Dames, Wij wonen in een appartement welke middels twee trappen te bereiken is, staat inmiddels te koop om daarna te verhuizen naar een eengezinswoning met tuin. Alleen de verkoop gaat helaas niet zo hard Ik heb echter het probleem dat we ook een kleine hal beneden hebben waar de kinderwagen niet in past. Het onderstel hangt nu aan de muur. Maar ik merk toch dat ik minder vaak dan ik wil de deur uit ga. Het is nogal een gedoe met die bak van de trap af, lekker ontspannen thuiskomen na een lange wandeling is helaas geen feit. Ik ben gebroken als ik met me dikke winterjas, me zoon in de wandelbak twee trappen op moet. Oja en ik heb ook nog eens een keizersnede gehad. (nu 7 weken geleden) Wie heeft nog meer dit probleem en wat doen jullie? Doorbijten :x
wat onhandig! Snap wel dat je hoopt snel te kunnen verhuizen, maar tot die tijd even een oplosing verzinnen. Is een draagdoek geen optie? Kun je boven omknopen met uk erin en daarna lekker wandelen en weer naar binnen. En dan de kinderwagen als man/vriendlief er is mag hij mooi sjouwen !
Inderdaad draagdoek/zak....Hier hetzelfde probleem, alleen heb ik helemaal geen ruimte beneden dus zowel het onderstel als de wandelwageninzet staan boven en moeten eerst 6 treden af voor we kunnen gaan....zeer irritant. Neem nu eigenlijk altijd de buggy als we weggaan, die is een stuk lichter, maar goed, daar heb je nu niets aan. Maar toen mijn dochtertje kleiner was nam ik haar altijd mee in de draagzak.
Mensen waar ik vroeger oppaste, hadden de kinderwagen in de achterbak van de auto liggen (dus alle onderdelen) en droegen dan hun kindje in de draagzak naar boven...Moet wel net je auto thuis staan natuurlijk
Ik wilde indd ook voorstellen om alles in de auto te laten liggen. Maar dan moet je die wel altijd hebben staan natuurlijk! Heb je geen schuurtje waar je de wagen gewoon in kan laten staan? Alhoewel dat misschien nu wel een beetje koud is om je kleintje dan in de wagen te leggen. Je zou wel de dekentjes kunnen opwarmen boven met een kruik en die dan in de wagen leggen.... xx
Hier een beetje hetzelfde. alleen dan ook nog met een hond erbij. ik had de keuze tussen de wandelwagen hier boven in m'n gang te zetten (opgeklapt) of uitgeklapt in de berging. beide niet handig. als hij boven stond dan moest ik hem eerst naar beneden slepen en vervolgens met kind en hond de trap af. heb hem ook een tijd met kind erin en hond er naast van de trap gereden (op z;n achterste wielen en dan tegenhouden) maar dat was ook een gedoe. in berging was ook lastig want dan die is hier buitenom. dus met kind in ene arm en hond aan de andere kant naar de berging heen en terug. of eerst de wagen halen en dan de rest en daarna de hele bende weer terug ik ging inderdaad niet makkelijk de deur uit voor een wandeling of zo. toen een beco butterfly draagzak gekocht. echt een uitkomst. kleine er in en vervolgens naar de berging (of auto) lopen om de wagen te pakken en kleine over te leggen. of voor kleine dingetjes zoals even snel de hond uitlaten of een kleine boodschap deed ik d'r gewoon in de draagzak. gelukkig voor elkaar gekregen dat ik nu m'n wagen beneden in het afgesloten portiek mag zetten. staat hij opgeklapt in een hoekje.
Dames bedankt! Draagdoek ga ik van het weekend eens voor kijken, dat is inderdaad een optie, alhoewel meneer het echt heelijk vind in de wandelwagen. Hij kijkt zo mooi om zich heen en ik zie hem genieten, hij geeft ook vaak een brede glimlach. Moet dan we een doek zijn waar hij lekker in kan kijken en ook kan slapen als hij wil. Hebben jullie tips? welke doek/zak ik dan moet nemen?
heb je geen berging waar je de wagen kan laten? dan hoef je hem alleen naar beneden te dragen en in de wagen te zetten. als je voor een draagzak gaat dan in ieder geval een ergonomische. eentje waarbij ze in de kikkerhouding zitten. dus knietjes hoger dan de heupjes. ik heb een beco butterfly. die kan je vanaf de geboorte gebruiken tot een jaar of 3. ik draag m'n dametje er ook nog regelmatig in. (is 10 maanden).
wij hebben wel genoeg ruimte en een berging beneden dus wat dat betreft geen probleem, maar toch is t wel een hele onderneming om weg te gaan. Wij wonen 3 hoog zonder lift dus best wel een gedoe. Nu ik zwanger ben van de 2e verlang ik helemaal gigantisch naar een eengezinswoning. Gelukkig zit er al aardig schot in bij ons en hoop ik toch snel te verhuizen..
Lastig, hier hadden we hetzelfde probleem en hebben om die reden een bugaboo bee gekocht. Hierin ligt de baby in een babynestje maar die kan met wagen en al ingeklapt worden. Voor nu is denk ik een draagdoek een goede oplossing.
Ik draag mijn zoon ook vaak in de een draagdoek. Ik vind het ideaal Via draagdoek.nl kun je een doek lenen (betaal je wel verzendkosten) mss is dat een idee, kun je eerst kijken of het wat voor je is voor je een dure doek aanschaft. Of misschien is er iemand in je omgeving die er een heeft en dat je die eens leent.