Hallo, wie van jullie herkent dit, of juist niet? ik heb een dochter van 3 en een half, en ik vraag me wel eens af of er niet wat met haar is. Ze is namelijk superbeweegelijk, loopt nooit normaal, is altijd aan het rennen, dansen huppelen enz. Valt heel veel hierdoor, vandaag is er ook 3 x glaswerk gesneuveld, omdat ze niet uitkeek. Kan nog geen halve sec. stilzitten, en ook met speelgoed is ze een minuut bezig en dan pakt ze weer iets anders, met als gevolg dat de kamer er binnen een uur uitziet als met een ontplofte bom. , als ze wakker is, kletst ze, haar mondje staat geen minuut stil. aan het eind van de dag zijn we allebei doodmoe. Daarnaast heeft ze wel super veel humor, en fantasie, ik kan ook erg om haar lachen. Ze is heel lief voor haar broertje en kan prima delen. Ze is slim (leest bijv. al een aantal letters, legt bepaalde verbindingen die je nog niet zou verwachten bij haar leeftijd) Wie herkent deze dingen en heeft wat tips of is het normaal gedrag voor een 3 jarige? groetjes een vermoeide, maar toch wel trotse moeder!
Zou ze misschien iets van ADHD kunnen hebben? Ik heb een nichtje die is ook zo. En heeft het ook, zij is nu 5 ofzo.
Maar waar ik nu ook benieuwd naar ben, hoe zijn jullie kinderen van de zelfde leeftijd, ook zo druk? of kunnen ze een poosje met iets spelen?
Onze dochter van 19 maanden is ook altijd bezig. Zit bijna niet stil en sinds kort wil ze ook geen middag slaapje meer. Ze is (vinden wij) erg wijs voor haar leeftijd. Hier is de kamer ook in notime met speelgoed bezaaid, omdat ze snel is uitgekeken op het ene en dan weer met het andere wil spelen. Ook zij een babbelbox en erg vrolijk, grappig en lief, als je haar iets vraagt doet ze het voor je. Ik denk dat je kindje een bezig bijtje is en het heerlijk vind om bezig te zijn. Super sociaal denk ik. Sommige kindjes kunnen nu eenmaal niet stil zitten
Giovanna is ook zo! Ze rent heel de dag de kamer rond en ze is nog niet wakker of de hele huiskamer ligt alweer overhoop met speelgoed! Zo speelt ze 3 minuten met haar poppenwagen om vervolgens weer 3 minuten met haar schoonmaakkarretje te spelen om vervolgens weer wat anders te pakken. Kwebbelen doet ze tussendoor ook de hele dag en zingen en dansen ook haha. Ik denk dat het wel redelijk normaal is, en denk zeker nog niet meteen aan adhd, ik vind dat die stempel altijd al zo snel gegeven word. Groetjes Channie die aan het einde van de dag ook samen met mijn meisje lekker moe is hahaha.