Autostoel zowel gordel als isofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Achterkantvandemaan, 8 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Wij willen maar één autostoeltje aanschaffen. Blijkbaar is mijn auto zo oud dat er geen isofix in zit :cool:

Dus we moeten kijken naar een stoeltje met zowel isofix als gordel.

Heeft iemand hier dat ook? Welke heb je en hoe bevalt dat?

Ik denk echt dat we er maar één nodig hebben, maar als jullie denken dat dat een verkeerde gedachte is hoor ik het graag ;)

- we werken allebei nog steeds thuis
    - opvang is loopafstand (500m)
    - supermarkt is loopafstand (500m)
    - één opa en oma zijn loopafstand (oppas, 300m)
    - als we naar familie en vrienden gaan, gaan we nagenoeg altijd samen
    - autostoeltje halen we er gewoon uit als we thuis zijn en degene die hem nodig heeft neemt hem weer mee de auto in

Shoot!

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook 1 autostoel. Waarom zou je er meer nodig hebben? Je laat hem ook niet in de auto staan neem ik aan? Wij hebben de Maxi-Cosi Pebble Pro i-Size. Past op de isofix en met gordels (maar dat kunnen de meesten denk ik). Ik zou vooral naar veiligheid kijken, bijvoorbeeld naar de Consumentenbond.
    Prima stoel en past met adapters op onze kinderwagen. Je mag ze er niet te lang in laten, maar als je even snel ergens bent wel handig :)

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.269
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij hebben er ook eentje maar wel 2 onderstellen (base), omdat we die niet steeds willen overzetten.

Wij hebben de Cybex Z i Size. Deze kan ook met een gordel vastgezet worden. Ook kan je deze uittrekken waardoor je kindje er iets langer in mag liggen tov de normale stoeltjes. Ook met adapters op de kinderwagen te zetten (Joolz Day 3).

4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Als je gordel hebt, moet hij dan dezelfde base hebben als isofix?

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als je een gordel heb heb je helemaal niks nodig, behalve een achterbank waar het stoeltje op kan staan….

voor zover ik weet is elke stoel sowieso gemaakt voor een gordel en kunnen ze tegenwoordig ook allemaal bevestigd worden met isofix…

dus in de ene auto een isofix base en de andere auto niets, behalve de stoel zelf dan

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.637
    27.293
    113
    Vrouw
    Nee hoor :)

Wij hebben in totaal 3 stoeltjes: groep 0, groep 1 en groep 2/3. Diegene met isofix, zet je ook met gordels zo vast. Zonder base. Sowieso ideaal, als wij de auto lenen van mijn ouders kunnen we een vriendje meenemen van de oudste in een autostoel: dan is gordel ideaal, kun je een beetje schuiven nog voor plek. 3 stoeltjes vult de achterbank enorm namelijk

7. Zwaluwtje13

Zwaluwtje13 Actief lid

29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Wij hebben een Maxi Cosi Pebble 360 gekocht, met bijbehorende isofixbase. Deze kan ook alleen met gordel hoor! Zo kan mijn man ons kindje straks in geval van nood ook met zijn bedrijfswagen naar de opvang brengen/halen. In die bedrijfswagen zit wel isofix hoor, maar we gaan geen isofixbase kopen voor een auto die “niet van ons” is. Wij rijden ook geen prive km met de bedrijfswagen. Dus op de isofix in de familieauto en in de gordel in de bedrijfsauto.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat je een groep 0 stoeltje bedoelt? Had gewoon een maxicosi, die zet je op de voorstoel, airbag uit, riem er goed omheen en klaar.

voor nu het ik een cybex die hebben voor groep 1 en 2 prima stoelen die met en zonder isofix te bevestigen zijn. Dan schuif je die happers gewoon naar achter.

9. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Wij hebben ook altijd een autostoeltje met gordel gehad. Voordeel is dat je makkelijk kunt wisselen tussen auto's. Nadeel is dat je elke keer goed de gordel moet omdoen. Wij hadden de Maxi Cosi Cabriofix. Je kunt er tegenwoordig ook een base (EasyFix) bij kopen speciaal voor gordelbevestiging waarin je de stoel snel in kunt vastklikken. Hier een site met de top 5 gordel groep 0.

Deel Deze Pagina