Andere huis naast ons nu ook te koop...tips ivm verbouwingsgeluiden?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by snoebeltje, May 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Ik werk in de psychiatrie
    Haarlem
    Lieve meiden,
    Gaan we weer:x...
    Sommigen van jullie zullen me wel herkennen van een ander topic over de verbouwing van mn buren waar ik toen heel erg gestressed over was en de periode erna waarin ik het niet meer van me af kon zetten en opschrok bij elk geluid.

Ik heb dat bij die verbouwing niet zo goed aangepakt allemaal en nu staat het andere huis naast ons te koop.
    Daar gaan ook dingen aan moeten gebeuren:de kozijnen zijn rot, de dakkapel moet vernieuwd en er schijnt iets niet goed te zijn met de badkamer.
    Gaat straks weer lawaai worden natuurlijk.
    Maar ik wil een goede start met de nieuwe buren als het verkocht is...

Ik heb een dochtertje van 2 jaar en 4 maanden en ik ben zwanger van de tweede, in oktober komt het.
    Ik heb nu al allemaal doomscenario's in mijn hoofd van "ojee straks ben ik net bevallen en dan heb ik een drilboor naast mijn hoofd" (tis erg gehorig bij ons, dat ook nog). Maar goed dat ter zijde.

Wat ik jullie wil vragen:
    Hoe hebben jullie dat aangepakt bij nieuwe buren die gingen verbouwen en je kleine kinderen die naar bed moeten om 20.00 en s middags?
    Ben je er meteen op af gestapt om afspraken te maken? Hoe heb je dat aangepakt?
    En als er geen afspraken te maken vielen, hoe ben je daar dan mee om gegaan, ook met het slapen (of niet slapen) van je kindje(s)?

Groetjes van mij

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    O wat super vervelend..ik kan me je zorgen echt heel goed voorstellen.

Ik zou denk ik eerst afwachten wat voor mensen het zijn. Misschien hebben ze zelf kinderen.

Stel er is niks te overleggen met ze. Kun je dan misschien je kindje bij je ouders laten slapen tot ze klaar zijn?

Pff super lastig zeg. Dat hier niks over geregeld is in de wet. Ik houd zelfs rekening met grasmaaien met de buren. Hun ene kindje ligt voor en dan doe ik het dus als ze nog niet op bed zijn..

3. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    nee ik kan de kinderen niet bij mn ouders laten slapen, die wonen niet in de buurt...

4. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik zou bij het voorstellen, even aankaarten dat je kind(eren) hebt en vragen of er rekening mee gehouden kan worden. Laatst was hier een buurman net zijn heg beginnen te snoeien toen mijn zoontje in bed lag. Toen heb ik gewoon gevraagd of hij een uurtje kon wachten. Geen probleem. Ik vraag ook regelmatig een de buren of zij geen last van ons hebben (ivm rijdende fietsjes met harde wieljes en een kleine peuter die zijn stemgeluid nog niet helemaal onder controle heeft haha)

Ik denk dat een goed contact met de buren veel communicatie problemen uit de weg helpt.

5. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Ja dat denk ik ook...maar heb dus nogal een trauma mbt de vorige verbouwing. Ben bang dat dat weer gaat gebeuren...

6. Little22Miracle

Little22Miracle Actief lid

Oct 3, 2011
    432
    0
    0
    Je moet gewoon afwachten, ( ook al gezegt in andere topic)
    Huis is nog niet eens verkocht, en neem aan dat je heus afspraken kan maken, soms is het niet anders , en heb je overlast

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Open je hier nu ook een topic over hetzelfde?! Lieverd, maak je niet zo druk! Je moet lekker genieten van je zwangerschap eb geen zorgen maken over iets waar je nu nog niks aan kunt doen. Je maakt jezelf knettergek!

8. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    Waar heb ik em dan nog meer geopend?
    Ik dacht dat ik gisteren al een topic geopend had hier, maar ik kon het niet meer terug vinden, heb ik m misschien per ongeluk bij een ander item (baby en deumes of wat ook) gezet??:)

9. snoebeltje

snoebeltje Bekend lid

Mar 3, 2009
    951
    3
    18
    Haarlem
    ojee meiden ik zie dat ik hem bij baby en dreumes heb geopend, kunnen we daar verder gaan, dan kan lotte hem hier sluiten.
    Bedankt marieke en excuus voor de dubbele plaatsing, vergissing mijnerzijds.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ah dan snap ik het :)

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier was onze jongste verschrikkelijk bang als er geboord werd bij de buren. Eerst de ene kant een badkamer verbouwing. En een paar weken daarna nieuwe buren aan de andere kant. Aan de nieuwe buren heb ik gevraagd of er veel lawaai zou komen tussen de middag of ze dat even wilde melden dan kon ik onze zoon elders op bed leggen. En 's avonds ging ik er gewoon bijliggen. Het is niet anders. Ze zullen geregeld ook wel eens last van ons hebben. En ja als je een ander huis koopt of krijgt of er moet verbouwd worden dan komt het toch vaak neer op de avonden. Als je geluk hebt ben je er binnen een paar maanden weer vanaf.

12. Queen

Queen Fanatiek lid

Aug 11, 2010
    1,067
    274
    83
    Je hebt nu al overlast van een huis dat eerst nog verkocht moet worden en waarvan je niet eens weet of het uberhaupt verbouwd gaat worden :$

Het lijkt me duidelijk dat het probleem bij jezelf ligt en niet bij eventuele verbouwingsgeluiden.

Share This Page