autostoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Instrument, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    Ik ben zo aan het twijfelen tussen de maxi cosi pirixi bjorn en de maxi cosi piorixi xp reflection.

Wie kan mij helpen

2. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben de Tobi genomen
    vinden het heel handig dat de gordels open blijven staan. zelf heb ik in mijn auto een "goedkope" autostoel waar de gordels dus opzij geschoven kunnen worden maar de zitten toch altijd weer achter zijn rug en is het vissen...
    maar ga eens kijken in de winkel en zet ze naast elkaar

3. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    wij hebben een Tobi en een Priori, de Tobi vind ik beter/prettiger. Dus als je iets meer geld te besteden hebt, is de Tobi een hele fijne stoel.
    Bij de Priori kun je de gordels achter een haakje doen, die hoef je dus ook niet achter een rug vandaan te vissen.

4. Niet meer actief

Klopt het dat de priori platter kan dan de tobi?

Ik dacht namelijk dat er niet zo'n fijne slaapstand bij de tobi zat of heb ik het mis?

5. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    TObi is mijn afgeraden aangezien deze niet meer zo veilig is

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik heb de tobi en mij is vorig jaar verteld dat het de best geteste autostoel was en die als beste getest was door de anwb

de tobi heeft drie ligstanden en is erg prettig in gebruik

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben de maxi cosi priori gekocht van de week ( is in de aanbieding bij de halforts)

8. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    Klopt het schijnt dat ze diit jaar met echter dummy's hebben getest en hieruit blijkt dat de Tobi bij een aanrijding kan losschieten

9. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    De Tobi kan in 5 standen wat onderuit zakken, liggen wil ik het niet noemen.
    En kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij los kan schieten, want de gordel zit door zoveel gleuven en dingen (is ff prutsen om hem goed vast te zetten) dat hij muurvast zit.
    Ik vind zelf de Tobi er veiliger uitzien voor het kindje dan de Priori, door de hoofdsteun en de gordels.
    Maar Priori is ook een prima en prettig stoeltje.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    romer king..

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    waarom de Tobi slechter is getest? omdat die niet via easy fix vastzit maar met gordels.
    En aangezien ikzelf alleen met gordels kan.....
    Maar waarschijnlijk gaan wij voor de tobi.

12. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Wij hebben de romer king als 2e handse gekregen, een zeer fijne stoel en makkelijk te verplaatsen!

Als 2e stoel hebben wij een nieuwe gekocht en die blijft altijd in de auto van mijn man (daar zit Sem het meeste in) Dat is de maxi cosi tobi, het is een zeer veilige stoel en gebruiks vriendelijk! Hij is als beste uit de test gekomen van de ANWB, wat betrefd die easy fix dat hebben wij niet alleen maar gordels! En als ik het goed had begrepen van mijn vriendin die werkt bij de ANWB hadden ze de easy fix juist als slechtste getest!

Het enige wat ik minder vind aan de tobi is dat de gordels rot aan te snoeren zijn en die indicator is niet echt handig (vooral als het donker is)

Ik had achteraf voor de maxi cosi priori gegaan, wat goedkoper en net zo handig!

13. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Correctie op mijn vorige berichtje, dit net van de anwb site gehaald.

Resultaten ANWB Kinderzitjestest 2007
    De MaxiCosi CabrioFix met EasyFix is het eerste zitje met 'zeer goed' als totaalbeoordeling. Daarnaast kregen 19 zitjes het eindoordeel 'goed'. Het is verheugend dat er voor elke leeftijdsgroep gekozen kan worden uit meerdere goede zitjes. En dat het testresultaat beter is dan vorig jaar.

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wij hebben de priori xp gekocht

15. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb een tweedehands Priorixp gekocht...

16. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    ik ben naar de winkel gegaan en er is gezegd dat TOBY gewoon gevaarlijk is

17. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Lieve mensen.. Hoe kan een stoeltje als de Toby die vorig jaar zeer goed uit de test kwam nu opeens: GEWOON GEVAARLIJK zijn?

18. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    ze hebben nu met dummy's getest die bijna indentiek zijn als baby's.
    De gordels kunnen losschieten

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ik heb ook niet al te positieve verhalen gehoord over de Tobi, hoorde van de verkoopster dat er ook veel mee terug kwamen en klachten hadden.

Wij hebben gekozen voor de Römer King Plus.

20. Instrument

19 okt 2006
    56
    0
    0
    en dan zoveel ervoor betalen

Deel Deze Pagina