Is maagzuur doorzichtig van kleur ?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by linda84, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn zoontje krijgt AR sinds hij 6 weken oud is. Dit gaat heel goed en hij was van het vele huilen af. Sinds een week begint hij weer te spugen. Soms als het alweer etenstijd is. Je zou denken dan moet die voeding toch al verteerd zijn. Nu spuugd hij ook waterige spuug. Het is doorzichtig maar stinkt enorm zuur. Is dit maagzuur ?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bij mijn zoontje was dat meestal idd maagzuur..
    ruikt het ook ontzettend zuur??

3. sinada

sinada Niet meer actief

Kan inderdaad maagzuur zijn maar ook maagsap. Dit komt omhoog omdat de darmen gaan veranderen

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ja het stinkt enorm zuur. En zodra hij het heeft uitgespuugd is hij weer vrolijk. Daarvoor was hij aan het huilen. Kregen jullie kindjes hier last van ?

5. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

dat is maagzuur heeft hij er veel last van mischien heeft hij last van reflux men dochtertje heeft dit en het was ook zo doorzichtig en stonk enorm .. als ze teveel zuur overgeven krijgen ze een verbrande slokdarm en dat is geen pretje

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Maagzuur is idd kleurloos ('doorzichtig' is geen kleur.. alle kleuren kunnen 'doorzichtig' van aard zijn ;)) en als je kindje het regelmatig uitspuugt is er meestal sprake van reflux.

7. sinada

sinada Niet meer actief

Hier was het ook zuur wat omhoog kwam.
    Arts nam me niet serieus met als gevolg een verbrande slokdarm 2 weken later.
    Probeer alvast de voeding wat dikker te maken

Share This Page