenboer je. Het is wel even wat werk maar je kan deze ook laten plaatsten. Ik heb een foto in mijn album staan...wij hebben hem zelf geplaatst. Groetjes