Mijn dochter van 7 maand is de laatste weken erg vroeg wakker. Waar het eerder 7 uur was is het nu 6 uur en owhja soms begint ze al om 5 uur. Tis dan meer kletsen, kraaien enz. Soms valt ze weer in slaap soms niet. Nu gaat ze rond half 8 in de avond naar bed. 6 uur vind ik al aardig vroeg maar 5!! Nu komt er ook een tandje aan, zie hem al. De ander is al door. Maar voortijd was ze ook al een vroege vogel. Qua slaapjes doet ze er nog 3 rond 9 een uurtje. Rond 12 twee uurtjes en rond half 5 een uurtje. Later op bed leggen. Bv 8 uur heeft geen zin. Vannacht was het ook 5. En minder slapen overdag ook niet echt. Zal het een fase zijn, tandjes of hebben jullie nog tips? Ik haal haar er niet eerder uit dan half 7 en gaan kijken heeft geen zin dan denkt mevrouw helemaal dat de dag is begonnen en valt ze niet meer in slaap.
Mijn dochter heeft het ook, lente, eerder licht, vroeg wakker. Balen maar niks aan te doen. Als ze tevreden ligt te kletsen gewoon lekker laten liggen tot een acceptabel tijdstip, doe ik ook.
Hier nu ook eerder wakker hoor en weet van vorig jaar dat dat ook zo was, terwijl zoontje normaal echt wel tot 8.00/8.30 kan slapen. Nu is het vaak 6.30/7.00. Hier laat ik hem ook altijd nog even liggen, zolang ze niet huilen kan dat geen kwaad hoor! Wel sliep mijn zoontje hier met die leeftijd nog maar 2x en hij sliep hierdoor 's nachts wel langer. Hij sliep van 10.00-12.00 en van 15.00-17.00 en dan rond 20.00 weer de nacht in. Ik snap dat ze van 14.00 tot de avond niet red, maar misschien kan je beide dutjes wat opschuiven.
Hier inderdaad ook wel eerder wakker dan in de winter, door denk de lichtinval. Echter vraag ik me af of het om 5 uur al licht is buiten dus of het daar door komt? Het kan inderdaad zijn dat je dochter gewoon een vroege vogel is, maar wat gebeurd er als je haar bij het wakker worden een flesje en schone luier geeft, licht uit houden en haar dan direct weer terug stopt in bed? Gaat ze dan nog even verder slapen of blijft ze wakker? Mijn dochter heeft dat nl ook een periode gehad dat ze eind van de nacht wakker werd voor een fles en vervolgens weer één of twee uurtjes verder sliep.
Nou donker is het wel verduistering rolgordijn inclusief gordijn ervoor. Dat slaapje is zo moeilijk op te schuiven. Wanneer ze om half 7 wakker wordt red ze het net tot 9 uur. Slaapt dan een uur tot 10 en gaat er om 12 weer in. Om half 2 vandaag al weer wakker. Vaak rond twee. Maar red het dan echt maar tot vier en wanneer ze om 2 wakker wordt tot half 5. Hoe heb jij dit opgelost?
Hier sinds die tijd ook een vroeg Wakkere baby. Papfles er in en teruggelegd. Meestal slaapt ie dan nog FF door
Ik heb ook een vroege vogel, hoewel tegenwoordig om 6.30 ipv 6. Periodes ook veel vroeger. Vanalles geprobeerd. Later in bed. Fles geven en terugleggen. Ging dan echt niet meer slapen. Ik heb het maar geaccepteerd en is maar tijdelijk. Totdat we met een slaapwekker aan de gang kunnen, duurt helaas nog even
Hmm... ja dat is een lastige en is ook wel lang ja van 6.30-10.00. Wat ik hier deed bij de overstap naar een slaapje minder was hem gelijk na de ochtendfles weer terug leggen. Hier kwam hij vaak tussen 5.00-6.00, dan gaf ik hem een fles in z'n bed en sliep hij vaak gelijk weer verder tot 8.00 ongeveer. En dan kom je dus wel op deze tijden uit. Maar ik heb ook wel periodes hem gewoon opgehouden, bv. eerst tot 9.30 en daarna tot 10.00, want je moet ergens iets rekken wil je het op kunnen schuiven. Maar mijn zoontje kon dat (met wat afleiding) wel hendelen. Ik denk dat je zelf je kindje het beste kent en kan inschatten wat evt. zou kunnen werken.
Ja 2 slaapjes lijkt mij echt nog wat te vroeg ook wat betreft rekken. Ze wordt nu al niet blij wanneer ze na 2 uur ongeveer niet op bed komt.
Mijn zoontje sliep op die leeftijd van 10 tot 12 en van 2 tot 4 en ging dan savonds om 8 uur zijn bed in en sliep dan tot de volgende ochtend half 8. Ik zou proberen het ochtendslaapje een uurtje te rekken en proberen het slaapje van half 5 er uit te halen
Ik zit ook op het moment te wachter dat ik een slaapwekker kan gaan introduceren (en dan nog hopen dat het helpt) Mijn zoon wordt al zolang ik me kan herrineren wakker tussen 5:00-6:00. En nee, hij wordt niet kletsend wakker helaas. Meer een soort sirene...
Dat hoeft toch ook niet? Dafne is pas sinds ze 1 is over op 2 slaapjes. Ze sliep dat derde korte dutje niet meer. Ik had echt geen zin om te gaan rekken enzo. Zij had er nog behoefte aan, nou prima. Nu rek ik wel een beetje naar slaapje 2. Ga dan boodschappen doen of wandelen. Anders duurt t nog erg lang tot 19.15.