Mijn dochter gaat nu meestal niet meer op het potje, maar op de grote wc met een wc bril verkleiner. Ik vroeg me af tot welke leeftijd kindjes de verkleiner nodig hebben. Vanaf wanneer gaan ze zonder op de gewone bril zitten?
Hoi, Ons zoontje heeft nooit op het potje gezeten maar meteen op de wc met verkleiner. Na 2 weken zag hij op de peuterspeelzaal dat andere kindjes op de grote bril gingen zitten dus dit doet hij nu ook. De kleine bril heb ik dus weinig gebruikt,ben blij dat hij op de grote bril kan zodat hij op andere plaatsen ook kan plassen. Maar even een antwoord op je vraag,je kunt het proberen met haar. Zet haar op de bril en zeg dat ze met haar handjes moet steunen op de bril zodat ze niet in de pot zakt...
Onze meid wilde vrijwel meteen op "het grote gat" Het potje moest ze ook niks van hebben, ze wilde op de wc. Dus de verkleiner eigenlijk amper gebruikt.
Onze meiden gingen vanaf 1.5/2 jaar speels op het potje en vanaf 2/2.5 fanatiek. Vanaf 2.5/3 jaar mochten ze het potje boven neerzetten voor snachts (dus nachtluier uit) en overdag op de wc Ja, natuurlijk gebeurden er wat ongelukjes, maar wat fijn dat ze luierloos waren toen ze naar de psz gingen. (ik vond die bril verkleiner niks, nooit in huis gehaald)
Ok, toch veel reacties dus dat ze het kort gebruiken. Ze plast ergens anders wel eens op de grote wc, maar dan hou ik ze vast. Anders valt ze er echt steeds bijna in... Hoe moet dat dan met vegen? Dan heb je je handjes niet op de bril.... Misschien gekke vraag hoor, maar ik zie het niet zo voor me...
Dat vegen doe jij, tot ze t zelf kan. En billen vegen is van de wc af en bukken. Althans, zo gaat t hier.
Hier gebruiken wij de wcbril verkleiner heel veel. Zowel boven als beneden. Ook bij de oma's is er eentje. Mijn zoontje heeft wat meer tijd nodig op de wc en zo kan hij net wat meer ontspannen zitten.
Wij hebben een wc bril met een verkleinen erin. Onze middelste bijna 4 1/2 gebruikt hem nog vaak ze is nog wel smal hoor maatje 86 zomerkleding. Oudste heeft een wat steviger figuur en heeft hem eigenlijk niet gebruikt ze was met 21 maanden op het potje of wc. Jongste gebruikt hem ook omdat hij anders te ver naar beneden zakt en tussen de pot en bril door plast.
hier nog in gebruik voor beide, ze kunnen wel zonder maar als ze moeten poepen zitten ze het liefste met
Vanaf dat de jongste 3 is niet meer. Eigenlijk maar heel kort gebruikt. Hij kan prima naar de wc zonder verkleiner.
Onze zoon durft nu buitenshuis al wat beter op de grote wc, zonder dat ik hem vast hoef te houden en hij mij ook weer krampachtig vasthoudt! Hij is groot voor zijn leeftijd en ik merk ook dat het nu wat beter gaat passen. Een enkele keer gaat huis thuis ook al gewoon op de wc, maar meestal gebruikt hij liever de verkleiner nog hoor! Ik denk dat hij zeker nog we een oaar maanden de verkleiner zal gebruiken.
Wij gebruiken het nog wel, maar bij anderen niet. Hij kan het prima zonder dus ik denk dat we het nog wel een keertje weg laten. Zo kan hij er alleen maar makkelijker op komen. Psz of kdv is altijd een kleinere wc bril dus niet met een grote te vergelijken...!
hier staat ie nog steeds alleen wel uit het gezichtsveld, gebruik de verkleiner met trap nog steeds als de kids ziek zijn.
Hier zitten beide zoons 5 en 6 er nog op met poepen om meer ontspannen te zitten. Maar bij ons is hij geintegreerd in de gewone bril