schiet mij maar lek... snap er niks meer van

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tines mam van 2, Jan 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ppfffff....

ik begin zo langzamerhand op te raken.
    ons meisje huilt zo....
    en ze heeft dan ook duidelijk pijn.

op haar 9e dag zat ik bij de dokterswacht ivm spruw waardoor ze niet meer dronk.
    3 weken heeft ze aan die rommel gezeten en toen was het eindelijk weg. toen zat ze inmiddels aan de forte met nutriton ivm verborgen reflux.

mevr had toen zulke harde poep daar had ze heel veel last van.
    weer naar de huisarts andere voeding enfimal ivm reflux.
    meisje knapte meteen weer op.
    een week later weer helemaal mis. volgens dokterswacht zit ze verstopt.
    dus op aanraden van hun zonnebloem olie gegeven.
    meisje knapt weer op.

na 3 dagen begint de ellende weer van voren af aan.......

na de laatste fles van 23:00 uur gaat ze slapen en slaapt tot een uur of 6 dus dat gaat geweldig. na die fles gaat ze op bedje en slaapt dan netjes tot de volgende voeding rond 10 uur.

en vanaf dan is het mis.
    ze huilt niet meer maar krijst alleen maar.
    ze overstrekt zich slaat met haar armpjes en trappelt met haar beentjes. schreeuwen razen moord en brand.

ben vandaag vanaf haar flesje van kwart voor 11 tm 15:00 uur bezig geweest. ze ligt nu op bedje te koesen maar slaat om de 20 minuten even aan.

ik snap niet meer wat er aan de hand is
    honger kan het niet zijn ze krijgt genoeg
    krampjes heeft ze zeker maar 2,5 uur na de voeding moet dat toch wel over zijn lijkt mij.

ook drinkt ze sinds een week haar flessen niet meer leeg. de eerste 80 gaat er zo in en dan is het mis huilen schreeuwen alles bij elkaar.

word er zo moe van........

2. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Klinkt mij in de oren als een allergie of reflux, maar in ieder geval heeft ze last van het spugen en van haar darmen. Door Nutriton te gebruiken tegen het spugen (of het omhoog komen van melk) kan ze daar erg veel last van haar darmen van krijgen. Dus ik zou zeggen, stoppen met Nutriton en vragen naar medicijnen voor de verborgen reflux ipv verdikken.

Mochten beide dingen blijven bestaan (voeding omhoog komen + maag/darm klachten) kun je alsnog denken aan allergie. Hoe is haar huid? Het weigeren van flessen komt in ieder geval door het verstopt zitten, of het kan zijn dat ze alsnog last heeft van voeding die omhoog komt (of allergie, dan doet de melk zelf haar pijn in haar maag..).

Heb je een kinderarts? Lijkt me daar wel tijd voor, niet fijn zo!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken aan verstopping, krampjes en/of een allergie.
    2,5 uur na een voeding kramp hebben kan wel degelijk, weet ik hier uit ervaring. Was hier eerst een allergie, later door de medicijnen tegen reflux kreeg ze krampen van de verstopping. Had daarvoor ook echt medicatie nodig: forlax junior, en sindsdien gaat het goed.
    Flesweigeren deed ze hier ook bij verstopping: wat er van onderen niet uit gaat, kan er van boven niet in :(

4. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Hier was dat KMA en verborgen reflux.... Ik zou met de dingen die je bij je dochter ziet naar de huisarts gaan. Ik kreeg meteen doorverwijzing.

Ik had zelf namelijk echt heel duidelijk het gevoel dat er iets was. Kleine huilde overdag ook zo ontzettend veel, altijd gespannen knuistjes, onrustig drinken, smakken en pruimen, wild, steeds maar koken om voeding maar aan de andere kant ook borst en fles weigeren.
    Maar vooral huilen, huilen, huilen.....

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Voor de reflux zou ik terug gaan naar normale voeding icm medicatie (enfamil dikt in de maag in door de maagzuur, bij maagzuur remmers heeft deze voeding geen enkel effect).

Zijn er allergien in de familie aanwezig? Zou kea mogelijk kunnen zijn?

6. milika15

milika15 Bekend lid

Aug 13, 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Met reflux of kma heb ik geen ervaring mee gelukkig. Maar gezien de leeftijd van jouw dochter, lijkt het op een 6 weken sprong. Ze wilt meer drinken maar het begint altijd met clusteren, sorry ik kan het niet zo goed uitleggen. Dus rond de sprong ging mijn zoontje vaker drinken maar minder dan normale cc. Na een paar dagen ging het weer normaal. Daarnaast kan ook krampjes de oorzaak zijn. Sterkte, ik hoop dat het snel over is.

7. Bellaamy

Bellaamy Lid

Jan 6, 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt me super bekent heb dit hele riedeltje ook gehad huilen van voeding tot voeding en snachts goed slapen. Raar wordt je er van maar niet voor niks want m'n dochter heeft reflux en KMA en darmkrampen dus nu op nutrilon pepti met medicijnen reflux en dokter Brown flessen en we hebben een blij meisje die overdag blij wakker is en snachts nog net zo goed slaapt. En mijn dochter had geen eczeem dus ga naar de kinderarts en goed zeuren.

8. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Doet mij ook denken aan een allergie en/of verborgen reflux.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Herkenbaar van mijn oudste. Hij had kiss syndroom en verborgen reflux. Van de nutrition die hij kreeg, kreeg hij juist onwijze krampen.

10. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    oh meiden wat ben ik blij met jullie reacties!!!
    echt zit met tranen in mn ogen op de bank......

ik heb zelf het vermoeden kma en verborgen reflux.
    ik ben vanmorgen om 7uur bij de huisarts geweest en ik kan om 2 uur bij de kinderarts terecht vanmiddag.

de nutriton krijgt ze al 2 weken niet meer.
    de enfamil krijgt ze juist omdat we verborgen reflux als het probleem zagen...

het gingh een week beter en toen begon de ellende opnieuw.
    zodra er iets veranderd gaat het even goed, zodra ze eraan gewend is dan is het weer krijsen.

gister ben ik van de kwart voor 11 voeding tot 11 uur savonds met haar bezig geweest. af en toe valt ze even in slaap om vervolgens na een half uurtje weer krijsend wakker te worden.

het doet me zo'n pijn om te zien dat zij zoveel pijn heeft.
    ik ga horen wat de kinderarts er van vind (ze heeft een spoedplekje gekregen) en hoop dat hij haar op koemelk vrije voeding wil zetten en dan iets erbij voor haar reflux.

nogmaals super bedankt voor jullie reacties vooral die over de koemelk allergie en reflux zelf gaat mijn gevoel daar naartoe.

11. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

Jan 16, 2013
    364
    0
    16
    Ben benieuwd hoe je afspraak bij de kinderarts was; is er al iets uitgekomen?

12. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    ja er is zeker wat uit gekomen!
    ze heeft nexium gekregen en lactulose.

toen ik thuis was heb ik het haar gegeven en daarna een flesje. dat was om kwart over 4. om kwart voor 5 heb ik haar in haar bedje gelegd en wonderwel is ze lekker gaan koesen, ze koest nog steeds!!!

dit is echt nog nooit gebeurd, om dit tijdstip is ze altijd wakker en krijst ze.
    ik dek dat de nexium het probleem oplost maar had verwacht dat het langer zou duren dus durf nopg niet te hopen dat het eindelijk voorbij is...

maandag heb ik een telefonische afspraak om te horen hoe het gaat. als er niet genoeg verbetering is gaat ze over op koemelkvrije voeding.

mocht het eerder niet meer vol te houden zijn dan kan ik bellen.

tevens krijgt ze fysio. die komen morgen al langs. dit ivm het krijsen en overstrekken en slaan met de armpjes

ze heeft zich bij de kinderarts even van haar slechtste kant laten zien dus ze zagen dat het menens was hahahaha.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    War fijn dat je zo serieus genomen bent.
    Over Nexium ben ik zeer te spreken, echter bij de jongste had het wel 5 dagen nodig voor het werkte. Niet om je te ontmoedigen, maar dan weet je dat het ook langer kan duren.

Fijn dat de kinderarts zag hoe het echt gaat. Succes komende dagen!

14. Tines mam van 2

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    Oh alleen maar goed om te horen dat het inwerktijd nodig heeft.
    Ik heb haar om 8 uur uit bedje gehaald, ze heeft slapend haar flesje gedronken. Lekker alles eronder gepoept en is om kwart voor 9 weer gaan koesen. M'n man geeft haar nu de laatste fles. Ben benieuwd wat ze vanacht doet......

Maar nu weet ik in elk geval dat er inwerktijd is dus hou ik rekening met een terugval.

Maar een avond zonder haar op de bank was erg lang geleden dus hoop op het beste

15. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook erg te spreken over nexium! Denk ook eens aan een osteopaat! Hier een fan geworden lol ik ben zo blij dat ik met m'n ventje ben geweest. Hij had z'n hele lichaampje vastzitten :( en met 2 bezoekjes gaat het al zoveel beter:)

Hopelijk knapt je meisje snel op zodat ze geen last meer heeft!

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik dacht laat ik het toch zeggen, sommige kindjes reageren wel sneller hoor! Maar als ze vandaag dan toch weer veel huilt weet je dat het de inwerktijd kan zijn.

Mijn oudste had kea en reflux. Kreeg eerst nexium en dat zorgde wel voor verbetering, maar hij bleef wat onrustig. Had al langere tijd pepti en na de overstap naar nutramigen (lgg) ging het heel goed.

Geniet van elk goede momentje!

17. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Wat fijn dat jullie worden geholpen! Mijn zoontje heeft ook Nexium en dat heeft goed gewerkt. We gaan nu afbouwen. Hopelijk is dit de oplossing. Fijn om te weten dat je over mag op koemelvrije voeding als het toch niet over mocht gaan. Daar hoef je dan niet meer voor te 'strijden'.

Ik wens je dezelfde opluchting als die ik zelf heb ervaren toen ons mannetje eindelijk rustig werd. In het begin schoot de adrenaline bij iedere kik nog wel omhoog en moest ik mezelf echt voorhouden dat het huilen nu misschien maar een paar minuutjes zou duren. Gelukkig was dat ook zo en inmiddels heb ik er weer helemaal vertrouwen in. Succes! Ik hoop snel een vergelijkbaar verhaal van jou te mogen lezen.

Share This Page