Ja en mensen zeggen "In mijn Aygo past hij prima", maar vertellen er niet bij dat dat dan achter de passagiersstoel is en dat daar dan alleen nog iemand op past van max. 1.60m Wetgeving rondom dit hele punt is er nog helemaal niet door, maar babywinkels roepen vanalles om te verkopen. 2018 zijn "de plannen".. Hebben we voor die tijd niet toevallig weer verkiezingen? Nog helemaal niks zeker dus..
Dit. Als de wet echt zo ingrijpend gaat veranderen op dit punt zou er al lang meer informatie over zijn. Zie bijv op de site van Babydump nog geen woord erover staan, kan zo ook niet 123 een achterwaartse stoel vinden.
Het gaat er ook om dat de impact van een frontale botsing vele male groter is. Op het moment dat je van achter aangereden wordt dan rij je zelf nog of sta je stil en heb je dus alleen de krachten van de andere auto. Bij een frontale botsing rijden beide auto's in tegengestelde richting en heb je dus beide krachten. Kans op letsel is dan veel groter. En die kans is niet alleen in de stad, maar juist op de buitenwegen waar je 80 of 100 rijdt. Ligt er ook aan waar je woont, maar ik rij hier veel vaker op 80/100 wegen dan op de snelweg.
Hier twee achterwaartse stoelen, te gebruiken vanaf geboorte en om te bouwen tot stoelverhoger. Helaas is de jongste snel autoziek dus rijdt hij voorwaarts. Elke keer spugen vind ik nogal sneu.
Ik heb een bmw 3 serie station en de axiss staat bij mij ook achter de passagiersstoel....nou daar past nu ook alleen nog maar een lilliputter op....de Axiss is een voorwaartse stoel....gelukkig rij ik meestal alleen in mijn auto en hoeven er geen mensen mee te rijden op de voorstoel. Achter mij past ook geen volwassene trouwens want ik ben zelf ook 1.81 m en heb dus wel wat ruimte nodig in de auto haha. Voordeel van die Axiss is echt wel dat je hem kan draaien naar de deur toe, scheelt een hoop gepriegel om hem in en uit de auto te krijgen.
Mijn vriend paste nog op de bijrijders stoel met zijn 1.90m hoor En nee, niet met zijn benen in zijn nek.
Joh.. Er wordt hier heel vaak als argument gebruikt dat het niet past. Terwijl veel mensen, zeker een gezin, over het algemeen grotere auto's hebben. Vandaar mijn voorbeeld met een aygo. Maar goed. Die cijfers zijn er nou eenmaal. En ook zelf nadenken kan ik prima. Vandaar de keuze om langer achterwaarts te vervoeren 👍🏼
Wij hebben een tijd in Scandinavie gewoond en daar is het standaard tot 4 jaar achteruit. Dat vind ik zelf wat overdreven, Wij zijn nu heel blij met de Nuna Rebl. Zolang achterwaarts wordt geaccepteerd blijven we dat doen en ik hoop het zeker tot 2 jaar vol te houden. Ik vind het zelf wel gezelliger als ze voorwaarts zit, want dan kan ik haar beter zien, maar veiligheid is toch echt belangrijker dan gezelligheid. Dat vind ik vooral een ding bij lange autotochten over snelwegen, want als het daar fout gaat dan is het ook echt mis. Maar goed het zijn wel dure dingen die goede autostoelen, dus ik hoop dat we er lang gebruik van kunnen maken!
We hebben het zelf toch echt in veel grote auto's geprobeerd maar helaas. De lengte van de ouders is toch echt doorslaggevend of het past of niet. Wij gaan dus niet voor een achterwaartse.
Ik heb het toch echt geprobeerd in onze mégane en Skoda, en in beide paste de achterwaartse stoel niet als ik ook nog wou meerijden. Geen idee hoe dat in godsnaam in een aygo past, maar goed, in die van ons ging het toch echt niet.
Hier in beide auto's een achterwaartse (2waypearl van maxi cosi). Omdat we ook voor mijn schoonouders een autostoel nodig hadden, hebben we voor daar een voorwaartse (3 stoeltjes is een flinke kostenpost, maar ze zijn onze oppas en in geval van nood en als ze onze dochter meenemen met boodschappen doen enzo moeten ze wel een stoeltje hebben). Zolang achterwaarts prima gaat, laten we de stoeltjes zo. Ik heb een spiegel aan de hoofdsteun, dus kan mijn dochter goed zien als ik naar achter kijk. In de auto heeft ze ook een speeltje. Die blijft in de auto, dus is haar speciale autospeeltje. In mijn vriends auto hebben wij dit net zo gedaan.
Hier ook de 2waypearl en een spiegel aan de hoofdsteun zodat we onze zoon kunnen zien, hij vermaakt zich prima door uit zijraam te kijken en heeft totaal geen last van zijn (lange) benen tegen de achterbank aan. Hij is nu 20 maand en hoop hem zolang mogelijk achterwaarts te kunnen vervoeren want vind die extra veiligheid wel belangrijk.
Als het past zou ik altijd voor achterwaarts gaan. Zo veilig mogelijk voor onze kindjes, toch? Als het niet past is het niet anders.
Het past niet altijd. Ik heb een boodschappenwagentje (daihatsu cuore) en daar past het prima in, achterwaarts. Maar in onze seat Ibiza past het absoluut niet. Dus kleine auto's zijn niet altijd minder ruim van binnen. Je moet er alleen niet vanuit gaan dat je een achterbak hebt Ik ben 1,88
En mijn stelling was dus dat het niet in alle auto's past. Maakt niet uit of het officieel een grote bak is of niet, het gaat om hoe die ruimte van binnen is ingedeeld EN ook om de lengte van de ouders. En die cijfers: ja, er zijn wel meer cijfers. Ik ben van een groot deel van 'wetenschappelijk onderzoek' niet zo onder de indruk, omdat er vaak volkomen verkeerde conclusies getrokken worden. Achterwaarts vervoeren is enkel veiliger onder zeer bepaalde omstandigheden. En onder andere omstandigheden is voorwaarts vervoeren dan dus were veiliger. DAT zijn feiten.
Hier de Nuna rebl ... Heerlijke stoel .. Kan ook draaien Voor, achter en naar de deuropening voor het makkelijk inzetten . Zeer blij mee .
Wij hebben een britax 2way. Onze zoon van 3 past er nog prima in, hij past in onze Yaris en hij past in ons budget. Indien nodig kan hij ook nog voorwaarts, maar tot nu toe klaagt onze zoon nog nergens over en blijft hij lekker achterwaarts. Het fijnste van deze stoel voor ons is dat deze ook in het midden kan waar we alleen een heupgordel hebben. Om straks iedereen te vervoeren zullen we alle plekken nodig hebben en dat gaat dus lukken. Als de nieuwe baby straks uit de maxi cosi is gegroeid is de (dan) middelste wel toe aan de volgende groep.
Wij hebben vervoeren voorwaarts, ik vond het zo verschrikkelijk veel duurder. Ook vind onze dochter het heel fijn om ons te kunnen zien, en kunnen we haar snel troosten als er wat is. Ook past het bij ons beide auto's slecht, vooral omdat wij al langer zijn. Nu zelfs met de standaard autostoel moeten onze stoelen al naar voren.