Autostoel...wel of niet achterwaarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BVS, 2 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    De naam zegt het al..wel of niet achterwaarts. Natuurlijk os het veiliger maar er hangt wel een prijs aan.

2. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Gaat over autostoel groep 1

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben geen achterwaartse.. Dochter zit sinds ze 11 mnd is in de Axiss

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Wij hebben in het begin wel achterwaarts vervoerd, met een autostoel van Nania. Niet duur en kan zowel voorwaarts als achterwaarts. In het begin vond ik dit een ideaal stoeltje, maar ik ergerde me er steeds meer aan. En dan vooral aan de bandjes, deze zakten altijd af.

Sinds vorige maand hebben we de Maxi-Cosi Tobi en ik vind dat een heerlijk stoeltje. Onze 2e kindje wil ik straks zo lang mogelijk in de Maxi-Cosi vervoeren en dan meteen in een stoeltje die alleen voorwaarts kan.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben voor beide kinderen een voorwaartse stoel. Ik zou niet weten hoe het anders in de auto moet passen en dan hebben we niet eens een kleine auto.
    Ik wist trouwens niet eens dat achterwaartse stoelen bestonden tot ik laatst een topic erover zag.
    Maar een achterwaartse stoel lijkt me ook helemaal niet fijn, nu kan ik afentoe even naar achter kijken en wat eten/drinken of speen geven.

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Vanaf 2018 worden de regels weer veranderd, dan ben je verplicht ze achterwaarts te vervoeren tot een bepaald gewicht (geloof ik)... Wij schaffen daarom meteen een achterwaartse aan, anders ben je dubbel zo veel geld kwijt

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Wij hebben een joie i-anchor
    Die kan lang achterwaarts, maar ook voorwaarts.
    Toevallig van het weekend voor het eerst voorwaarts gezet, de jongste gaat binnenkort in zijn stoel en dan oudste zoon in een gewone voorwaartse.
    Anders past het niet in de auto.
    Dochter moet tussenin en ze kan er anders niet langs.

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier achterwaarts. stoel tot 25kg dus kan lang mee. speeltjes aangeven wil ook zo wel en met een spiegel heb je altijd zicht. zoon zelf vind dit echt superfijn, hij kan mooi door de achterruit naar buiten kijken.

En we hebben een golf, dus geen extreem grote auto.

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Dit dacht ik ook!! Het past bij ons absoluut niet, de voorwaartse stoel past net achter de bestuurder en de maxi cosi achter de bijrijder stoel, maar dan zitten we eigenlijk al niet comfortabel. En we hebben een (kleine) stationwagon. Mijn man is vrij lang.
    Wij hebben een maxicosi pearl op izofix en een simpele nania stoel klasse 1,2,3. Dus we kunnen afwisselen.

Hopelijk zijn mijn kindjes straks groot genoeg zodat we niet zo'n achterwaartse hoeven aan te schaffen.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Naar voren gericht, het paste anders niet in de auto. Uk stopte ook pas met huilen toen hij naar voren zat.nu zit hij met plezier in de auto ( in plaats van schreeuwen/ brullen)

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. En nu ze vooruit zit, is eindelijk het huilen in de auto gestopt.

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wel. Is simpelweg een heel stuk veiliger en (in mijn ogen) het geld dus wazrd.

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik snap wel dat het veiliger is maar betekent dat ze dan de gehele rit tegen de bank aan kijken? En hoe krap zit dat wel niet of komen ze verder naar voren? Soms vind ik die wetgeving wel wat ver gaan. Als bijrijder ga je toch ook niet met je rug tegen de rijrichting zitten? Is toch voor die kinderen ook niks aan.

14. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik heb het eens opgezocht. Krijg je bij deze wet ook een nieuwe auto? Vriendlief is 2 meter en zelf ook niet de kleinste maar dat gaat toch nooit passen!

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    waar denk je waar ze tegenaan kijken als ze voorwaarts zitten?;)

hier kijkt hij over de bank door de achterruit. en zoon huilde hier ook in de maxicosi, maar in de achterwaartse stoel niet. heeft hier dus niet met achteruit rijden te maken maar met de houding van de maxicosi (liggen en vrijwel niks zien).

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja dan kijken ze ook tegen de achterkant van een stoel aan maar valt er na mijn idee wat meer te zien zoals ik ze net zag zitten op de foto's die ik had opgezocht. Vind het zelf nogal vreemd. Voor de hele kleinste misschien niet maar tot 15 maand? Las ook dat je auto dan iso fix moet hebben. Heeft toch ook niet elke auto?

17. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben een voorwaartse stoel gedaan. Achterwaarts zit inderdaad een prijskaartje aan en wij vonden het best veel geld. Ja het is veiliger, maar ook dan kan er altijd wat verschrikkelijks gebeuren.
    En ze zit nu zo heerlijk naar buiten te kijken.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier bewust voorwaarts. De maxicosi pearl.

19. Koon

Koon Niet meer actief

Hier tot 3 jaar achterwaarts gezeten. Toen was hij er helaas uitgegroeid. Nu past het ook niet meer met de maxi cosi van de jongste er bij. Dan kan mijn vriend geen auto meer rijden.
    Zoon kon gemakkelijk naar buiten kijken hoor en wij prima alles aangeven. Achterwaarts zitten ze zelfs dichterbij! Huilde ook vaak in de maxi cosi, maar in de achterwaartse stoel was dat ook over.
    Ik kan me echt niet voorstellen dat je je baby voorwaarts zet, maar dat is nog steeds de norm zo zie ik ook in mijn omgeving. Ik ben blij met de nieuwe richtlijnen.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hier voorwaarts. Ten eerste omdat toen we deze stoel kochten voor de oudste, er nog nauwelijks iets bekend was over achterwaartse stoelen, ze waren in ieder geval niet in de winkels waar wij waren.
    Ten tweede, er zijn meer factoren die de veiligheid beinvloeden. Grootte en soort auto, korte/lange ritten, route, etc.
    Je kunt een dure achterwaartse stoel kopen waarin je kind superveilig zit, maar als je in een klein autootje rijdt is het risico op letsel al weer groter. Als je dagelijks in druk verkeer rijdt ook, als je vaak lange autoritten maakt ook.
    Wij rijden in relatief veilige auto's, 90% van de tijd met de kinderen in rustig verkeer en veelal korte ritten. Dat maakt het autorijden al een stuk veiliger. Achterwaartse stoelen passen daarnaast niet in onze auto, tenzij ik zelf met mn knieeen tegen het stuur ga zitten en dat lijkt me ook niet veilig.
    Inmiddels zijn onze kinderen bijna 4 en 1,5 dus achterwaarts is geen absolute must meer.

Deel Deze Pagina