14 maanden en opeens last van berg?

Discussion in 'Verzorging' started by babyproject, Jan 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hoi meiden,

Onze dochter heeft nog nooit last gehad van berg, maar opeens heeft ze op vooral 1 stuk van dr hoofd allemaal schilfers. Ik kan ze er een beetje afkrabben zonder dat dochter aangeeft dat ze dat vervelend vindt. De schilfers zijn erg vettig en plakkerig. De huid eronder is best rood, maar het vervelendste: er zitten plukken haar aan de schilfers vastgeplakt, dus nu heeft ze een grote kale plek op dr hoofd....

Nu vroeg ik me af: kan een peuter zomaar opeens berg krijgen? Of is het toch iets anders? Gebeurt het met berg vaker dat het haar mee uitvalt? Heeft iemand ervaring met schimmel? Zou dat kunnen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als eenschimmel, ik zou even de huisarts bellen.

3. babyproject

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Heb gisteren de standaard berg-dingetjes gedaan: insmeren met olie en borstelen tegen de haarrichting in en vandaag zag het er wel een stuk beter uit. Minder rood, minder schilfers. Ik had bedacht het nog even aan te kijken, we moeten toevallig maandag toch naar het CB. Of is dat bij een mogelijke schimmel te lang?

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wat zeiden ze bij het CB?

5. babyproject

Dat ik voor dat soort dingen toch echt naar de huisarts moest ;)

Maar 1 keer olie en borstelen leek het meeste er gewoon af te halen en de dagen erna was de huid ook weer helemaal hersteld en niet meer rood. Zo goed hersteld dat ik de plek amper terug kon vinden. En dat terwijl er toch veel haar uitgevallen was? :(

Nu kan ik nog wel een paar schilfers vinden als ik goed zoek (ze heeft me toch een flinke bos haar inmiddels!), en heb CB arts toch even laten meekijken, maar ze vond het er onschuldig uitzien. Adviseerde me om naar de HA te gaan als het echt weer erger zou worden. Ik ga morgen of overmorgen maar even een grondige inspectie doen!

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Onze meiden zijn even oud zie ik... Op een paar dagen na dan. Maar Isabella heeft ook nog steeds berg. We zijn bij het cb geweest en hier zeggen ze dat het kan komen door de shampoo. Ze heeft ons ook aangeraden om haar haartjes niet meer dan 1 keer in de week met shampoo te wassen. Ons meisje heeft ook een flinke bos haar en ik denk dat het hier ook aan kan liggen hoor. Misschien toch niet helemaal goed uitgespoeld ofzo... Wat betreft het haar wat meekomt met de schilfers, dat is hier ook zo. Niet zo erg dat ze kale plekken heeft hoor dus dan zou ik het toch goed in de gaten houden. Maar je zegt dat het nu al beter gaat dus dan denk ik ook weer niet dat het een schimmel is ofzo. Succes in ieder geval!

Share This Page