Autostoel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gisimino, Jan 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gisimino

Gisimino Lid

Aug 24, 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Hallo,

Ik heb heel even een vraagje.
    Ik heb een dochtertje van bijna 2 jaar en zij zit in een een autostoel van maxi cosi (tobi). Nu heb ik het idee dat deze stoel haar al te klein is. Nu heb ik rondgekeken voor een andere autostoel en nu staat er dat een autostoel groep 3 geschikt is voor kinderen vanaf 15kilo of 4 jaar. Mijn dochter weegt zeker 15 kilo als het niet meer is. Zijn er nog meer mensen die hun kind al in een autostoel groep 3 hebben zitten?

Groetjes,
    INge

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik kan me voorstellen dat je dochter met 15 kilo inderdaad niet meer zo lekker in de Tobi zit. Als ik jou was zou ik bij een winkel gewoon eens gaan testen hoe het gaat met een groep 3-stoel en advies vragen.

3. Gisimino

Gisimino Lid

Aug 24, 2006
    78
    0
    0
    Neeroeteren
    Bedankt voor jullie antwoorden.

CaatjeMo zit jou zoontje goed vast in deze stoel. Ik heb schrik dat ze daar niet zo goed in vast zitten als in een autostoel van groep 2.

Heel veel groetjes,
    Inge

4. Ik vind hem er veiliger in zitten als in de vorige...
    Daar kwam hij met zijn hoofd boven uit...

Enige nadeel is wel als hij in slaapvalt het niet handig is,
    tenzij de rugleuning van de grote stoel beetje schuin naar achteren staat.
    En niet zo rechtop. Als ik weet dat hij in slaap kan gaan vallen.
    Dan zet ik hem voorin, met de rugleuning een beetje naar achteren.
    Rugleuning van het stoeltje kantelt dan ook mee, zodat hij als hij in slaapt valt niet zo naar voren met zijn hoofd hangt.
    Ze de stoel niet in ligstand hoor, maar net dat beetje kantelen dat hij niet naar voren hangt met zijn hoofd.

Share This Page