Autostoel zonder of met isofix?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lentes, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

De romer king autostoel hebben we aangeschaft wat ik dacht dat wij geen isifix hadden. Nu vertelde mijn zus dat isofix 2 haken tussen de achterbank zijn en dat hebben we dus wel.
    Ik dacht dat het dat systeem was waar je zo je maxi cosi op kunt zetten.

Maargoed, nu vertelde mijn zus ook dat isofix veel veiliger is dan bevestiging met de autogordel en de romer moet dus met de autogordel.

Eerst had ik het gevoel gekozen te hebben voor een hele veilige stoel maar nu twijvel ik of het de juiste is of dat ik beter terug kan naar de winkel voor een stoel me isofix.

Ik baal wel want we hebben hem dankzij een mooie aanbieding niet al te duur aangeschaft..

Wat is jullie mening?

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wij hebben er 1 met en een zonder isofix.... naast dat isofix zo makkelijk is, is het ook veiliger....

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wij hebben een isofix in de auto en dus een auto stoel gekocht zonder isofix.

Als we het wel hadden dat had ik ook een stoel gekocht met want het schijnt inderdaad veiliger te zijn.

4. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ik heb een stoel zonder gekocht. Dit omdat mijn dochters nog weleens meerijden (uittje van school, familie enz), en niet iedereen isofix heeft.

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook zonder. Eerst omdat we geen isofix hadden, nu hebben we die wel in de nieuwe auto, maar vind het zonde om weer een nieuwe stoel te kopen...

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

7. tulip

tulip Niet meer actief

veiliger ligt eraan hoe je ermee omgaat. Het punt waarop isofix veiliger is is omdat als je die erin klikt de stoel meteen goed staat. Bij de autogordel worden mensen slordiger met erin en eruit halen waardoor de stoel niet altijd even goed vast gezet wordt.
    Wij hebben 2 auto's 1 met en 1 zonder isofix mogelijkheid. Wij hebben voor 2 stoelen zonder isofix gekozen zodat we niet met de stoelen hoeven leuren en dan is het net zo veilig.

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wij hebben ook een romer zonder isofix en deze stoel wordt juist als de veiligste stoel verkocht! Daarnaast heb ik ook alweer gehoord dat er tegenwoordig ook ingebroken wordt in auto's om die isofix, dus moet je dat dingf er eigenlijk ook elke keer uit gaan halen...onhandig dus...

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Op de site van de consumenten bond kun je precies de voor-en nadelen lezen van wel/niet isofix.. Kinderzitje bevestigen | Consumentenbond

Isofix is bewezen veiliger dan niet isofix. Alleen maakt dat een stoeltje zonder isofix niet per definitie onveilig.. Alleen zou ik dus als ouder zijnde àltijd kiezen voor een isofix stoeltje als dit systeem in mijn auto zit.. En een isofix stoeltje kan ook gewoon gebruikt worden in een auto zònder isofix, dus met een keertje overzetten als het zo uitkomt geen probleem. Je kunt de haken van de Römer gewoon naar binnen trekken, zodat de bekleding van een niet isofix auto daar geen last van heeft..

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier ook isofix in de auto en ja, ik heb de familyfix gekocht. Nu zit de maxicosi er nog op maar heb voor straks de autostoel (MC Pearl) al klaarstaan..
    Mij lijkt het wel veiliger dus:)

11. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hier ook familyfix en zijn er heel blij mee!
    Vooral in begin geen gedoe met gordels,1 klik en rijden maar.
    Hij geeft direct aan of het stoelje goed of fout zit.

12. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Sorry even offtopic :)

Is de Romer autostoeltjes van Britax?:)

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij hebben isofix, en net de mc pearl in de auto staan.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hadden de maxi cosi wel met isofix (easyfix) maar het vervolgstoeltje niet. Hij moest namelijk ook bij mijn ouders in de auto passen en die hadden geen isofix. (en de maxi cosi kon je ook zonder isofix vastmaken).

Nu hebben mijn ouders onlangs hun auto in het ruim van hun schip laten vallen doordat de kraan afbrak (ja ja...) dus ze hebben een nieuwe besteld en die heeft wel isofix. Het volgende stoeltje heb ik dan ook met isofix besteld.

15. Lady7

Lady7 Niet meer actief

wij hebben een autostoeltje die met gordels wordt vast gemaakt. het is niet minder veilig als isofix, als je het stoeltje maar goed vast zet. op de site van maxi cosie staat het volgende
    Is IsoFix veiliger dan installatie met een autogordel?

Antwoord Een goed geïnstalleerd autostoeltjes van Maxi-Cosi is het veiligste in zijn klasse. Door de IsoFix-methode kan het autozitje niet onjuist geïnstalleerd worden, maar IsoFix is niet veiliger dan wanneer het zitje op de traditionele methode wordt geïnstalleerd. IsoFix voorkomt onjuiste installatie omdat een kleurindicator (rood of groen) wordt gebruikt om de correcte installatie van verschillende onderdelen aan te geven.

gewoon goed vast zetten dus :)

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik wou na de maxi cosi ook een vervolgstoel die op de isofix kan. Maar een HEEL groot nadeel is dat stoel 2 van maxicosi ook echt alleen maar op de isofix kan. Die kan dus niet ook met een gordel worden vastgemaakt. Wij hebben een auto en een busje en in de bus kan geen isofix geplaatst worden dus hebben we toch voor een romer gekozen. Anders kan mijn zoon niet meer mee in de bus en dat zou zooo onpraktisch zijn. Geen slimme zet van maxi cosi, moeten ze toch nog eens naar kijken.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier straks een auto met isofix. Volgende stoel wordt eentje die zowel met als zonder kan.
    Hebben dan 1 auto met en 1 auto zonder isofix.
    Voor de maxicosi hebben een een easybase.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En het volgende staat op de site van de consumentenbond;

~Er zit weinig speling in dit bevestigingssysteem omdat het zitje direct aan de auto vastzit. Dit is over het algemeen veiliger. Uit onze test blijkt dat Isofix-zitjes over het algemeen iets beter scoren bij frontale botsingen en botsingen van opzij dan zitjes met gordelbevestiging. Bij groep 0 zitjes zijn de verschillen niet zo groot, maar bij groep 1 zitjes zijn de verschillen duidelijk zichtbaar. Een uitzondering hierop vormt een groep 1 zitje met vangtafel: dit zitje wordt met de gordel vastgezet, maar biedt toch zeer hoge bescherming. De tot dusver geteste kinderzitjes met ISOfix-bevestiging bieden een hoog veiligheidsniveau.~

Dit lijkt mij betrouwbaarder dan een site die zijn eigen product aanprijst;)

Maargoed, ieder zijn keuze en dat geeft ook niks. Maar het is een (getest!) feit dat een isofix stoeltje net even veiliger is, dan een stoeltje zonder. Wat je daar zelf verder mee doet, is aan jezelf natuurlijk, maar je kunt het niet weerspreken;)

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Britax en Römer zijn hetzelfde.

Römer King met isofix is de Römer DuoPlus.

20. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Een stoeltje met isofix kan dan wel iets veiliger zijn, maar ik krijg nu echt het idee dat ik een risico neem omdat ik toevallig een auto ZONDER isofix heb.

Isofix zal best veiliger zijn, maar dat betekent niet meteen dat als je het niet hebt, dat dan meteen onveilig is! Als dat echt zo was, dan mocht het allang niet meer, en dat is niet het geval.

Echt... Alsof ik mijn kind bloot stel aan gevaren omdat ik geen geld heb om een auto met isofix te betalen... :(

Deel Deze Pagina